Nilma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3161 Del Skrevet 16. juni 2008 Huff. Jeg avbestilte tannlegetimen min for flere måneder siden (fordi jeg var "syk"), med kommentaren "ikke ring meg, jeg ringer dere". Jada. Viktig å gå til tannlegen! (Sier kvinnen som en gang ikke så en tannlege på 6-7 år. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 16. juni 2008 #3162 Del Skrevet 16. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. juni 2008 #3163 Del Skrevet 16. juni 2008 Åh.... Nå har jeg "lidd" meg igjennom en drøy uke på den franske rivieraen med hele svigerfamilien.... Det blir helt sikkert LENGE til neste gang jeg blir med på noe sånt, en langhelg hadde vært mer enn nok både med svigerfamilien og rivieraen. Mulig jeg er rar, men den franske rivieraen falt ikke helt i smak. Overbefolket, masete og veldig dyrt. Likte godt Antibes og Grasse, men Nice og Cannes frister ikke til gjentagelse. Vel, både turen til, med en stopp i Italia, og turen hjem, med en stopp i Grenoble og Geneve, var mer i min smak. Fordelen med å kjøre er at man kan laste bilen full av ting som andeconfit og annet snadder uten å bekymre seg noe særlig for overvekt i bagasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3164 Del Skrevet 16. juni 2008 Fikk akkurat mail fra mannen, som lurte på om vi ikke skulle ta en liten uke i Storbritannia til høsten. Det hadde ikke vært så dumt. :-D Vi har snakket litt om Italia - vi må jo prøve å reise noen andre steder enn UK før vi ender opp som et sånt par med matchende grilldresser som drar til samme stranda 20 år på rad - men vi har egentlig ikke nok ferie igjen til å gjøre alt vi har lyst til der. Da er jo UK alltid en plan, der kan vi jo etterhvert orientere oss nokså kjapt. Må definitivt vurderes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 16. juni 2008 #3165 Del Skrevet 16. juni 2008 Fikk akkurat mail fra mannen, som lurte på om vi ikke skulle ta en liten uke i Storbritannia til høsten. Det hadde ikke vært så dumt. :-D Vi har snakket litt om Italia - vi må jo prøve å reise noen andre steder enn UK før vi ender opp som et sånt par med matchende grilldresser som drar til samme stranda 20 år på rad - men vi har egentlig ikke nok ferie igjen til å gjøre alt vi har lyst til der. Da er jo UK alltid en plan, der kan vi jo etterhvert orientere oss nokså kjapt. Må definitivt vurderes. Det høres deilig ut med høstlig Storbritanniatur. Hvor vil dere reise i såfall? @onyx: Si fra neste gang det blir aktuelt med tur til Rivieraen. Jeg stiller gjerne som stand-in! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3166 Del Skrevet 16. juni 2008 Det høres deilig ut med høstlig Storbritanniatur. Hvor vil dere reise i såfall? Vet ikke helt, det er så mange steder vi ikke har vært som vi gjerne vil besøke, og så er det mange steder vi gjerne vil se igjen. Et par dager i London blir det nok (må få med en kamp med yndlingslaget, må vite, mailen jeg fikk var jo inspirert av at kampoppsettet for høsten er klart ), så får vi se hva det blir til ellers. Tid er jo fremdeles en utfordring, så jeg antar det blir 3-4 dager et eller annet annet sted. Wales, Cornwall eller Lake District står høyt på ønskelisten, men egentlig mistenker jeg at alle de områdene krever litt mer tid, i hvert fall om man vil se mer enn ett sted. Yorkshire eller Skottland er aktuelle som ønskerepriser. @onyx: Si fra neste gang det blir aktuelt med tur til Rivieraen. Jeg stiller gjerne som stand-in! Jeg kan også gjerne ofre meg, høres jo aldeles fryktelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 16. juni 2008 #3167 Del Skrevet 16. juni 2008 Vet ikke helt, det er så mange steder vi ikke har vært som vi gjerne vil besøke, og så er det mange steder vi gjerne vil se igjen. Et par dager i London blir det nok (må få med en kamp med yndlingslaget, må vite, mailen jeg fikk var jo inspirert av at kampoppsettet for høsten er klart ), så får vi se hva det blir til ellers. Tid er jo fremdeles en utfordring, så jeg antar det blir 3-4 dager et eller annet annet sted. Wales, Cornwall eller Lake District står høyt på ønskelisten, men egentlig mistenker jeg at alle de områdene krever litt mer tid, i hvert fall om man vil se mer enn ett sted. Yorkshire eller Skottland er aktuelle som ønskerepriser. Du har rett i at det er utrolig mange områder å velge blant! Cornwall er nydelig - vi bodde der en periode da jeg var barn, men jeg har faktisk ikke vært tilbake siden! Ulempen er at det er ganske langt fra London, mens fordelen er at Rick Stein har flere restauranter i Padstow. Jeg har aldri vært i Wales, men jeg vet at waliserne er beryktet for å sutre og klage hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3168 Del Skrevet 16. juni 2008 Du har rett i at det er utrolig mange områder å velge blant! Cornwall er nydelig - vi bodde der en periode da jeg var barn, men jeg har faktisk ikke vært tilbake siden! Ulempen er at det er ganske langt fra London, mens fordelen er at Rick Stein har flere restauranter i Padstow. Jeg har aldri vært i Cornwall, men jeg har absolutt inntrykk av at det er nydelig. Dessuten synes jeg at de har så fantastiske stedsnavn, mange av dem høres nesten ut som ren poesi. Kan jeg være nysgjerrig og spørre hvor du bodde? Padstow står selvsagt høyt på listen! Men som du sier, Cornwall er jo litt langt fra London, og vi vil jo gjerne se oss litt om når vi først drar dit, så det bør kanskje utsettes til en gang vi har bedre tid. Jeg har aldri vært i Wales, men jeg vet at waliserne er beryktet for å sutre og klage hele tiden. Det har jeg ikke hørt før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 16. juni 2008 #3169 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Jeg har aldri vært i Cornwall, men jeg har absolutt inntrykk av at det er nydelig. Dessuten synes jeg at de har så fantastiske stedsnavn, mange av dem høres nesten ut som ren poesi. Kan jeg være nysgjerrig og spørre hvor du bodde? Jeg gråt i flere uker da vi skulle flytte hjem. Det var utrolig mye å finne på der. Klimaet er veldig mildt, det finnes nydelige strender, massevis av småbyer, slott og andre severdigheter å dra på utflukter til. Og jeg fikk en kjempegod bestevenninne som jeg dessverre har mistet kontakten med. Jeg kjenner en som jobber i London med å spore opp folk i forbindelse med arveoppgjør o.l., og jeg spurte om han kunne finne henne for meg. Han sa at han ikke kunne finne spor etter henne siden hun var 20 år, noe som enten betyr at hun flyttet til utlandet da, eller at hun er død. Faren min er forresten fremdeles sint på seg selv for at han ikke kjøpte et hus der. Det var krisetider når vi bodde der, og det var mange nydelige steinhus på klippene til salgs for en slikk og ingenting. Vennligst ikke sitér, det kan hende jeg får lyst til å slette innlegget. Endret 17. juni 2008 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3170 Del Skrevet 16. juni 2008 *google* Nydelig sted! Akkurat sånn jeg ser for meg en idyllisk Cornwall-by. :rødme: Så trist med venninnen din! Og jeg skjønner godt at faren din er irritert på seg selv, et steinhus på klippene i Cornwall må jo nesten være drømmen. Jeg mistenker at feriehus i Cornwall koster litt mer enn en slikk og ingenting for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. juni 2008 #3171 Del Skrevet 16. juni 2008 Får jeg anbefale Dover? Vi var jo en svipptur der sist vi var i Storbritania, og det var veldig flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3172 Del Skrevet 17. juni 2008 Vi satt og bladde i diverse bøker i går, og da var faktisk Dover et av stedene vi så litt på. I det hele tatt tenker jeg at den sørøstlige delen av England kan være aktuell; kort reisevei fra London, og vi har ikke vært i det området før, så det kan jo passe godt for en kort ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3173 Del Skrevet 17. juni 2008 Hallusinerer jeg, eller har faktisk KG en overskrift der det står "Dra'n til sjøs"? Nå er jeg ikke spesielt prippen, men er det i det minste ikke mulig å være vulgær med litt stil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 17. juni 2008 #3174 Del Skrevet 17. juni 2008 Hallusinerer jeg, eller har faktisk KG en overskrift der det står "Dra'n til sjøs"? Det så jeg ikke før nå. Og jeg kommer ikke til å lese artikkelen, i tilfelle jeg blir tatt på fersken her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. juni 2008 #3175 Del Skrevet 17. juni 2008 Hallusinerer jeg, eller har faktisk KG en overskrift der det står "Dra'n til sjøs"? Nå er jeg ikke spesielt prippen, men er det i det minste ikke mulig å være vulgær med litt stil? Måtte sjekke, og jammen har du rett! Ser ikke noe bilde, siden jeg blokkerer, men tror sannelig at jeg IKKE gidder lese den artikkelen. Ikke at jeg leser noen av de andre heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. juni 2008 #3176 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg så også den artikkelen - og leste den. Lurer på om KG-journalisten har Se&Hør-ambisjoner? Slike overskrifter finner man jo ellers bare der... Endret 17. juni 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 17. juni 2008 #3177 Del Skrevet 17. juni 2008 Siden det er dere, kan jeg avsløre at jeg lot nysgjerrigheten ta overhånd og forsøkte å lese artikkelen. Jeg antar at den inneholder ord i kategorien vaskeverdig, siden den effektive nettvaskeren slo til igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 17. juni 2008 #3178 Del Skrevet 17. juni 2008 Siden det er dere, kan jeg avsløre at jeg lot nysgjerrigheten ta overhånd og forsøkte å lese artikkelen. Jeg antar at den inneholder ord i kategorien vaskeverdig, siden den effektive nettvaskeren slo til igjen. Slemme nettvasker som ikke vil la deg lese gullkorn som "husk også på at andre badegjester nok ikke setter pris på om dere har sex rett foran dem". Dette er jo noe vi og alle andre i målgruppen burde bli gjort uttrykkelig oppmerksom på før vi går ut i ferie. For det visste vi jo ikke fra før, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 17. juni 2008 #3179 Del Skrevet 17. juni 2008 Hallusinerer jeg, eller har faktisk KG en overskrift der det står "Dra'n til sjøs"? Nå er jeg ikke spesielt prippen, men er det i det minste ikke mulig å være vulgær med litt stil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3180 Del Skrevet 17. juni 2008 Siden det er dere, kan jeg avsløre at jeg lot nysgjerrigheten ta overhånd og forsøkte å lese artikkelen.Hmpf, hva kan du mene med det? Dette er jo noe vi og alle andre i målgruppen burde bli gjort uttrykkelig oppmerksom på før vi går ut i ferie. For det visste vi jo ikke fra før, nei.Nei, hadde jeg ikke fått den opplysningen fra KG hadde jeg nok skjemt meg grundig ut på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå