Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

:ler: Det var bra å lese at fortsettelsen på festen ble bedre enn begynnelsen.

Vi hadde pasta med squash og chili i går. :) Samboeren min innbiller seg fortsatt at det må være tomater i alle pastaretter, men jeg klarte å avholde ham fra å putte en boks tomater i, og til og med han likte resultatet. Det eneste var at det kunne ha vært sterkere. Hvilken type chili pleier dere å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at dere likte den! (Jeg har også en mann som lenge slet med vrangforestillingen pasta=tomatsaus. ;))

Som deg fant jeg ut at det gjerne kunne vært litt mer chili, men nå er jeg litt pysete når det gjelder chili, så jeg brukte bare en halv. Brukte den "vanlige", litt store typen rød chili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Jeg laget også den retten i forrige uke, og likte den godt!

Det med chili er jo alltid vanskelig å beregne, selv når man smaker på en liten bit først av eksemplaret man har for hånden, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med chili er jo alltid vanskelig å beregne, selv når man smaker på en liten bit først av eksemplaret man har for hånden, synes jeg.

Jeg synes det er helt umulig, og tilsetter derfor alltid litt av gangen. Jeg pleier å være nøye på å få til riktig styrkegrad - for svakt = kjedelig, for sterkt = uspiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Fullkornspasta med ovnsbakte grønnsaker, chèvre, balsamico og pinjekjerner.

Nilma! :rope:

:fnise:

Leste innlegget ditt i middagstråden, og tenkte at jeg skulle benytte anledningen til å be deg om denne oppskriften igjen? :sjenert::blomst:

Den hadde nemlig muligens vært perfekt å lage en av de nærmeste dagene mht ingredienser jeg har i hus. Og så høres det så godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :) *rister på hodet for å fjerne ringingen i ørene*

Jeg ovnsbaker gulrot, persillerot, rødløk og sellerirot i passe biter, gjerne med litt frisk timian. Når grønnsakene er møre blander jeg dem med kokt pasta (penne eller fusili, gjerne fullkorn) og heller det hele tilbake i formen og smuldrer over litt chèvre. Setter formen i ovnen til osten har "smeltet". Før servering har jeg på en neve ristede pinjekjerner og en god skvett balsamico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, bruker litt olje. Jeg vet jo hva slags lesere jeg har, så detaljnivået er deretter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :) *rister på hodet for å fjerne ringingen i ørene*

Jeg ovnsbaker gulrot, persillerot, rødløk og sellerirot i passe biter, gjerne med litt frisk timian. Når grønnsakene er møre blander jeg dem med kokt pasta (penne eller fusili, gjerne fullkorn) og heller det hele tilbake i formen og smuldrer over litt chèvre. Setter formen i ovnen til osten har "smeltet". Før servering har jeg på en neve ristede pinjekjerner og en god skvett balsamico.

Denne må jeg også prøve. *Skrive på menyen for neste uke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rotgrønnsakpastaen med chèvre har jeg hatt lyst til å lage helt siden du la ut oppskriften den første gangen. Det er bra å få en påminnelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Fakse!

Nei, dess mer jeg leser, dess mer forvirret blir jeg. ;) Dessuten har vi nesten bestemt for å bli en uke, ikke fem dager som var den opprinnelige planen, så da har vi litt flere muligheter.

Bury St Edmunds i Suffolk er et av de stedene vi konkret vurderer. Boot i Lake District har vi hatt lyst til lenge, men dit tar det lang tid å komme seg med offentlig kommunikasjon, så det spørs. Ellers er jo Cornwall blitt litt mer aktuelt om vi blir en hel uke, så har vi jo Wales, dessuten har vi lyst til å se mer av Skottland... Du skjønner? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin og sosial helg. :)

Fredag var vi på grillfest hos venner, og satt standhaftig under en presenning da det begynte å regne. God mat, god vin og hyggelig selskap.

Lørdag tilbrakte jeg store deler av dagen på sofaen (se punkt om god (og mye) vin fredag).

Søndag hadde vi middagsbesøk, ellers slappet vi bare av og diskuterte mulige reisemål i England. Nå er vi nede i ca. 47 steder å velge mellom.

I dag er jeg trøtt, men trøster meg med at ferien begynner fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag hadde vi middagsbesøk, ellers slappet vi bare av og diskuterte mulige reisemål i England. Nå er vi nede i ca. 47 steder å velge mellom.

Det er godt dere har vett til å begrense dere litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet har vi ikke tenkt å leie bil: Ikke er vi fristet av venstrekjøring, det er hyggelig med en pint eller to til lunsj, dessuten flyr det en liten faen i meg når folk til stadighet forteller at det er nærmest umulig å komme seg hit eller dit uten bil. Da vi planla tur til Cotswolds i fjor ble vi for eksempel aldeles motløse fordi vi stadig leste at det er helt håpløst uten bil, men etter litt research fant vi ut at det var null problem å bruke offentlig transport der; med bare bittelitt planlegging fikk vi sett alt vi ville. Så vi kommer nok til å prøve å unngå bil, men om vi finner ut at vi ha bil for å komme oss et eller annet sted vi fryktelig gjerne vil, kommer vi nok til å krype til korset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

"Bittelitt planlegging" burde ikke bli noe problem.

Grønn for tog og blå for buss? :ler:

God morgen, Nilma!

Forresten har vi bred erfaring innen værstandhaftighet her i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...