Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, jeg vet ikke om det er så mye jobben i og for seg jeg er lei av, det er kanskje heller det at jeg har mer lyst til noe helt annet for øyeblikket, som å dra til London for eksempel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det ikke rart! Jeg blir alltid litt rastløs på jobb en stund før vi skal reise. Og så mye reisesnakk som det er her inne så er jeg nesten i reisemodus allerede, enda det jo er lenge til det er vår tur. Ut på tur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da er det ikke rart! Jeg blir alltid litt rastløs på jobb en stund før vi skal reise. Og så mye reisesnakk som det er her inne så er jeg nesten i reisemodus allerede, enda det jo er lenge til det er vår tur. Ut på tur :hoppe:
:Nikke: Akkurat sånn har jeg det også.

Det er jo ikke sååå lenge til du skal reise, og det er jo aldri for tidlig å begynne å planlegge. :lur:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tid for årets store jobbfest. Som jeg fryktet blir det buffet, et opplegg jeg hater av godt hjerte. Greit nok til lunsj eller liknende, men når jeg har dratt på meg finstasen vil jeg sitte på rumpa og bli vartet opp. Så det så! :kjefte: Dessuten er visstnok karaoke et av underholdningsinnslagene. URK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
I morgen er det tid for årets store jobbfest. Som jeg fryktet blir det buffet, et opplegg jeg hater av godt hjerte. Greit nok til lunsj eller liknende, men når jeg har dratt på meg finstasen vil jeg sitte på rumpa og bli vartet opp. Så det så! :kjefte: Dessuten er visstnok karaoke et av underholdningsinnslagene. URK!

:sjokk:

Du har min fulle sympati. :fnise:

Vi skal forresten lage indisk i kveld, hadde jeg tenkt - Royal Chicken Korma med safran, rosiner og mandler. Pønsker litt på en ny grønnsaksrett å ha til, mulig det blir "chutney" av friske tomater og koriander som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forresten lage indisk i kveld, hadde jeg tenkt - Royal Chicken Korma med safran, rosiner og mandler. Pønsker litt på en ny grønnsaksrett å ha til, mulig det blir "chutney" av friske tomater og koriander som vanlig.
:sikle: Kombinasjonen tomat/koriander/løk er nydelig! Da jeg lagde indisk på onsdag prøvde jeg en ny oppskrift på aspargesbønner, med bl.a. ingefær og frisk koriander - kan absolutt anbefales.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Da jeg lagde indisk på onsdag prøvde jeg en ny oppskrift på aspargesbønner, med bl.a. ingefær og frisk koriander - kan absolutt anbefales.

Det hørtes spennende ut, legg gjerne inn lenke til oppskriften hvis den finnes på nettet. :)

Men det spørs om det blir aktuelt til middagen i dag - jeg OD'et nemlig litt på aspargesbønner i salaten jeg hadde til middag i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Hmm, jeg har faktisk også en lime i kjøleskapet, samt frisk chili og en sjalottløk, tror jeg.

Klasetomater, frisk koriander, frisk chili, litt sjalottløk, lime og masse frisk koriander - det må vel bli gode indiske smaker også? Og god kontrast til en aromatisk, kremet saus? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes spennende ut, legg gjerne inn lenke til oppskriften hvis den finnes på nettet. :)

Men det spørs om det blir aktuelt til middagen i dag - jeg OD'et nemlig litt på aspargesbønner i salaten jeg hadde til middag i går.

Jeg finner ikke akkurat samme oppskrift, men denne er veldig lik; den jeg brukte hadde mye kortere koketid, og den friske korianderen ble blandet i helt mot slutten.

Ja! :) Jeg har tenkt å lage en meksikansk variant i dag, med limesaft og frisk chili.
:sikle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har faktisk også en lime i kjøleskapet, samt frisk chili og en sjalottløk, tror jeg.

Klasetomater, frisk koriander, frisk chili, litt sjalottløk, lime og masse frisk koriander - det må vel bli gode indiske smaker også? Og god kontrast til en aromatisk, kremet saus? :)

Absolutt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg finner ikke akkurat samme oppskrift, men denne er veldig lik; den jeg brukte hadde mye kortere koketid, og den friske korianderen ble blandet i helt mot slutten.

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Badiane

Helt sikkert! Jeg bruker også ørlite sukker for å dempe syren litegrann, og av og til litt nøytral olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mathelg, Nilma! :vinke:
God mathelg, du liksom - sa jeg ikke at jeg skal på buffet? :ler:

Men takk, og god helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...