Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Hm, nei, jeg har ikke sett noe på nett-tv heller. Det har i grunnen vært sånn mer eller mindre hele uken. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare på KG, ja. Jeg får en sånn "Internet Explorer har problemer og må lukkes"-melding.

Sikkert noe som reklame-skjiten surrer til. Mye dårlig flash, minnelekasjer og dritt der som regel. Anbefaler å flytte til Opera eller Firefox, eventuelt installere ad-block. Da slipper du på kjøpet teite reklamer og eventuelt bildene til "artiklene" om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, å bytte nettleser høres alt for slitsomt ut. Men etter at du nevnte reklame slo jeg på pop-up-blokkeringen for en stund siden, og siden har jeg faktisk ikke blitt kastet ut. Vet ikke om det bare er en tilfeldighet, for det er jo ikke pop-ups på KG. :klø:

Jaja, så lenge det funker er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte nettleser er egentlig ganske lurt uansett, med tanke å på unngå virus og tull. Man blir lettere infisert om man bruker IE, siden det er den mest vanlige browseren. Av samme grunn er det heller ikke lurt å bruke outlook til å lese epost på hjemmemaskinen. På jobb er det jo som regel proffer som tar seg av sikkerheten, så der er saken en litt annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb er det jo som regel proffer som tar seg av sikkerheten, så der er saken en litt annen...
Man skulle jo tro det, men det er faktisk på jobb jeg får mest mail av typen "being well-hung is stylish". :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro det, men det er faktisk på jobb jeg får mest mail av typen "being well-hung is stylish". :fnise:

De legger kanskje ut liste over e-postadresser på nettsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, de gjør ikke det. Ikke at jeg får sååå voldsomme mengder med sånne mailer, men det er jo litt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :fnise:

Og med den mail-jobbadressen jeg har er det faktisk enda mer komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de gjør ikke det. Ikke at jeg får sååå voldsomme mengder med sånne mailer, men det er jo litt morsomt.

Jeg også :fnise:

Og med den mail-jobbadressen jeg har er det faktisk enda mer komisk.

De ser vel an klientellet da :fnise:

Men sånn seriøst, det har ikke så mye å si hvor mange eller få mail av den typen man får. Det viktige er at maskinen og programmene man bruker er oppdatert, og at brannmurer og dennslags er i orden. Det er det ofte ikke hjemme hos en vanlig PC-bruker, men som regel på en arbeidsplass dersom noen har ansvar for driften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass ble det satt i verk spesialtiltak mot spammail siden alle fikk veldig mange hver dag. Så sånn til vanlig er de usynlige for meg, men systemet glipper åpenbart av og til :fnise:. Ellers er det jo klin umulig å få se youtubelinker og bilder på jobb *boring*

Merkelig nok har jeg aldri noen sinne fått noe spam på hverken hotmail eller gmail. De ter nærmest skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Jeg bruker IE på min maskin, har ikke adblock, men har aldri hatt noen problemer på KG. På maskinen jeg nå låner mens min er inne til reperasjon brukes Mozilla, og jeg må stadig logge inn på nytt, får beskjeder om at den ikke finner siden o.s.v. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker IE på min maskin, har ikke adblock, men har aldri hatt noen problemer på KG. På maskinen jeg nå låner mens min er inne til reperasjon brukes Mozilla, og jeg må stadig logge inn på nytt, får beskjeder om at den ikke finner siden o.s.v. :klø:

Det er flere ting som spiller inn, for eksempel versjon av OS, versjon av browser, versjon av flash, versjon av java. Så man trenger absolutt ikke å få problemer selv om man bruker IE. Men om problemer forårsakes av en bestemt side, så er det ofte reklamen på den siden som er årsaken. Reklamen her på KG fikk min Opera til å gå i sirup når den hadde vært åpen noen dager (jeg skrur ikke av maskinen og lar browseren stå åpen), men siden Opera har en fin innebygget reklameblokkerer bruker jeg den, og da forsvant problemene. Jeg mener at Firefox har noe av det samme, så derfor foreslo jeg den også, eventuelt adblock. At en annen browser enn IE er bedre også med tanke på sikkerheten blir i så måte bare en bonus.

Men nå skal jeg slutte å spamme boken din med nerdeprat av feil sort Nilma, la oss skifte tema tilbake til mat igjen :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Det er flere ting som spiller inn, for eksempel versjon av OS, versjon av browser, versjon av flash, versjon av java. Så man trenger absolutt ikke å få problemer selv om man bruker IE. Men om problemer forårsakes av en bestemt side, så er det ofte reklamen på den siden som er årsaken. Reklamen her på KG fikk min Opera til å gå i sirup når den hadde vært åpen noen dager (jeg skrur ikke av maskinen og lar browseren stå åpen), men siden Opera har en fin innebygget reklameblokkerer bruker jeg den, og da forsvant problemene. Jeg mener at Firefox har noe av det samme, så derfor foreslo jeg den også, eventuelt adblock. At en annen browser enn IE er bedre også med tanke på sikkerheten blir i så måte bare en bonus.

Men nå skal jeg slutte å spamme boken din med nerdeprat av feil sort Nilma, la oss skifte tema tilbake til mat igjen :ler:.

Dette er da matprat så godt som noe annet!

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, jeg tenkte Westbourne Grove, jeg. *svimmel*

Jeg prøvde å søke opp begge på Google Maps, og det ser ut til at det i Westbourne Terrace ligger litt nærmere enn det i Sussex Gardens, men begge ligger jo i fin avstand, så da har vi egentlig to alternativer. :)

Ja, det blir en smule forskjell :ler:.

Anbefaler å be om rom mot baksiden dersom dere ender på Susex Gardens, for gata er MYE trafikert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westbourne Grove er gaten der min gamle favorittrestaurant Faiurz lå. ;)

Vi har bodd i Sussex Gardens før, men jeg kan ikke huske at det var så skrekkelig bråkete, ikke mer enn man kan forvente i en by som London i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd i Sussex Gardens før, men jeg kan ikke huske at det var så skrekkelig bråkete, ikke mer enn man kan forvente i en by som London i hvert fall.

Mulig det er jeg som er sart :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mulig det er jeg som er sart :tellesauer:
:fnise:

Eller kanskje du bodde på et hotell med dårlig lydisolering, eller vi på et med god isolering. For du har jo rett i at der er mye trafikk, jeg kan bare ikke huske at vi opplevde det som plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må meddele at jeg er veldig fornøyd med middagen i dag: Røkt torsk på potet- og tomatseng med gressløk- og sennepsdressing (oppskrift fra siste Good Food). Smaker jeg neppe hadde kommet på å kombinere på egen hånd, men som fungerte helt strålende sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner gresskarsesongen nå ser det ut til. Var innom min lokale gårdsbutikk, som på denne tiden av året bugner over av grønnsaker, frukt og bær, og der var det jammen gresskar. Så har noen gode gresskartips? Jeg kunne tenke meg å prøve å sylte gresskar også, men har litt blandet erfaring med sånt. :)

*gleder seg til gresskarsuppe en av de nærmeste dagene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at gresskar ikke er favorittgrønnsaken min, jeg synes rett og slett det er litt emment. Den eneste gresskarretten jeg kan huske å ha likt godt er gresskarsuppen med ris som salsera har lagt ut oppskrift på her i boken et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...