ashera Skrevet 23. juli 2008 #3321 Del Skrevet 23. juli 2008 Jippi for at du kommer på nett hjemme, Nilma! Vi gleder oss til tirsdagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3322 Del Skrevet 23. juli 2008 Ja, hvis nå bare internettfolkene får ut fingeren, så er jeg klar neste tirsdag. Nå litt matprat: I går prøvde jeg ut to nye oppskrifter. Den første var gulrot- og koriandersuppen fra augustnummeret av Good Food. Enkel og god, surret løk, malt koriander, potet og selvfølgelig gulrøtter og kraft. Masse frisk koriander i til slutt. Den eneste endringen jeg gjorde var å ha i en liten skvis sitron til slutt, for å balansere sødmen fra gulrøttene. Til hovedrett prøvde jeg en oppskrift fra Donna Hay (matbladfetisjisten har oppdaget noe nytt ), nemlig fisk med røkt paprika. Jeg smurte biter av steinbitfilét med en blanding av røkt paprika, olje, tørket oregano, salt og pepper, før jeg brunet dem raskt og lot dem steke ferdig på meget svak varme mens vi spiste forretten. Fisken ble supersaftig og fikk nydelig smak fra den røkte paprikaen (oreganoen synes jeg derimot var litt bortkastet), så den varianten blir nok gjentatt. Jeg lagde også det foreslåtte tilbehøret, som var en enkel salat av cherrytomater, agurk og mynte. Grei nok som salat, men det ble litt tamt og rett og slett for vassent sammen med den saftige fisken, så neste gang satser jeg på annet tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. juli 2008 #3323 Del Skrevet 23. juli 2008 Til hovedrett prøvde jeg en oppskrift fra Donna Hay (matbladfetisjisten har oppdaget noe nytt )... Oi Får du kjøpt det noe sted her i byen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3324 Del Skrevet 23. juli 2008 Oi Får du kjøpt det noe sted her i byen eller?Narvesen i Tempogården. Tidligere har jeg også kjøpt noen utgaver på ebay. Nevnte jeg at jeg har en liten fetisj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3325 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er mulig det holder på å tørne totalt for meg, men jeg sitter akkurat og hører på et program om asiatisk strupesang, og jeg finner ut at jeg liker det overraskende godt. Pent er det kanskje ikke, men umåtelig fascinerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 23. juli 2008 #3326 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Siden jeg skal gifte meg imorgen trenger jeg litt menyinspirasjon. Gratulerer onyx! Forøvrig må jo Eurydike sin champagne-jordbær-dessert være ypperlig til en anledning som denne. Men da må hun videresende oppskriften selv, for den slags friheter tar jeg meg ikke. Eurydike *skal sende PM* Er det mulig å få en kopi? Jeg skal riktignok ikke gifte meg verken i dag eller i helga, men det høres ut som en oppskrift som man bør ha liggende til en passende anledning. Nå litt matprat: I går prøvde jeg ut to nye oppskrifter. Den første var gulrot- og koriandersuppen fra augustnummeret av Good Food. Enkel og god, surret løk, malt koriander, potet og selvfølgelig gulrøtter og kraft. Masse frisk koriander i til slutt. Den eneste endringen jeg gjorde var å ha i en liten skvis sitron til slutt, for å balansere sødmen fra gulrøttene. Den oppskriften ser fristende ut. Det minner meg om at det er lenge siden jeg har laget gulrotsuppe. Hvordan var forresten ferien din? Endret 23. juli 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3327 Del Skrevet 24. juli 2008 Hvordan var forresten ferien din?Ferien var fin den, men som jeg skrev i dagboken din var den i overkant sosial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 24. juli 2008 #3328 Del Skrevet 24. juli 2008 Det er mulig det holder på å tørne totalt for meg, men jeg sitter akkurat og hører på et program om asiatisk strupesang, og jeg finner ut at jeg liker det overraskende godt. Pent er det kanskje ikke, men umåtelig fascinerende. Strupesangen har en frekvens som treffer rett i mellomgolvet, bokstavelig talt, og oppleves derfor veldig gripende av mange som ikke tror de liker slikt. Har det likedan selv, et artig fenomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3329 Del Skrevet 24. juli 2008 Interessant, junia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. juli 2008 #3330 Del Skrevet 24. juli 2008 Strupesangen har en frekvens som treffer rett i mellomgolvet, bokstavelig talt, og oppleves derfor veldig gripende av mange som ikke tror de liker slikt. Har det likedan selv, et artig fenomen. Litt samme effekten som de dypeste orgelpipene på et kirkeorgel? Har hørt noe om at de fort kan gjøre en veldig emosjonelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3331 Del Skrevet 25. juli 2008 Pokker, uthvilt-etter-ferien-effekten har visst forsvunnet allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. juli 2008 #3332 Del Skrevet 25. juli 2008 Pokker, uthvilt-etter-ferien-effekten har visst forsvunnet allerede. Det er bra det snart er helg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 25. juli 2008 #3333 Del Skrevet 25. juli 2008 Innom och helsar. Junia har planer om å rime deg om litt, så da må jeg gjøre litt research for å holde tritt. :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3334 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei Rosalind! Har sett deg rundt i andre dagbøker, men har vel ikke "hilst" ordentlig. Beæret og litt bekymret over å være potensielt rimmateriale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 25. juli 2008 #3335 Del Skrevet 25. juli 2008 Hei Rosalind! Har sett deg rundt i andre dagbøker, men har vel ikke "hilst" ordentlig. Beæret og litt bekymret over å være potensielt rimmateriale. Og ikke vær redd. Jeg skal stryke deg med gode ord. Må bare sanke litt informasjoner først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. juli 2008 #3336 Del Skrevet 25. juli 2008 Jaja. Da ble vel denne utsolgt, da. I går eller noe. Var så glad fordi jeg har fått hatt den relativt i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3337 Del Skrevet 25. juli 2008 Ulp! Må skynde meg på det lokale polet og hamstre. Hva er forresten en "vinkelnervin"? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3338 Del Skrevet 28. juli 2008 Hyggelig helg, med besøk fra fredag til søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3339 Del Skrevet 29. juli 2008 Har fått mail fra internettleverandøren om at vi "med litt flaks" skal kunne komme oss på nett hjemme i dag. *krysse fingre-smiley" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 29. juli 2008 #3340 Del Skrevet 29. juli 2008 *krysserfingrenesammenmednilma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå