Nilma Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #9081 Del Skrevet 12. desember 2009 I dag har jeg virkelig ikke gjort det skapte grann. Sov til klokka 10, spiste frokost i 12-tiden og har i det hele tatt tilbrakt dagen med å slange meg på sofaen iført pysj mens jeg vekselsvis har sett tv og lest matblader. Ingen heftige juleforberedelser her i huset, som man skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 12. desember 2009 #9082 Del Skrevet 12. desember 2009 Her ble det en tur på markedet som resulterte i overfylt handlenett med rotgrønnsaker, salater, tomater, valnøtter og mandariner. Så en tur innom et visst supermarked jeg egentlig ikke skal gå i.. Der ble det handlet litt kaffe + endel småting som skal i julekurver. Trøfelolje, kaffe, kjeks etc. Og så snek det seg inn en mandarinolivenolje i handlekurven bare fordi jeg ble nysgjerrig.. antar den kan brukes i en salatdressing. Og jeg aner ikke hva de putter i disse kakene, men mandel-og sjokoladepanettone er farlige, farlige greier.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #9083 Del Skrevet 12. desember 2009 Plagsomt det der med ting som bare sniker seg med, altså. Nå dufter det deilig av tagine her. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Jeg er egentlig mest spent på tilbehøret, palestinsk couscous som jeg kjøpte med meg fra London. Etter litt googling har jeg funnet ut at det må være det samme som kalles maftoul: "Palestinian couscous, (Maftoul) is not semolina at all, but rather a toasted grains of a mixture of bulgur and flour". Ser omtrent slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 12. desember 2009 #9084 Del Skrevet 12. desember 2009 Ser spennende ut. Er alltid gøy med matvarer man ikke helt vet hva er. Her blir middagen først salat kjøpt idag på markedet med valnøtter og dressing av denne mandarinoljen. Så grillet angus biff med ovnsbakte grønnsaker og rødvinssaus. Skyller den ned med litt poggio Bestiale.. så kult navn, men god vin, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 12. desember 2009 #9085 Del Skrevet 12. desember 2009 I dag har jeg virkelig ikke gjort det skapte grann. Sov til klokka 10, spiste frokost i 12-tiden og har i det hele tatt tilbrakt dagen med å slange meg på sofaen iført pysj mens jeg vekselsvis har sett tv og lest matblader. Ingen heftige juleforberedelser her i huset, som man skjønner. Det høres ut som en perfekt lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #9086 Del Skrevet 12. desember 2009 Joda, det er i grunnen en veldig bra lørdag, selv om jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort noe som helst fornuftig. For øvrig kan jeg rapportere at maftoul var veldig godt, den hadde mer smak og ga litt mer å tygge på enn vanlig couscous. Taginen var god den også, men ikke spesielt minneverdig. Jeg hadde egentlig planer om scones i ettermiddag, men siden frokosten var så sen ble det ikke noe av den tidlige middagen jeg hadde planlagt, så jeg tror det er best å utsette sconesbakingen til i morgen. Det er tross alt greit å være litt sulten når man skal spise clotted cream. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 12. desember 2009 #9087 Del Skrevet 12. desember 2009 Scones er jo utmerket til en sen søndagsbrunch! Jeg vurderer det selv, eller kanskje Nigella's cottage cheese pannekaker med lønnesirup og bacon... hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 12. desember 2009 #9088 Del Skrevet 12. desember 2009 Vil forresten bare nevne at den mandarininfuserte olivenoljen som snek seg i kurven viste seg å være genial. I utgangspunktet er jeg ikke så glad i slike oljer, men denne var faktisk nydelig på smak selv om den virket tam og uinteressant når vi bare sniffet i flasken. Laget en enkel dressing av sherryeddik, litt valnøttolje, mandarinoljen, salt, pepper og en liten dæsj flytende honning. Nydelig og frisk med tydelig mandarinaroma. Må si jeg ble positivt overrasket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #9089 Del Skrevet 13. desember 2009 Skikkelig kosedag på kjøkkenet i dag. Jeg har kyllingkraft, stekt grønnsakskraft og eksperimentell svinekraft under produksjon, samt middag til i dag og marokkansk kyllinggryte til senere i uken. Jeg lager store porsjoner av begge grytene, sånn at det blir et par middager til fryseren også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #9090 Del Skrevet 13. desember 2009 Åtte julegaver pakket, 20 igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. desember 2009 #9091 Del Skrevet 13. desember 2009 Så flink du er! Jeg har ikke begynt på innpakkingen engang. Og det hørtes ut som en deilig kjøkkensøndag, med nydelig middag til i dag! Jeg har også tibrakt dagen på kjøkkenet i store trekk, men mer med kakebakst, og avslutningsvis tilberedning av enkel vegetarmiddag. Det er koselig på kjøkkenet i de siste ukene før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #9092 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg synes stort sett det er koselig på kjøkkenet hele året. Huff, kakebakst, ja. Jeg hadde jo ingen planer bortsett fra krumkaker, men selv det har jeg ikke kommet meg til å lage. Dessuten måtte sconesbaking utgå i dag også, pga. av pakkestyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #9093 Del Skrevet 14. desember 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 14. desember 2009 #9094 Del Skrevet 14. desember 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #9095 Del Skrevet 14. desember 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #9096 Del Skrevet 14. desember 2009 Av og til tror jeg helt seriøst at blondinevitser har noe for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 14. desember 2009 #9097 Del Skrevet 14. desember 2009 Av og til tror jeg helt seriøst at blondinevitser har noe for seg. Jeg er blond... *Gidder ikke dele panettone med sjokolade og mandler likevel* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. desember 2009 #9098 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave ennå. Så herlig med matlagingssøndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #9099 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg er blond... *Gidder ikke dele panettone med sjokolade og mandler likevel*Jamen onyx, du jobber ikke sammen med meg! Og forhåpentligvis har du ikke for vane å gjenfortelle ting du har fått forklart for lenge siden (av meg!) som om du har gjort en revolusjonerende oppdagelse. Attpåtil etter at du har fremstilt det for andre på en måte som får meg til å fremstå som en komplett idiot. Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave ennå. Så herlig med matlagingssøndag! Ingen julegaver?!? Veldig deilig med matlagingssøndag, ja. Ulempen er at man knapt får igjen kjøleskapsdøren, for ikke å snakke om hvordan det blir å få alt i fryseren i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 14. desember 2009 #9100 Del Skrevet 14. desember 2009 Jamen onyx, du jobber ikke sammen med meg! Og forhåpentligvis har du ikke for vane å gjenfortelle ting du har fått forklart for lenge siden (av meg!) som om du har gjort en revolusjonerende oppdagelse. Attpåtil etter at du har fremstilt det for andre på en måte som får meg til å fremstå som en komplett idiot. Hm... neivel, ok da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå