Nilma Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #2241 Del Skrevet 5. mars 2008 Trøtt, trøtt, trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. mars 2008 #2242 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg også. Jeg var på kontoret halv åtte i dag (også... ), og det passer meg ikke ikke ikke. Etter en kanne Malabar-espresso ser imidlertid livet marginalt lysere ut, og det er bra, for om kort tid bør jeg fremstå som skjerpet, forberedt og engasjerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #2243 Del Skrevet 5. mars 2008 Malabar, ja - god idé! Jeg behøver heldigvis ikke fremstå som våken eller intelligent på noe som helst slags vis i dag, det hadde nok ikke vært mulig. Lykke til, Eurydike! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. mars 2008 #2244 Del Skrevet 5. mars 2008 Det vil jeg også! Høres helt fantastisk ut...! KG-tur, kanskje. Jeg har allerede planene klare for neste London-tur. *melder meg som reservereiseleder ved siden av Nilma* Ellers er formiddagen viet oppdateringer i dagbøker, og med skrivetempoet deres ser det ut som ettermiddagen kommer til å gå med også. Nå må jeg imidlertid ta en liten pause, det høres ut som ungene tar livet av hverandre i andre etasje. Ispedd rå latter og gledesutbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. mars 2008 #2245 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg skal ikke gni det inn altså, men jeg har sovet i hele formiddag. Men skulle heller vært trøtt på jobb enn syk hjemme, da. Og jeg tør ikke å skrive her hva jeg skal spise nå, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #2246 Del Skrevet 5. mars 2008 Dataprogrammet jeg bruker mesteparten av tiden er nede for vedlikehold, så nå har jeg foretatt en hardt tiltrengt opprydding på kontoret. Plutselig har jeg et diiigert skrivebord (og en god del rot i skapet ). I tillegg har jeg benyttet den ledige tiden til viktige ting som surfing på ebay, KG og Bokklubben. Hos sistnevnte fant jeg Malstrøm! Jeg har en mistanke om at jeg som voksen kommer til å se kalkunaspektet ved den, men jeg var dypt fascinert da den gikk som påskekrim for mange år siden, så jeg må bare ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. mars 2008 #2247 Del Skrevet 5. mars 2008 Lykke til, Eurydike! Takk! Det gikk bra, og jeg sovnet ikke mens jeg snakket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #2248 Del Skrevet 5. mars 2008 Det var da enda godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 6. mars 2008 #2249 Del Skrevet 6. mars 2008 Matrapport nesten en uke for sent: Vi endte opp med salat til forrett. Jeg laget belugalinsesalat med valnøtter, og serverte den sammen med noen pene salatblader, tynne gulrotskiver og cherrytomater. Hovedretten ble risotto med steinsopp, aromasopp og grillede skiver squash. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #2250 Del Skrevet 6. mars 2008 Det høres veldig godt ut, salsera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 6. mars 2008 #2251 Del Skrevet 6. mars 2008 Det falt i smak hos bursdagsbarnet også. Tomatsuppen får jeg lage en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. mars 2008 #2252 Del Skrevet 6. mars 2008 Må bare fortelle at vi endelig har fått somla oss til å bestille hotell i London. Endte med The Shaftesbury Premier London Paddington. De har kjøleskap på rommene, og prisen var ikke så aller galest. Frokost er inkludert, og det er kort gåtur til Paddington og dermed t-banen. Så da er jeg egentlig fornøyd Nå er jeg på jakt etter antrekk (hvordan finner man noe som passer til å shoppe, gå på sightseeing OG spise på stjernerestauranter samtidig?), men får heldigvis god hjelp inne hos Junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #2253 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg trenger forresten litt hjelp til menyplanlegging, om noen skulle føle seg kallet. Vi har invitert et vennepar til middag lørdag, men greier ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal servere. Jeg vurderer å dra frem fonduegryta og bruke ulike typer kjøtt og grønnsaker + tilbehør. Jeg har litt lyst til å lage Beef bourguignon, det har jeg faktisk aldri laget før, dessuten er det minimalt med arbeid. Til sist kunne jeg tenke meg å lage kalvestek, men det frykter jeg kan bli vanskelig å få tak i. Dessert har jeg rimelig klart - en eller annen variant av pavlova, muligens med pærer og sjokoladesaus. Forrett er jeg litt i tvil om, så tips mottas med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 6. mars 2008 #2254 Del Skrevet 6. mars 2008 Er du også på 70-tallskjøret? Boeuf Bourguignon er jo kjempegodt. Hva med rekecocktail til forrett? Det er det sikkert lenge siden gjestene har smakt. Men det blir kanskje litt for 70-talls? Da jeg laget det for et par uker siden, laget jeg majones av én eggeplomme, og smakte til med tomatpuré, worcestershiresaus, sitron og bittelitt tabasco. Dessuten gjorde jeg den lettere ved å tilsette litt lettrømme. Ikke en helt autentisk Thousand Island med andre ord, men nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #2255 Del Skrevet 6. mars 2008 Må bare fortelle at vi endelig har fått somla oss til å bestille hotell i London. Endte med The Shaftesbury Premier London Paddington. De har kjøleskap på rommene, og prisen var ikke så aller galest. Frokost er inkludert, og det er kort gåtur til Paddington og dermed t-banen. Så da er jeg egentlig fornøyd Det så slett ikke verst ut, spent på å høre rapport. Alltid greit med flere alternativer til neste gang. Nå er jeg på jakt etter antrekk (hvordan finner man noe som passer til å shoppe, gå på sightseeing OG spise på stjernerestauranter samtidig?), men får heldigvis god hjelp inne hos Junia Når det gjelder antrekk har jeg begynt å gå for komfort til shopping og sightseeing - må være alderen - så satser jeg heller på å dra innom hotellet for å skifte før restaurantbesøk. Hvilke stjernerestauranter? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #2256 Del Skrevet 6. mars 2008 Er du også på 70-tallskjøret? Boeuf Bourguignon er jo kjempegodt. Hva med rekecocktail til forrett? Det er det sikkert lenge siden gjestene har smakt. Men det blir kanskje litt for 70-talls?Ja, jeg føler 70-tallet kommer snikende innpå. Rekecocktail hadde vært strålende, jeg har ingen sterke fordommer mot 70-tallet, hadde det ikke vært for at jeg ikke kan spise det - jeg hovner opp i svelget når jeg spiser reker. Heldigvis går annen sjømat bra, så jeg har vært inne på noe med krabbe, men får man tak i det lenger? Jeg er ikke helt inne på sesongene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. mars 2008 #2257 Del Skrevet 6. mars 2008 Hvilke stjernerestauranter? *nysgjerrig* Har ikke booket noe som helst enda, men det har jo vært postet noen fristende linker her inne, og jeg har noen flere alternativer på lista, så det blir nok minst et par stykker tenker jeg. Må sette meg ned sammen med mannen og legge slagplan Lover å holde deg oppdatert, samt å avgi rapport etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #2258 Del Skrevet 6. mars 2008 Lover å holde deg oppdatert, samt å avgi rapport etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 6. mars 2008 #2259 Del Skrevet 6. mars 2008 Det må være kjedelig å ikke kunne spise reker - det som er så godt! Det er nok ikke krabbesesong nå, men det kan godt være at man kan få tak i frosne skjell. Vi laget denne Rick Stein-retten i høst, og den kan virkelig anbefales. Den har gode, rustikke smaker, og det er noe spektakulært ved det å få et krabbeskjell på tallerkenen. Jeg ser at revet ost og brødkrumme har falt ut av ingredienslisten, men det står i fremgangsmåten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 6. mars 2008 #2260 Del Skrevet 6. mars 2008 Lover å holde deg oppdatert, samt å avgi rapport etterpå Meg og, meg og! Jeg elsker både planleggingen og rapportene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå