Gjest Eurydike Skrevet 4. juni 2008 #3081 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har jobbet dag og natt en ukes tid, og ikke kunnet nyte været i fulle drag (selv om det har blitt innslag av terrassejobbing), men NÅ skal jeg HJEM!! *gnir det inn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. juni 2008 #3082 Del Skrevet 4. juni 2008 Det er sant! Har du? Ja! :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #3083 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har jobbet dag og natt en ukes tid, og ikke kunnet nyte været i fulle drag (selv om det har blitt innslag av terrassejobbing), men NÅ skal jeg HJEM!! *gnir det inn* :slåss: Ja! :gråte:Så det i bloggen - huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. juni 2008 #3084 Del Skrevet 4. juni 2008 Så det i bloggen - huff! Takk! Men jeg sitter i det minste i et auditorium uten vinduer, så jeg vet jo egentlig ikke hva jeg går glipp av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #3085 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg trenger litt matinnspill. Middagplanen for i morgen er egentlig myke vårruller fylt med grønnsaker og risnudler med lime- og chilidip, deretter lammekoteletter med eple- og myntesaus og salat av reddik, stilkselleri og sukkererter. Nå har vi plutselig invitert en gjest, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan selvfølgelig bare ta opp en ekstra pakke koteletter fra fryseren, og lage mer salat osv., men nå er gjesten en jeg ikke helt kjenner matvanene til, så jeg tenkte det var greit å ha litt mer å sette på bordet, sånn at man kan plukke litt. Noen tips til noe som passer til det jeg har nevnt, og helst ikke tar alt for mye tid? Jeg tenker i hvert fall å ha litt ris, evt. i form av en salat, for jeg mistenker at gjesten er av dem som foretrekker poteter/ris til middagen. Men hva ellers? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 4. juni 2008 #3086 Del Skrevet 4. juni 2008 Dere dømmes direkte til dagens desidert mest disiplinerte dagbokskribenter! Definitivt! Du store min! Nå blir Fresi imponert! Matinnspill har jeg beklageligvis ikke, Nilma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. juni 2008 #3087 Del Skrevet 5. juni 2008 Tenker du er fornøyd med været i dag, dersom arbeidsmengden er som den har vært de siste dagene? Er litt blank for ideer på den middagen din, det eneste jeg kommer på er sauterte rotgrønnsaker. Ikke spesielt sommerlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. juni 2008 #3088 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg trenger litt matinnspill. Middagplanen for i morgen er egentlig myke vårruller fylt med grønnsaker og risnudler med lime- og chilidip, deretter lammekoteletter med eple- og myntesaus og salat av reddik, stilkselleri og sukkererter. Nå har vi plutselig invitert en gjest, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan selvfølgelig bare ta opp en ekstra pakke koteletter fra fryseren, og lage mer salat osv., men nå er gjesten en jeg ikke helt kjenner matvanene til, så jeg tenkte det var greit å ha litt mer å sette på bordet, sånn at man kan plukke litt. Noen tips til noe som passer til det jeg har nevnt, og helst ikke tar alt for mye tid? Jeg tenker i hvert fall å ha litt ris, evt. i form av en salat, for jeg mistenker at gjesten er av dem som foretrekker poteter/ris til middagen. Men hva ellers? :klø: Noe grønt, kanskje, i retning woket pak choi med chili eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3089 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Tenker du er fornøyd med været i dag, dersom arbeidsmengden er som den har vært de siste dagene?Det begynner å roe seg litt, så i dag kunne det gjerne vært finvær. Noe grønt, kanskje, i retning woket pak choi med chili eller noe sånt?Pak choi har jeg faktisk aldri laget , jeg vet ikke engang om det er å få tak i her i byen (jeg skal innom en av "innvandrerbutikkene" - finnes det et bedre ord, forresten? - i dag, så da kan jeg se etter). Det kunne nok passe fint, i og med at jeg tenker meg et slags asiatisk tema. Jeg fant ellers ut at jeg trenger litt mer kjøtt, i og med at pakken med lammekoteletter bare er beregnet til to, så jeg tenkte noe sånt som dette, bare med kyllinglår delt i to i stedet for bryst. Og kanskje stekt ris? Da tror jeg jeg har følgende meny: - Myke vårruller med grønnsaker og chili-/limedip - Lammekoteletter med eple- og myntesaus - Sprø salat av reddik, stilkselleri og sukkererter - Woket pak choi (om jeg får tak i), evt. noe annet grønt - Søt chilikylling - Ris, evt. stekt - Kanskje en saus? Lurer på om ikke en peanøttsaus kan være godt, burde vel funke både til kylling og som et alternativ til vårrullene? :klø: Endret 5. juni 2008 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. juni 2008 #3090 Del Skrevet 5. juni 2008 Det høres jo fantastisk ut! Jeg har forresten kjøpt pak choi på vanlige dagligvarebutikker noen ganger. En grei erstatning nå kan kanskje være sommerkål? Men av den grønneste, friskeste varianten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3091 Del Skrevet 5. juni 2008 Sommerkål var ikke så dumt, jeg lager av og til stekt kål med løk, paprika og ingefær, det hadde jo vært godt. Men da begynner vi vel strengt talt å snakke mer arbeid enn jeg egentlig hadde tenkt å lage for meg selv - ikke helt uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. juni 2008 #3092 Del Skrevet 5. juni 2008 Sommerkål var ikke så dumt, jeg lager av og til stekt kål med løk, paprika og ingefær, det hadde jo vært godt. Men da begynner vi vel strengt talt å snakke mer arbeid enn jeg egentlig hadde tenkt å lage for meg selv - ikke helt uvanlig. Ja, det var litt av en liste! Var det ikke bare én ekstra gjest til middag det var snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3093 Del Skrevet 5. juni 2008 Ehh, jo.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 5. juni 2008 #3094 Del Skrevet 5. juni 2008 Ehh, jo.... *vil være gjest hos Nilma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. juni 2008 #3095 Del Skrevet 5. juni 2008 Ikke overraskende gjør jeg akkurat sånne ting selv, Nilma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3096 Del Skrevet 5. juni 2008 *vil være gjest hos Nilma*Det blir sikkert mat nok! Ikke overraskende gjør jeg akkurat sånne ting selv, Nilma. Ikke veldig overraskende, nei. Problemet var at jeg allerede hadde tatt opp lammekotelettene til tining, så da måtte jeg jo få brukt opp dem, men det ble jo ikke nok i seg selv, så da måtte vi jo ha litt til, og det var så kjedelig å bare lage mer av det samme. Og som sagt var jeg litt usikker på gjestens preferanser, så da var det jo greit å ha litt å velge i. *forklarer febrilsk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 5. juni 2008 #3097 Del Skrevet 5. juni 2008 For en heldig gjest! Hvordan lager du forresten peanøttsaus? Og hva passer den til ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3098 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg har sant å si ikke laget peanøttsaus før. Det er noe sånt som sausen i denne oppskriften jeg har i tankene. Vårrullene der likner forresten ganske mye på dem jeg har tenkt å lage, bare med litt andre grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. juni 2008 #3099 Del Skrevet 5. juni 2008 *stjeler alle Nilmas ideer. Helt uten hemninger* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3100 Del Skrevet 5. juni 2008 Stjel i vei - i motsetning til KG er du i det minste høflig nok til å si i fra. Og det er jo ikke som om jeg kan ta på meg æren for noe annet enn utstrakt oppskriftslesing i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå