Gjest Eurydike Skrevet 10. juni 2008 #3141 Del Skrevet 10. juni 2008 Så blir det mindre trist å ikke reise så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3142 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg minner om at det ikke finnes noen lov mot å bruke feriepenger til andre ting enn ferie. Som feks dyre viner. For ikke å snakke om trøfler, reinsdyrfilet, hummer og kaviar. ...og lekre vesker, ordentlige panner og kjeler.....og foie gras. Nå er jeg sulten, tørst og har lyst til å dra på handletur. Så blir det mindre trist å ikke reise så langt. Ja, jeg fortjener i grunnen litt trøst. (For ordens skyld: Jeg gleder meg faktisk til både bilferie og familiebesøk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. juni 2008 #3143 Del Skrevet 10. juni 2008 I grunnen har jeg ikke så spennende planer for dem. Sommerferien i år er bilferie i Norge, først besøke min familie litt lenger sør, deretter svigers på Vestlandet, så det blir ikke de helt store utskeielsene. Si ifra om du vil ta en kaffe en dag, da. Vi er der fra. ca. 20.juli og noen uker framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3144 Del Skrevet 10. juni 2008 Si ifra om du vil ta en kaffe en dag, da. Vi er der fra. ca. 20.juli og noen uker framover.Det hadde vært supert! Men dessverre ser det akkurat ut til at vi misser hverandre; vi drar hjemover rundt den 17. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. juni 2008 #3145 Del Skrevet 10. juni 2008 Så mange gode forslag det var til bruk av feriepenger her da! *Stjele rått og uhemmet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. juni 2008 #3146 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror Nilma må ha shoppet for mye vin for de feriepengene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #3147 Del Skrevet 11. juni 2008 Hrmf! *snurt* Jeg var faktisk ikke på polet i det hele tatt, derimot handlet jeg bursdagsgaver til en ettårsdag i morgen, og et par sommertopper til meg selv. Ikke de helt store utskeielsene, altså! Etterpå møtte jeg en venninne for kinamat (middelmådig) og "Sex and the City" på kino (som forventet - grei underholdning). En fin kveld, med andre ord, selv om jeg var til dårlig til å benytte meg av alle de utmerkede forslagene jeg fikk i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #3148 Del Skrevet 11. juni 2008 Selv enkle ferier må planlegges; her skal vi overnatte på tur sørover. Det er så koselig med hoteller med mer personlighet enn et gjennomsnittlig SAS-hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. juni 2008 #3149 Del Skrevet 11. juni 2008 Så koselig det så ut! Fikk lyst til å kjøre på feriebesøk til besteforeldrene mine, og stoppe der på halvveien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. juni 2008 #3150 Del Skrevet 11. juni 2008 Det ser koselig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3151 Del Skrevet 12. juni 2008 I ettermiddag skal vi i bursdag til en liten jente som blir ett år. Det gleder jeg meg spesielt mye til, for for et år siden på denne tiden visste ingen hvordan det ville gå med henne. I verste fall kunne hun dødd eller blitt alvorlig hjerneskadet, men alt ser ut til å ha gått bra, og nå er hun en frisk, søt og livlig liten jente. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 12. juni 2008 #3152 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Det må ha vært en hard tid for foreldrene. Så fint å lese at det gikk bra! Vi prøvde en oppskrift på marrokansk kikertgryte fra Madhur Jaffreys World Vegetarian i går. Den ble veldig god, spesielt godt likte jeg den milde safransmaken og søtpotetene i den. Jeg bør visst gi boka flere sjanser. Endret 12. juni 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. juni 2008 #3153 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei! Håper det ble en fin ettermiddag i bursdagsselskap! Jeg vurderer å lage grillet fisk med din anbefalte avokadosalsa på lørdag - jeg har fått tomater og avocado i grønnsakskassen, og har i tillegg en diger, frisk koriander. Stemmer det at du også hadde risblanding til dette? (har nemlig en pakke brun basmati/villris/rød Camargueris). Alternativt hadde middagen passet vel så bra på tirsdag, men da må korianderen holde seg frisk noen dager, og det kan bli et problem, har jeg erfart. Har du forresten forsøkt å klippe den ned og oppbevare den i tett pose i kjøleskapet? Jeg gjør nemlig det med bladpersille (og annet bladgrønt og urter), men er usikker på om den tandre korianderen vil like samme behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 12. juni 2008 #3154 Del Skrevet 12. juni 2008 Selv enkle ferier må planlegges; her skal vi overnatte på tur sørover. Det er så koselig med hoteller med mer personlighet enn et gjennomsnittlig SAS-hotell. Åh, jeg var i den hagen utenfor hotellet for et par uker siden. Fantastisk idyllisk. Jeg ser for meg å sitte i den hagen med koselig selskap og et glass vin :rødme: (jeg var der med 40 unger ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3155 Del Skrevet 13. juni 2008 Det må ha vært en hard tid for foreldrene. Så fint å lese at det gikk bra! Vi prøvde en oppskrift på marrokansk kikertgryte fra Madhur Jaffreys World Vegetarian i går. Den ble veldig god, spesielt godt likte jeg den milde safransmaken og søtpotetene i den. Jeg bør visst gi boka flere sjanser. Den må jeg se etter, kombinasjonen kikerter, søtpoteter og safran høres god ut. Vi skal faktisk ha middag derfra i dag (utsatt fra i går), nemlig en gryte med chana dal, kikerter og mynte. Dette er en rest som vi har frosset, så jeg håper den har holdt seg, men den var i hvert fall veldig god som nylaget. Skikkelig god og fyldig, både mht. konsistens og smak, så jeg kommenterte til mannen at det måtte være en fin rett å servere til og med til innbitte kjøttetere. Jeg vurderer å lage grillet fisk med din anbefalte avokadosalsa på lørdag - jeg har fått tomater og avocado i grønnsakskassen, og har i tillegg en diger, frisk koriander. Stemmer det at du også hadde risblanding til dette? (har nemlig en pakke brun basmati/villris/rød Camargueris). Alternativt hadde middagen passet vel så bra på tirsdag, men da må korianderen holde seg frisk noen dager, og det kan bli et problem, har jeg erfart. Har du forresten forsøkt å klippe den ned og oppbevare den i tett pose i kjøleskapet? Jeg gjør nemlig det med bladpersille (og annet bladgrønt og urter), men er usikker på om den tandre korianderen vil like samme behandling.Jepp, jeg hadde en liknende risblanding som den du beskriver til (bare med hvit ris i stedet for brun), og det synes jeg fungerte veldig godt. Har liten - og dårlig - erfaring med koriander i potte, men de buntene jeg kjøper pleier jeg å sette i et glass vann med en plastpose over, og da holder de seg ganske mange dager i kjøleskap, så vil kanskje tro det virker om du klipper ned den du har også. Åh, jeg var i den hagen utenfor hotellet for et par uker siden. Fantastisk idyllisk. Jeg ser for meg å sitte i den hagen med koselig selskap og et glass vin :rødme: (jeg var der med 40 unger ) 40 unger!?!? :dåne: Jeg håper vi skal komme såpass tidlig, og ikke minst at været er såpass, at vi kan rusle litt i hagen. Du har ikke tilfeldigvis spist der også? Var maten i så fall god? Ellers hadde vi det veldig hyggelig i selskap i går. God mat, hyggelige gjester og et bursdagsbarn i strålende humør. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. juni 2008 #3156 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg har sett den oppskriften med mynte og lurer på om jeg ikke har prøvd den eller en lignende en gang? :klø: Som regel husker jeg hva jeg har prøvd, men nå ble jeg usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. juni 2008 #3157 Del Skrevet 13. juni 2008 Takk for koriandertips! Tror salsaen må lages i morgen den dag - urtebusken ser allerede temmelig tufs og gul ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3158 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg har sett den oppskriften med mynte og lurer på om jeg ikke har prøvd den eller en lignende en gang? :klø: Som regel husker jeg hva jeg har prøvd, men nå ble jeg usikker.Det der skjer meg stadig vekk, jeg må i det minste se oppskriften før jeg evt. kjenner den igjen. Takk for koriandertips! Tror salsaen må lages i morgen den dag - urtebusken ser allerede temmelig tufs og gul ut. Uff da, halvdøde urter er deprimerende. Men trøsten er at du får god middag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3159 Del Skrevet 16. juni 2008 Dagen og uken startet med tannlegebesøk. Herfra kan det vel bare gå oppover. Heldigvis var det null hull, så jeg er i grunnen ganske fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 16. juni 2008 #3160 Del Skrevet 16. juni 2008 Huff. Jeg avbestilte tannlegetimen min for flere måneder siden (fordi jeg var "syk"), med kommentaren "ikke ring meg, jeg ringer dere". Jada. Gratulerer med null hull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå