Fakse Skrevet 7. mai 2008 #2861 Del Skrevet 7. mai 2008 Fantastisk hva Nilma-mannens date-invitasjon og mitt "uskyldige" spørsmål ledet til Nesten så jeg må stikke inn til sentrum for å skaffe et eksemplar av arten som kan disikeres Er forresten veldig glad for at jeg fikk kjøpt Good Food for mai på narvesen i dag. Jeg har ikke rukket å gjøre det siden vi har vært ute og reist, så jeg var redd det skulle være sendt tilbake. Juni-nummeret burde vel være rett rundt hjørnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. mai 2008 #2862 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg er lettet over at du tar det pent, Nilma. Jeg ble visst litt revet med i går. En må jo forsøke å komme til bunns i ting. Jeg håper dessuten ingen ble fornærmet over min haltende dialektgjengivelse. Puh. Men det var veldig morsomt mens det sto på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. mai 2008 #2863 Del Skrevet 7. mai 2008 I dag er det tid for et av årets høydepunkter, nemlig årsmøte i borettslaget. En av sakene er "Frysere i sportsbodene". Jeg forutser en meget engasjert debatt. Venter i spenning på rapport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #2864 Del Skrevet 8. mai 2008 Møterapport: Det ble minst like underholdende som forventet. Det blir faktisk en ekstraordinær generalforsamling angående fryserspørsmålet. Og det kom til en lengre diskusjon om sykler i svalganger mht. skitt og brannsikkerhet og hvorvidt det var en prinsipiell forskjell på sykler og hagebord i så henseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. mai 2008 #2865 Del Skrevet 8. mai 2008 Møterapport: Det ble minst like underholdende som forventet. Det blir faktisk en ekstraordinær generalforsamling angående fryserspørsmålet. Og det kom til en lengre diskusjon om sykler i svalganger mht. skitt og brannsikkerhet og hvorvidt det var en prinsipiell forskjell på sykler og hagebord i så henseende. Og du bor i et nytt bygg der ingen av beboerene har fått gro fast i veggene enda? Tenk deg samme folkene om 20 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 8. mai 2008 #2866 Del Skrevet 8. mai 2008 Tenk deg generaliforsamlingene i "mitt" borettslag, der det planlegges renoveringer for 20 millioner.... Det er krangling fra ende til annen, og akkurat ligger 10% av leilighetene (lite borettslag) ute for salg. Møteinnkallingene er fulle av banale skrivefeil, og illustrert med bilder fra utklippsarkivet i Word (eller noe sånt). Pent utskrevet på blekkskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #2867 Del Skrevet 8. mai 2008 Og du bor i et nytt bygg der ingen av beboerene har fått gro fast i veggene enda? Tenk deg samme folkene om 20 år Da har jeg forhåpentligvis flyttet for lengst. (Og for å være litt slem tror jeg en del av de ivrigste kverulantene heller ikke er der om 20 år, av naturlige årsaker.) Tenk deg generaliforsamlingene i "mitt" borettslag, der det planlegges renoveringer for 20 millioner.... Det er krangling fra ende til annen, og akkurat ligger 10% av leilighetene (lite borettslag) ute for salg. Urk, det kan jeg levende forestille meg, når jeg ser hvilket engasjement det blir av noen hundrelapper i fellesutgifter. Møteinnkallingene er fulle av banale skrivefeil, og illustrert med bilder fra utklippsarkivet i Word (eller noe sånt). Pent utskrevet på blekkskriver. I sannhetens navn skal det sies at vi har hatt veldig dyktige styreledere, og har nå fått en ny, som faktisk er under 40. Dessuten er selve borettslaget veldrevet; vi har betalt på fellesgjelden fra dag én, så vi slipper "overraskelser" om noen år, og det settes av penger til fremtidig vedlikehold, så jeg bør kanskje ikke klage. Det er bare disse årsmøtene som frembringer en del absurde diskusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 8. mai 2008 #2868 Del Skrevet 8. mai 2008 Det høres ut som om du klarer å la deg underholde av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #2869 Del Skrevet 8. mai 2008 Helt klart, jeg har lenge truet med å ta med popcorn for full effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #2870 Del Skrevet 8. mai 2008 Tro det eller ei, men da jeg satt og så gjennom oppskriften jeg skal ha til middag i dag i et gammelt GF, så jeg at denne sto på samme oppslag (jeg husket den fra Eurydikes ukemeny, for jeg har laget den tidligere). Morsomt sammentreff! Hvordan skal vi tolke dette, da, mon tro? Nei, si det. Hadde det enda vært fra et nylig utkommet nummer, men dette var vel fra 2005. :skremt: Her er oppskriften: Grillet fisk med avocadosalsa. Jeg stekte en hel bit skinnfri torskefilét rask på sterk varme, og lot den ettersteke i stekeovnen. I tillegg til salsaen hadde jeg en blanding av basmati-, vill- og rød Camargueris. Superenkelt og knallgodt hverdagsmåltid, det tok kanskje en halv time fra begynnelse til slutt (og da sendte jeg endatil mannen på butikken etter ny avocado, for den vi hadde var steinhard). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. mai 2008 #2871 Del Skrevet 8. mai 2008 Nei, si det. Hadde det enda vært fra et nylig utkommet nummer, men dette var vel fra 2005. :skremt: Her er oppskriften: Grillet fisk med avocadosalsa. Jeg stekte en hel bit skinnfri torskefilét rask på sterk varme, og lot den ettersteke i stekeovnen. I tillegg til salsaen hadde jeg en blanding av basmati-, vill- og rød Camargueris. Superenkelt og knallgodt hverdagsmåltid, det tok kanskje en halv time fra begynnelse til slutt (og da sendte jeg endatil mannen på butikken etter ny avocado, for den vi hadde var steinhard). Det så veldig friskt og fristende ut! *har 2 modne avokadoer i kjøleskapet* Retten min fra samme nummer var heller kjedelig, dessverre - jeg kjente liksom ikke nok til hverken mynte eller sitron, og da ble det hele ganske pregløst. Så den blir nok ikke laget igjen (selv om mannen utrolig nok var ganske fornøyd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #2872 Del Skrevet 8. mai 2008 Synd du ikke likte pastaretten, Eurydike. Jeg har laget den - og varianter - flere ganger, og synes den var kjempegod. Mulig jeg har brukt mer sitronsaft, for jeg er ikke så glad i skall, så jeg kompenserer som regel med ekstra saft. Dessuten tror jeg som oftest jeg har brukt asparges i, det hjelper selvsagt på smaken. Fisken kan i hvert fall anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 8. mai 2008 #2873 Del Skrevet 8. mai 2008 Her er oppskriften: Grillet fisk med avocadosalsa. Den så kjempegod ut! Og for å fortsette fiskedebatten her inne: Fiskefilet stekt i panne eller bakt i ovnen med salat eller grønnsakssalsa til er jo genial hverdagsmat. Det tar minimalt med tid, og det er både sunt og godt. Alle nordmenn burde hatt fiskende familie eller fiskebutikk i nærheten, også om man ser det fra et folkehelsemessig synspunkt. Jeg er for øvrig kjempeglad for at jeg ikke trenger å kjøpe frossen seiblokk fra Rema. *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 8. mai 2008 #2874 Del Skrevet 8. mai 2008 [spam] Jeg lurer på hva vi skal ha til middag i dag? Ettersom vi har både ruccola, dampet spinat og mengder av ulike urter, har jeg litt lyst til å lage en sauce verte, dvs. en majones (hjemmelaget), tilsatt en puré av diverse grønne smakstilsetninger. Denne sausen passer til fisk - både fersk og røkt, og sikkert også til røkt skinke. Jeg har også lyst til å skrelle, koke, og lage puré av de nederste delene som jeg brakk av fra aspargesene i går, og finhakke og tilsette de to hele stenglene som ikke ble spist opp. Dessuten vil jeg ha caprese-salat til forrett. Vi skulle egentlig ha det i går, men det utgikk da det ikke var en naturlig forrett til fiskeretten. Hm. [/spam] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. mai 2008 #2875 Del Skrevet 8. mai 2008 Synd du ikke likte pastaretten, Eurydike. Jeg har laget den - og varianter - flere ganger, og synes den var kjempegod. Mulig jeg har brukt mer sitronsaft, for jeg er ikke så glad i skall, så jeg kompenserer som regel med ekstra saft. Dessuten tror jeg som oftest jeg har brukt asparges i, det hjelper selvsagt på smaken. I teorien burde jeg likt den (det var jo derfor jeg valgte den), så det var egentlig litt rart. Jeg hadde sitronskall i, og masse nyplukket mynte, som mannen kjente smaken av, men ikke jeg. :klø: Men mistenker at jeg har et snev av allergi for tiden, så smakssansen er kanskje ikke helt på topp. Kanskje jeg bør gi retten en sjanse til? Den så kjempegod ut! Og for å fortsette fiskedebatten her inne: Fiskefilet stekt i panne eller bakt i ovnen med salat eller grønnsakssalsa til er jo genial hverdagsmat. Det tar minimalt med tid, og det er både sunt og godt. Alle nordmenn burde hatt fiskende familie eller fiskebutikk i nærheten, også om man ser det fra et folkehelsemessig synspunkt. Jeg er for øvrig kjempeglad for at jeg ikke trenger å kjøpe frossen seiblokk fra Rema. *grøss* Hør, hør! Merket meg ellers at fisken på bildet var grillet på skinnsiden i grillpanne, det skal jeg forsøke, tror jeg, nå som all fiskefilet selges med skinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. mai 2008 #2876 Del Skrevet 8. mai 2008 [spam] Jeg lurer på hva vi skal ha til middag i dag? Ettersom vi har både ruccola, dampet spinat og mengder av ulike urter, har jeg litt lyst til å lage en sauce verte, dvs. en majones (hjemmelaget), tilsatt en puré av diverse grønne smakstilsetninger. Denne sausen passer til fisk - både fersk og røkt, og sikkert også til røkt skinke. Jeg har også lyst til å skrelle, koke, og lage puré av de nederste delene som jeg brakk av fra aspargesene i går, og finhakke og tilsette de to hele stenglene som ikke ble spist opp. Dessuten vil jeg ha caprese-salat til forrett. Vi skulle egentlig ha det i går, men det utgikk da det ikke var en naturlig forrett til fiskeretten. Hm. [/spam] Ja etter gårsdagen får du ikke mer hjelp av meg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 8. mai 2008 #2877 Del Skrevet 8. mai 2008 Ja etter gårsdagen får du ikke mer hjelp av meg altså. Enn hvis jeg tilsetter ramsløkpuré i aspargespuréen, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. mai 2008 #2878 Del Skrevet 8. mai 2008 Enn hvis jeg tilsetter ramsløkpuré i aspargespuréen, da? Tror det ikke før jeg får se det. :slåss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. mai 2008 #2879 Del Skrevet 8. mai 2008 Her er oppskriften: Grillet fisk med avocadosalsa. Jeg stekte en hel bit skinnfri torskefilét rask på sterk varme, og lot den ettersteke i stekeovnen. I tillegg til salsaen hadde jeg en blanding av basmati-, vill- og rød Camargueris. Superenkelt og knallgodt hverdagsmåltid, det tok kanskje en halv time fra begynnelse til slutt (og da sendte jeg endatil mannen på butikken etter ny avocado, for den vi hadde var steinhard). Oki, den snapper jeg til ukens meny, bare så du vet det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 8. mai 2008 #2880 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Sporer av med et vinspørsmål. Smørdampet asparges, hva drikker dere til det ? Lagde meg en liten kveldstallerken med smørdampet asparges, litt serrano skinke og noen småe tomater. Men opplevde smakskrasj mot en ellers grei La Clape. Endret 8. mai 2008 av Toro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå