Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er mannen på sykehuset. Bare til undersøkelse, og vi vet for så vidt at det i og for seg ikke er noe farlig, men jeg liker det ikke. I verste fall må han ha en operasjon som jeg synes høres fryktelig skummel ut.:tristbla:

Jeg kjørte mannen bortover, og kjenner at jeg fremdeles får veldig dårlige vibber bare av å være i nærheten av sykehuset. Selv har jeg ikke vært på sykehus en dag i mitt liv, men jeg har tilbragt veldig mye tid der som pårørende (pappa, bestemor og yndlingsonkel, alle i løpet av noen få år). Det begynner å bli en stund siden nå, men jamen sitter det i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ringte akkurat - alt så bra ut på undersøkelsen. :hoppe: Han må riktignok inn til en ny undersøkelse, men operasjon blir neppe aktuelt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Åh, så bra , Nilma. Ingenting er bedre enn slike gode nyheter.

Vi går selv nå å venter på å komme videre i systemet, min mor, som tidligere har hatt kreft var inne til kontroll, og det ble funnet noe suspekt. Ingenting er verre enn ventetid, det er bedre å vite noe konkret og forholde seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff nextlife, kreft er trasige greier (og grunnen til all tiden jeg har tilbrakt på sykehus, som jeg skrev over). :klem: Jeg krysser fingrene for at dere snart får godt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Fresi. :)

Jeg synes nesten vi fortjente en bitteliten feiring, så jeg har kjøpt inn serranoskinke, gode oster og cava til kvelds. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg synes nesten vi fortjente en bitteliten feiring, så jeg har kjøpt inn serranoskinke, gode oster og cava til kvelds. :lur:

Det hørtes ut som en særdeles god idé. :):spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist serranoskinke i dag. :sjarmor: Jeg kjøpte et digert stykke (800 g) som var satt ned til 100 kr/kg fordi "best før"-datoen nærmer seg faretruende.

I dag har vi hatt carbonara hvor bacon/pancetta ble byttet ut med serranoskinke. I morgen skal vi ha pai med brokkoli, løk og skinke. Jeg antar at jeg ikke vil ha lyst på serranoskinke på torsdag. Jeg lurer derfor på om jeg kan fryse ned litt av den? Eller er fettet problematisk i så henseende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at jeg har frosset ned skinke med ganske godt resultat. Tror i hvert fall det kan gå bra til varme retter, men den blir kanskje ikke riktig god å spise som den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, spiller det egentlig så stor rolle om den nærmer seg datoen, spekeskinke er vel temmelig holdbart? (Selv om det kanskje kan ta sin tid å få oppspist 800 gram. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Jeg tenker også at spekeskinke holder da i vinter og vår? Men jeg er også sikker på at det går helt fint å fryse.

Jeg har forresten også en snei serrano i kjøleskapet. Og Tio Pepe. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tio Pepe! :hoppe: Det har faktisk jeg også i kjøleskapet, så nå ble jeg nesten fristet til å bytte ut cavaen. Men det blir sikkert litt rester av skinke og ost til i morgen. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Tio Pepe! :hoppe: Det har faktisk jeg også i kjøleskapet, så nå ble jeg nesten fristet til å bytte ut cavaen. Men det blir sikkert litt rester av skinke og ost til i morgen. :lur:

Slitsomt med alt det deilige som må spises og drikkes, du! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Slitsomt med alt det deilige som må spises og drikkes, du! :fnise:
Ja, vi kan jo ikke risikere at det mugner! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Den holder seg sikkert godt. Det er jo snakk om "best før" og ikke "utløpsdato". Dessuten innbiller jeg meg at spekeskinke er litt som ost, og at den altså er best etter utløpsdatoen. :sjarmor: Jeg har i hvertfall pakket den inn først i matpapir og deretter i aluminiumsfolie, og lagt den i kjøleskapet. Jeg kan kanskje regne med at den holder seg i et par uker til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært bekymret for å la den ligge et par uker, nei. Du får ta jevnlige smaksprøver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg ville ikke vært bekymret for å la den ligge et par uker, nei. Du får ta jevnlige smaksprøver. ;)

Det er nok tryggest, ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...