Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fresi: "Hei, jeg sitter og diskuterer med noen venner og lurer veldig på hvorfor den pizzaen deres heter takopizza?"

Dame fra nord: "Ja, nå må du huske på at den pizzaen er over 30 år gammel, lenge før noen i Norge visste hva taco var".

Fresi: Åja! Over 30 år????

Dame fra nord: "Jada, og den ble oppfunnet her og vi la på en tacosaus, men den har ingenting med det vi i dag forbinder med taco, altså"

Fresi: "Ja, det er akkurat det som er litt rart?

Dame fra nord: "Ja, det er vel ikkje nokka meir å sei"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Ok da - beklager. :fnise:

Da sitter vi på den annen side her med et nytt alarmerende mysterium: hvordan i himmelens navn har etablissementet hatt kundegrunnlag og etterspørsel nok til å ha takopizzaen på menyen i over 30 år???

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da - beklager. :fnise:

Da sitter vi på den annen side her med et nytt alarmerende mysterium: hvordan i himmelens navn har etablissementet hatt kundegrunnlag og etterspørsel nok til å ha takopizzaen på menyen i over 30 år???

:overrasket:

:hoho:

Jeg er ikke fornærmet, altså. Men mysteriet lever videre og det er pokker så utilfredsstillende. Jeg må på studietur, jeg må bli antropolog og intervjue og stå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
:hoho:

Jeg er ikke fornærmet, altså. Men mysteriet lever videre og det er pokker så utilfredsstillende. Jeg må på studietur, jeg må bli antropolog og intervjue og stå i.

Tipper Nilma blir fornøyd med at vi spammer boken hennes med side opp og side ned med takopizzadiskusjoner. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacuna

Med fare for å få innfødte på nakken: Det beviser bare hva jeg har trodd om enkelte fra Nord-Norge. Men det verste er at folk kjøper den som hakka møkk uten å stille noen spørsmål. :klø:

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Nilma blir fornøyd med at vi spammer boken hennes med side opp og side ned med takopizzadiskusjoner. :mrgreen:

Tanken har slått meg. Beklager Nilma :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å ha dagbok på KG er at man kan være intetanende opptatt med RL, og når man kommer tilbake har folk skrevet side opp og side ned om de mest elleville emner. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresi: "Hei, jeg sitter og diskuterer med noen venner og lurer veldig på hvorfor den pizzaen deres heter takopizza?"

Dame fra nord: "Ja, nå må du huske på at den pizzaen er over 30 år gammel, lenge før noen i Norge visste hva taco var".

Dame fra nord: "Jada, og den ble oppfunnet her og vi la på en tacosaus, men den har ingenting med det vi i dag forbinder med taco, altså"

Hvorfor får jeg dette bestemte inntrykket av at damen har blitt spurt før? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg dette bestemte inntrykket av at damen har blitt spurt før? :fnise:

Hehe. Hun virket litt rutinert, faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Med fare for å få innfødte på nakken: Det beviser bare hva jeg har trodd om enkelte fra Nord-Norge. Men det verste er at folk kjøper den som hakka møkk uten å stille noen spørsmål. :klø:

Kan/tør du utdype dette? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: :hoho: Fantastisk! :imponert: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Jeg likte særlig denne siste lakoniske kommentaren. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Kan/tør du utdype dette? :fnise:

Kan: definitivt, men tør? :sjenert: (tror ikke det er så veldig smart av meg). Men en disclaimer trengs nå: Det gjelder ikke alle. :rope: Heldigvis omgås jeg sjelden med "den slags" personer, men jeg leser jo den usensurerte innsenderspalten i lokalavisen hver morgen. Dét er egentlig ganske tøft gjort, spesielt før frokost. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte særlig denne siste lakoniske kommentaren. :ler:

Jepp, elsker sånt :ler:. Hun resignerte, rett og slett. Men sm jeg skrev i den gammelgreske dagboken: det var en slags mellomliggende argumentasjon som så vidt jeg forsto dreide seg om å finne på noe eksotisk siden ingen visste hva det var likevel. De bare kalte den taco helt ut av det blå altså :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kan: definitivt, men tør? :sjenert: (tror ikke det er så veldig smart av meg). Men en disclaimer trengs nå: Det gjelder ikke alle. :rope: Heldigvis omgås jeg sjelden med "den slags" personer, men jeg leser jo den usensurerte innsenderspalten i lokalavisen hver morgen. Dét er egentlig ganske tøft gjort, spesielt før frokost. :Hehe:

Jeg liker denslags :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Du kan jo skrive det av deg inne i harrytråden. :kose:

(Men ellers tror jeg vel de er sånn noenlunde jevnt spredt utover landet).

Unnskyld altså Nilma, nå skal jeg gi meg her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Jepp, elsker sånt :ler:. Hun resignerte, rett og slett. Men sm jeg skrev i den gammelgreske dagboken: det var en slags mellomliggende argumentasjon som så vidt jeg forsto dreide seg om å finne på noe eksotisk siden ingen visste hva det var likevel. De bare kalte den taco helt ut av det blå altså :hoho:

"Tromsøværingene vet jo uansett ikke hva taco er, så la oss kalle pizzaen takopizza. " :fnise:

(analogi: se på hvordan enkelte kaller søt musserende (simpel) vin for champagne... :roll:

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(analogi: se på hvordan enkelte kaller søt musserende (simpel) vin for champagne... :roll:

Åååå.... dette er mer enn jeg tåler å lese.... :fnise: Joda, det er mange som har servert martini asti som champagne i bryllupet sitt, det er sikkert. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...