Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Skal vi se.... JO, tasset avgårde på bursdagen min og giftet meg. Det gikk jo greit til tross for dommerinnens lange tale om respekt, plikter, kommunikasjon og sånt... Det var onsdag og jeg mistenker henne for å ha lite annet å ta seg til. ;)

For en befriende letthet rundt handlingen, sammenlignet med hva som ellers er å lese på KG! :tommelsmil:

Gratulerer så mye, onyx. Jeg smiler her jeg sitter.

(Og hei, Nilma. Kommet deg etter rangelen? Jeg ville bare si at det blir bedre med litt trening. :sjarmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, onyx :). Det hørtes ut som en nydelig feiring! Men du er kanskje den mest laidbacke (grynt, det er vel egentlig ikke et ord, men det får være) bruden jeg har hørt om på en stund :fnise:. Kanskje unntatt en venninne som giftet seg midt i avsluttende eksamen og derfor delegerte det meste av oppgaver inkludert sitt eget antrekk til andre.

Og gratulerer med hjemmenett, Nilma :tommelsmil:. Det er dessverre mulig du kan komme til å angre enkelte onsdagsmorgener fremover, men du er i så fall i godt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og hei, Nilma. Kommet deg etter rangelen? Jeg ville bare si at det blir bedre med litt trening. :sjarmor:)
Note to self: Må trene.

Og gratulerer med hjemmenett, Nilma :tommelsmil:. Det er dessverre mulig du kan komme til å angre enkelte onsdagsmorgener fremover, men du er i så fall i godt selskap.
Jeg angret både onsdagsmorgenen og torsdagsmorgenen, siden jeg etterfulgte KG-ranglingen med RL-rangling på onsdag. Men Rosalind sier det blir bedre med trening, så jeg jobber med saken. :sjarmor:

:vinke: Nilma!
Velkommen tilbake!

:klappe: for Onyx. Synes du skal legge det ut på bryllupsforumet! ;)
Ja! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker og bukker for ale gratulasjoner.

For en befriende letthet rundt handlingen, sammenlignet med hva som ellers er å lese på KG! :tommelsmil:

Det var lett! Kjempelett! Aner ikke hva de bråker om på bryllupsforumet... :ler:

Gratulerer, onyx :). Det hørtes ut som en nydelig feiring! Men du er kanskje den mest laidbacke (grynt, det er vel egentlig ikke et ord, men det får være) bruden jeg har hørt om på en stund :fnise:. Kanskje unntatt en venninne som giftet seg midt i avsluttende eksamen og derfor delegerte det meste av oppgaver inkludert sitt eget antrekk til andre.

Joda, jeg er ganske avslappet heldigvis, men så var det lite å stresse med også. Men at jeg ikke tenkte på at jeg kunne delegert vekk kjoleshoppingen!!

:klappe: for Onyx. Synes du skal legge det ut på bryllupsforumet! ;)

Vet ikke om jeg tør! Jeg er usikker på hvordan bridezillaene vil reagere på en slik feiring, for ikke å snakke om hva som blir reaksjonen hvis jeg forteller at mannen holdt på å sovne under sermonier! :søvn: Ok, så er en lang tale på tysk noe som kan være en utfordring for hvem som helst, jeg slet litt selv, men likevel.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg tør! Jeg er usikker på hvordan bridezillaene vil reagere på en slik feiring, for ikke å snakke om hva som blir reaksjonen hvis jeg forteller at mannen holdt på å sovne under sermonier!
Er det ikke det som er poenget å finne ut, da? :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som er poenget å finne ut, da? :sjarmor:

Jooooo.... det er jo forsåvidt ganske sant. Og nygjerrig er jeg også...hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene, trene jevnt og trutt

Trene - det er tingen! :opplyser:

Ehem, du glemte et vesentlig ord: Øve, øve jevnt og trutt OG TAPPERT, det er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Kan jeg matprate litt her hos deg, o tapre Nilma? :)

Som jeg nevnte hos Zia i går, ble jeg litt inspirert av denne artikkelen til å forsøke meg på rekerisotto i dag, med utgangspunkt i at jeg skal lage mat til denne roséen (finner ikke engelsk omtale). Jeg har kommet til at jeg vil endre litt på risottoen, og flambere rekeskallene i pastis (Ricard) i stedet for gin, samt tilsette fennikel (kanskje også frø?) og safran i selve risottoen - litt i retning denne her. Det må da bli bra, i hvert fall i teorien? :hoppe:

Desserten blir en hemmelig om muligens litt sær sommerfavoritt, nemlig napoleonskake med et lass friske bringebær ved siden av. :fnise:

Men så har jeg kjøpt et stykke fransk chèvre, sånn mild/fersk med aske utenpå, fordi det iflg lenken skulle passe til vinen. Men skal jeg ha det som ost før desserten (med litt flytende honning?), eller som en forrett? Og i såfall med hva? :klø:

Kanskje for mye å mase om en fredags ettermiddag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som en glimrende plan! Det eneste er at jeg muligens ville sløyfet fennikel i risottoen; jeg laget risotto med fennikel (og blåskjell, tror jeg det var) en gang, og syntes ikke det var noe særlig godt. Det var noe med konsistensen, den sprø fennikelen i den myke, kremete risottoen som ikke tiltalte meg, men det er muligens jeg som er sær. ;) Men fennikelfrø synes jeg høres interessant ut.

Jeg stemmer for å ha osten før desserten, rett og slett fordi jeg synes det er bedre enn ost som forrett, det synes jeg kan bli vel heftig.

Forresten vurderer jeg sterkt å lage jordbærdesserten din i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Takk for svar! :)

Fennikelfrø har jeg faktisk, i motsetning til fennikel, så kanskje jeg nøyer meg med det. Jeg har forresten laget en risotto med fennikel og spinat noen ganger som jeg likte ganske godt, må se litt på fremgangsmåten der igjen, kanskje.

Si gjerne fra hva du synes hvis du forsøker jordbærdesserten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si gjerne fra hva du synes hvis du forsøker jordbærdesserten! :)
Det skal jeg selvsagt! Har du forresten noe forslag til alternativt tilbehør? Ikke har jeg krumkakejern, og om jeg hadde hatt, hadde jeg neppe giddet å steke krumkaker. :fnise: Jeg regner i og for seg med at den er god som den er?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike
Det skal jeg selvsagt! Har du forresten noe forslag til alternativt tilbehør? Ikke har jeg krumkakejern, og om jeg hadde hatt, hadde jeg neppe giddet å steke krumkaker. :fnise: Jeg regner i og for seg med at den er god som den er?

*sjokkert* :overrasket:

:ler:

Nei, den trenger i og for seg ikke noe tilbehør, altså. Det var bare jeg som hadde fått den idéen med krumkakesigarer med hvit sjokoladetupp som bare måtte testes ut. :sjenert: Og så spiste vi resten av krumkakene (med den hvite sjokoladen) til bringebærsorbet og jordbærsorbet - det var ikke vondt. :sjarmor:

De tilsvarende oppskriftene jeg finner på nett har ikke noe ved siden av, forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Nå vet jeg ikke hva denne jordbærdesserten er, men mener å minnes noe om krumkakesigarer dyppet i sjoklade :klø: Hva med å lage store havre,-eller mandelflarn, rulle sammen og dyppe i sjokolade?

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage store havre,-eller mandelflarn, rulle sammen og dyppe i sjokolade?
Jeg hadde i grunnen håpet å unngå noe særlig med baking, da. :sjenert::fnise:

Om jeg skulle få ånden over meg, vurderer jeg noe i retning disse. Jeg har sett dem i kombinasjon med diverse desserter, og synes i grunnen det høres ganske lekkert ut.

Dessverre kjenner jeg på meg at jeg kommer til å være ganske lat i helgen, det er tross alt første helgen i fred og ro på all den tid. Hilsen eremitt-Nilma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Jeg hadde i grunnen håpet å unngå noe særlig med baking, da. :sjenert::fnise:

Om jeg skulle få ånden over meg, vurderer jeg noe i retning disse. Jeg har sett dem i kombinasjon med diverse desserter, og synes i grunnen det høres ganske lekkert ut.

Dessverre kjenner jeg på meg at jeg kommer til å være ganske lat i helgen, det er tross alt første helgen i fred og ro på all den tid. Hilsen eremitt-Nilma.

Jeg bakte Tuiles som jeg hadde til deserten i bryllep vårt, men jeg tilsatte litt kanel. Veldig lekre, og veldig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...