Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Av og til kan jeg kjenne at jeg savner Vinmonopolet når det kommet til rådgivning og utvalg i vin + mulighet til å faktisk få bestilt inn det de ikke har på akkurat det stedet man er... Nuja, jeg får vel heller leve med å gjøre "jobben" selv her nede, de mer levelige prisene på sånt gjør det jo verdt det. ;)

Har planer om å prøve den vingelen med bjørnebær i nærmeste fremtid. Egentlig neste helg, men hvorfor vente helt til da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kje er forøvrig nydelig kjøtt. :) Her er det forøvrig ingen sjelden råvare, så da føler jeg at jeg godt kan eksperimentere og leke mer med tilberedning, men råvarer jeg ellers sjelden får tak i liker jeg egentlig å fremheve egensmaken på. Uansett kan jeg godt forestille meg at currykje er veldig godt, så hvis det prøves ut vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kje i curry kan jeg ikke huske at jeg har prøvd, men jeg skal ikke nekte heller, for jeg har laget ganske mye forskjellig med kje siden jeg har så god tillgang. Tviler ikke på at det blir godt, men jeg tror kanskje at noe av den særegne smaken kan bli litt borte om det er mange sterke smaker i curryen :klø:. Kje er jo mye mildere på smak enn lam, så om man vil kjenne kjøttets egensmak må man være litt forsiktig med tilbehøret, ellers blir kjøttet relativt anonymt. Litt som kylling i så måte...
Mulig det er hukommelsen min som spiller meg et puss. :) Det er klart at det er liten vits i å putte kje i en kruttsterk curry, men i den retten jeg smakte kjente man utvilsomt smaken. Dessuten mener jeg å huske å ha lest et sted (Madhur Jaffrey?) at mange av de indiske rettene man i Vesten bruker lam i opprinnelig lages med kjekjøtt. Må forske litt mer.

Av og til kan jeg kjenne at jeg savner Vinmonopolet når det kommet til rådgivning og utvalg i vin + mulighet til å faktisk få bestilt inn det de ikke har på akkurat det stedet man er... Nuja, jeg får vel heller leve med å gjøre "jobben" selv her nede, de mer levelige prisene på sånt gjør det jo verdt det. ;)
Vinmonopolet er genialt! Men til lavere priser kan man jo eksperimentere litt mer, og ta sjansen på noen bomkjøp. ;)

Kje er forøvrig nydelig kjøtt. :) Her er det forøvrig ingen sjelden råvare, så da føler jeg at jeg godt kan eksperimentere og leke mer med tilberedning, men råvarer jeg ellers sjelden får tak i liker jeg egentlig å fremheve egensmaken på. Uansett kan jeg godt forestille meg at currykje er veldig godt, så hvis det prøves ut vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger. :)
Skal bli!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være et av de beste utsagnene på KG noensinne:

Du har jo "østblokkland", et nokså negativt ladet ord. Bygårder blir jo sett på som flottere og penere, kanskje fordi det finnes flest bygårder på vestkanten. De fleste boligblokkene er jo på østkanten, evt sentrum.
:rulle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli sving på planleggingen av Englandstur. :hoppe:

Vi har bestilt:

Flybilletter (for lengst).

Togbilletter (et varp til £71 t/r).

Hotell i London siste natten (Hoxton, som jeg synes er fantastisk :tommelsmil:)

B&B i Penzance (jeg :hjerte: B&B, det er så koselig).

Det eneste som mangler er overnatting første natten i London. Vi vil gjerne bo i nærheten av Paddington, da toget går derfra tidlig søndagsmorgenen, men hotellene i området vi kjenner fra tidligere er enten fullbooket eller har skrudd opp prisen noe vanvittig. Jeg har faktisk funnet et B&B (uvanlig for sentrale London), like ved, som ser ok ut, så jeg har sendt dem en mail og krysser fingrene for at de har noe ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli sving på planleggingen av Englandstur. :hoppe:

Vi har bestilt:

Flybilletter (for lengst).

Togbilletter (et varp til £71 t/r).

Hotell i London siste natten (Hoxton, som jeg synes er fantastisk :tommelsmil:)

B&B i Penzance (jeg :hjerte: B&B, det er så koselig).

Det eneste som mangler er overnatting første natten i London. Vi vil gjerne bo i nærheten av Paddington, da toget går derfra tidlig søndagsmorgenen, men hotellene i området vi kjenner fra tidligere er enten fullbooket eller har skrudd opp prisen noe vanvittig. Jeg har faktisk funnet et B&B (uvanlig for sentrale London), like ved, som ser ok ut, så jeg har sendt dem en mail og krysser fingrene for at de har noe ledig.

Åh så herlig med Englands-planer. Nå fikk jeg enda mer lyst til å reise, enda det bare er noen måneder siden sist :sjenert:.

Når det gjelder hotell i London, har du sjekket Shaftesbury som vi bodde på sist? Vi var som sagt veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hotell i London, har du sjekket Shaftesbury som vi bodde på sist? Vi var som sagt veldig fornøyd :)
Det så absolutt interessant ut, både mht. beliggenhet og pris. :) Om det ikke blir noe av B&B-alternativet, tror jeg dette er en god plan B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så absolutt interessant ut, både mht. beliggenhet og pris. :) Om det ikke blir noe av B&B-alternativet, tror jeg dette er en god plan B.

Det var også en veldig stille gate, så man blir ikke forstyrret om natten. Plasseringen var jo også rett og slett fantastisk, jeg velsignet den mange ganger i løpet av den uka vi bodde der :)

Knøtt lite da, men rent, og frokosten var helt OK (men styr unna eggerøra), så om dere har det for travelt til å stikke ut er det ikke noe dårlig alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bodde på det i Westbourne Terrace? Jeg ser at de åpner et nytt hotell i Sussex Gardens om noen dager; det er jo i og for seg enda nærmere Paddington, så kanskje det er et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bodde på det i Westbourne Terrace? Jeg ser at de åpner et nytt hotell i Sussex Gardens om noen dager; det er jo i og for seg enda nærmere Paddington, så kanskje det er et alternativ.

Jupp, det var der vi bodde. Men 55 Westbourne Terrace ligger nært krysset til Craven Road, så avhengig av hvor på Sussex Gardens det nye hotellet ligger blir det enten omtrent like kort eller lengre til det. Om man havner i "feil ende" av Sussex Gardens slik vi gjorde sist er det laaangt å gå på såre føtter fra hotellet til Paddington. Det har jeg nemlig prøvd :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg tenkte Westbourne Grove, jeg. *svimmel*

Jeg prøvde å søke opp begge på Google Maps, og det ser ut til at det i Westbourne Terrace ligger litt nærmere enn det i Sussex Gardens, men begge ligger jo i fin avstand, så da har vi egentlig to alternativer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er definitivt litt svimmel. Jeg har lenge tenkt at "søren, vi rekker ikke Borough Market på lørdagen", for vi har fullt program dagen vi ankommer. Men så demret det for meg at det er fem timer fra vi kommer tilbake til London fredagen etter, og til vi må dra på fotballkamp. Dessuten har Hoxton kjøleskap på rommene. :sjarmor:

:juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs, jeg har allerede begynt å angre på at vi ikke har bestilt mer bagasjeplass på flyet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan en eller annen vennlig og datakyndig sjel fortelle meg hvorfor jeg stadig blir lempet ut av internett når jeg er inne på KG? :klø: Det skjer bare på hjemmepcen, ikke på jobb (det kunne jeg i hvert fall tatt som et tegn :lur:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en eller annen vennlig og datakyndig sjel fortelle meg hvorfor jeg stadig blir lempet ut av internett når jeg er inne på KG? :klø: Det skjer bare på hjemmepcen, ikke på jobb (det kunne jeg i hvert fall tatt som et tegn :lur:).

Skjer det bare når du er på KG? Og ramler du helt av internett, eller er det egentlig bare browseren som dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det bare når du er på KG? Og ramler du helt av internett, eller er det egentlig bare browseren som dør?
Bare på KG, ja. Jeg får en sånn "Internet Explorer har problemer og må lukkes"-melding.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Sånn er det alltid hos meg hvis jeg har sett noe på nrk nett-tv. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...