Nilma Skrevet 30. april 2008 Forfatter #2761 Del Skrevet 30. april 2008 EURYDIKE! I tilfelle du titter innom: Jeg har sett deg nevne blomkål bhaji flere ganger, er det den fra Curry Bible? Jeg er fryktelig glad i aloo gobi, men det kunne i grunnen være kjekt å variere litt, og denne så jo god ut. Unnskyld ropingen, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 30. april 2008 #2762 Del Skrevet 30. april 2008 *holder seg for ørene* Ja, unnskyld meg, men jeg har altså jobbet litt ute i virkeligheten noen timer til en forandring. :slåss: Retten heter såvidt jeg husker "Quick Cauliflower Bhaji", og står i Curry Bible, ja. Jeg googlet litt, men fant den ikke. Si i fra (med innestemme ) hvis du trenger oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 1. mai 2008 #2763 Del Skrevet 1. mai 2008 Ja, hrrm, her er jeg igjen. For å rapportere om at jeg har laget bananbrødet ditt (det fettfattige). Og det ble veldig godt! Har forsøkt det en gang før, men da hadde jeg ikke nok bananer i, tror jeg, så det ble ikke så saftig. Nå hadde jeg tre store, modne, og da ble det bra. Jeg gjorde også noen andre forandringer: jeg byttet ut nesten halvparten av melet med sammalt hvete, og nesten alt sukkeret med en blanding av lyst demerara og golden caster sugar (fordi vi ikke hadde nok hvitt sukker, totalmengden sukker ble også litt mindre enn det oppskriften sa). Jeg hadde i hakkede valnøtter, valnøttolje (den ene spiseskjeen olje iflg oppskriften) og en raus skje kanel. Nammenam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #2764 Del Skrevet 2. mai 2008 *holder seg for ørene* Ja, unnskyld meg, men jeg har altså jobbet litt ute i virkeligheten noen timer til en forandring. :slåss: Næææh! Retten heter såvidt jeg husker "Quick Cauliflower Bhaji", og står i Curry Bible, ja. Jeg googlet litt, men fant den ikke. Si i fra (med innestemme ) hvis du trenger oppskrift.Oppskrift har jeg (jeg lot meg jo påvirke til å kjøpe Curry Bible for en tid siden ), jeg lurte i grunnen bare på om den var god. Nå ble det uansett til at jeg laget Aloo Gobi igjen, men jeg skal prøve den en annen gang. For å rapportere om at jeg har laget bananbrødet ditt (det fettfattige). Og det ble veldig godt! Så bra! Jeg liker det veldig godt. Og jeg skal notere meg bruken av valnøttolje (lurt!) og brunt sukker; jeg bruker forresten også å redusere noe på sukkermengden, godt modne bananer gir jo mye sødme i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #2765 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg er en svak, lettpåvirkelig sjel - jeg tror jeg må bake bananbrød i ettermiddag. Ellers skal jeg gjøre minst mulig denne helgen, nå har jeg plutselig planer for enda en helg, slik at alle helgene utover måneden er booket, så da må jeg benytte anledningen til å være usosial. *sær* I går tok vi frem verandamøblene, så om været tillater det blir det bok og rosévin på verandaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. mai 2008 #2766 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg er en svak, lettpåvirkelig sjel - jeg tror jeg må bake bananbrød i ettermiddag. Sorry. *har en bit bananbrød igjen i skuffen* Jeg skal også være usosial, og muligens jobbe litt i helgen (straffen for å være lat i ukedagene). Og jeg har også grusomme planer om rosévindrikking i solen på terrassen. Måtte værgudene stå oss begge bi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 2. mai 2008 #2767 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg vil også ha rosévin. Og det vil dessuten muligens ikke passe så verst til dagens middag (pasta med kremet soppsaus)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #2768 Del Skrevet 2. mai 2008 Det synes jeg høres veldig godt ut! (Men nå synes jeg rosévin er godt til det meste, unntatt de tyngste kjøttrettene, så jeg er neppe til å stole på. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mai 2008 #2769 Del Skrevet 2. mai 2008 I går tok vi frem verandamøblene, så om været tillater det blir det bok og rosévin på verandaen. Åh, nå er det nesten så jeg må ut og kjøpe rosevin.... *også lettpåvirkelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. mai 2008 #2770 Del Skrevet 2. mai 2008 Enig med Nilma - noe av det fine med rosévin er at den passer til det meste! Selv har jeg tenkt å drikke rosévinen min til en salade niçoise (hei til Zia ). *stiller seg pent i rekken for de lettpåvirkelige* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 2. mai 2008 #2771 Del Skrevet 2. mai 2008 I morgen skal jeg stå i kø for å tømme polet for "min" rosévin. De får nemlig inn bare et begrenset antall. Og jeg venter besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mai 2008 #2772 Del Skrevet 2. mai 2008 Enig med Nilma - noe av det fine med rosévin er at den passer til det meste! Selv har jeg tenkt å drikke rosévinen min til en salade niçoise (hei til Zia ). *stiller seg pent i rekken for de lettpåvirkelige* Champagne passer også til alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. mai 2008 #2773 Del Skrevet 5. mai 2008 Champagne passer også til alt Nemlig! Vi startet Rosévinsesongen i sommerhuset ved å sitte side ved side på stentrappen foran det lille gamle huset, mens vi drakk noe deilig rosa fra Provence, akkompagnert av leende lekende barn oppe i bakken, og måkeskrik. Det smakte av sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. mai 2008 #2774 Del Skrevet 5. mai 2008 Må på polet i dag, skjønner jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. mai 2008 #2775 Del Skrevet 5. mai 2008 Vi prøvesmakte il Mimoen i går, og jeg må si meg fornøyd. Ikke kan jeg skryte av å være særlig kresen, men jeg synes ofte at annen rosévin kjøpt på måfå ikke funker. Denne har imidlertid vært fast følge noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #2776 Del Skrevet 5. mai 2008 Nemlig! Vi startet Rosévinsesongen i sommerhuset ved å sitte side ved side på stentrappen foran det lille gamle huset, mens vi drakk noe deilig rosa fra Provence, akkompagnert av leende lekende barn oppe i bakken, og måkeskrik. Det smakte av sommer.:rødme: Må på polet i dag, skjønner jeg....Nok en svak sjel? Vi prøvesmakte il Mimoen i går, og jeg må si meg fornøyd. Ikke kan jeg skryte av å være særlig kresen, men jeg synes ofte at annen rosévin kjøpt på måfå ikke funker. Denne har imidlertid vært fast følge noen år.Hmm, kanskje jeg må gi Il Mimo en ny sjanse? Jeg kjøpte den for et par år siden, da den fikk stående ovasjoner på alle kanter, men jeg ble aldri overbevist. Rosaura har vært min roséfavoritt i årevis, og som Helen har jeg hatt noen uheldige impulskjøp, så tips til alternativer mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. mai 2008 #2777 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Jeg testet Domaine Montrose i går. Den var rund og fin, men noe blodfattig, og kom ikke opp mot Casa de Saima, som er min favoritt. Kanskje hadde det også noe med matfølget å gjøre. Reker kunne kanskje fungert til vinen, men da foretrekker jeg Chablis. Endret 5. mai 2008 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. mai 2008 #2778 Del Skrevet 5. mai 2008 :rødme: Nok en svak sjel? Hmm, kanskje jeg må gi Il Mimo en ny sjanse? Jeg kjøpte den for et par år siden, da den fikk stående ovasjoner på alle kanter, men jeg ble aldri overbevist. Rosaura har vært min roséfavoritt i årevis, og som Helen har jeg hatt noen uheldige impulskjøp, så tips til alternativer mottas med takk. Jeg har også sverget til Rosaura, men kunne selvsagt ikke la sjansen gå fra meg på Il Mimo-fronten i dag når polet bare hadde tre flasker igjen. Poldamen mente årets var god. Dessuten anbefalte hun en rosényhet (til en latterlig lav pris), men i farten glemte jeg å notere navnet. Det betyr vel ny poltur i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #2779 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg testet Domaine Montrose i går. Den var rund og fin, men noe blodfattig, og kom ikke opp mot Casa de Saima, som er min favoritt. Kanskje hadde det også noe med matfølget å gjøre. Reker kunne kanskje fungert til vinen, men da foretrekker jeg Chablis.Kanskje ok som kosevin? Casa de Saima finnes selvsagt ikke på noen av de lokale polene. Jeg har også sverget til Rosaura, men kunne selvsagt ikke la sjansen gå fra meg på Il Mimo-fronten i dag når polet bare hadde tre flasker igjen. Poldamen mente årets var god. Dessuten anbefalte hun en rosényhet (til en latterlig lav pris), men i farten glemte jeg å notere navnet. Det betyr vel ny poltur i morgen Vil gjerne høre om du finner ut / kommer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. mai 2008 #2780 Del Skrevet 5. mai 2008 Pssst.... Nå er London-referatet i bloggen min ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå