Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

I morgen tidlig kl. 06.30, dvs. at vi må reise hjemmefra 05.15. :sprettoy:

Det høres så deilig ut å kunne rusle på markedet for å handle!

:jepp::nigo:

Åh...så skrekkelig tidlig! :søvn: Jeg og mannen prøver oss av og til på slike nattflyvninger, men vi må bare innse at det ikke er for oss. Blir jo ødelagt hele resten av dagen. :)

Ja, det er herlig med marked. Kjempeutvalg og friske grønnsaker. Idag var jeg innom en av de faste bodene og kjøpte skikkelige mandariner, så nå dufter hele leiligheten mandarin. Imorgen er planen å ta turen innom julemarkedet som har åpnet og se etter spennende julegaver.

Forøvrig førte dagens bytur til oppdagelsen av en nyåpnet sjokoladebutikk

Skumle butikken, note to self, ikke gå dit.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du har reisefeber! :strix:

Jeg satt forresten og så på et Rick Stein-program på BBC her om dagen, og da tenkte jeg på deg. :fnise:

:fnise: Jaja,jeg kan tenke meg verre mennesker å bli assosiert med. Må vel snart bestille bord hos den godeste Stein, det ville jo være utrolig kjipt om vi ikke får spist der.

God tur Nilma! :) Regner med at det ikke er nødvendig å be deg kose deg?
Tusen takk! Nei, det er i grunnen en ganske unødvendig oppfordring. :nigo: Men hyggelig likevel, da. :)

God tur. Kos deg masse (det vet jeg jo at du gjør) og jeg gleder meg masse til referat. :hoppe:
Jeg vet ikke hvor spennende referat det blir, vi skal vel stort sett shoppe, spise og se fotball. :ler:

God tur. Jeg gleder meg også til referatet. Du skriver slik at selv jeg som ikke kan reise noe særlig selv, har følelsen av å ha vært på tur. :strix:
Det var veldig hyggelig å høre! :hug:

Åh...så skrekkelig tidlig! :søvn: Jeg og mannen prøver oss av og til på slike nattflyvninger, men vi må bare innse at det ikke er for oss. Blir jo ødelagt hele resten av dagen. :)
Man har liksom ikke det store valget her vi bor. :fnise: Og det fine med så tidlig fly er jo at man får utnyttet dagen når man kommer tidlig frem.

Ja, det er herlig med marked. Kjempeutvalg og friske grønnsaker. Idag var jeg innom en av de faste bodene og kjøpte skikkelige mandariner, så nå dufter hele leiligheten mandarin. Imorgen er planen å ta turen innom julemarkedet som har åpnet og se etter spennende julegaver.

Forøvrig førte dagens bytur til oppdagelsen av en nyåpnet sjokoladebutikk

Skumle butikken, note to self, ikke gå dit.... :fnise:

Jeg har gode minner om julemarked i landet ditt. :rødme:

Særlig jeg tror på at du kommer til holde deg unna den butikken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får aldri utnyttet dagen når jeg flyr så tidlig, blir jo såååå trøtt... Dingler litt rundt som en zombie jo. Er ikke vant til å stå opp tidlig, eller legge meg tidlig for den del.

Julemarked er koselig. Egentlig er jeg ferdig med mesteparten av julehandlingen, men kanskje det dukker opp noe jeg bare MÅ ha? Best å sjekke. :jepp:

Mannen kjøpte en liten eske sjokolade i den butikken og det er helt klart vi bare må holde oss unna, både for vekta og lommeboka sin del. Tror jeg må sette den på fy-fy-lista sammen med et visst gourmetsupermarked, som jeg forsåvidt også har vært innom idag... litt piggvarfilet til helga kan jo ikke skade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

I dag er jeg tidlig på'an! Og onyx: Sjokolade! :hjerte: Da vi bodde i nabolandet ditt, var det fast helgerituale å gå innom sjokoladebutikken og kjøpe med seg noen håndlgde praliner til fredagskaffen... *savner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Tilbake etter kjempefin tur. Litt trøtt etter intens juleshopping i kaotisk London og hjemkomst klokka 1 i natt, men veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem. :) Apropos sjokolade, selger den kaffebutikken (den innerste, ikke den ved utgangen)på ditt nærmeste kjøpesenter håndlaget konfekt som visstnok er laget på et lite sted i nabofylket. Jeg kan opplyse om at den er absolutt himmelsk. :sikle:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem. :) Apropos sjokolade, selger den kaffebutikken (den innerste, ikke den ved utgangen)på ditt nærmeste kjøpesenter håndlaget konfekt som visstnok er laget på et lite sted i nabofylket. Jeg kan opplyse om at den er absolutt himmelsk. :sikle:
Tusen takk!

Og takk for tips, må sjekkes! Dvs, jeg trenger vel strengt tatt ikke kjøpe sjokolade på en stund, ettersom vi handlet for en liten formue her. :sjenert: Det meste for å gi bort, riktignok, men likevel, det var litt pinlig å komme ut derfra med en gigantisk bærepose. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Nilma! Jeg er litt gledesmisunnelig på den turen din, altså. Men mannen min er jo i UK stadig vekk, og utpå vinteren/vårparten har jeg tenkt å bli med ham en tur. Da blir det litt tid i en relativt kjent kystby hvor han har kontor og kanskje en natt eller to i London.

Forøvrig har all sjokoladepraten her inne medført at jeg nå drikker :kaffekopp: og har åpnet englesjokoladekalenderen min. Jeg som egentlig ikke er så veldig glad i sjokolade engang. :overrasket: KG-påvirkiningen er skremmende sterk.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige de som får julegaver fra dere! Sjokoladetrøfler var forresten det eneste vi kjøpte på taxfree på tur hjem fra ferie :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Nilma! :hallo:

Forøvrig har all sjokoladepraten her inne medført at jeg nå drikker :kaffekopp: og har åpnet englesjokoladekalenderen min. Jeg som egentlig ikke er så veldig glad i sjokolade engang. :overrasket: KG-påvirkiningen er skremmende sterk.

Spiser du meg? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Nilma! Jeg er litt gledesmisunnelig på den turen din, altså. Men mannen min er jo i UK stadig vekk, og utpå vinteren/vårparten har jeg tenkt å bli med ham en tur. Da blir det litt tid i en relativt kjent kystby hvor han har kontor og kanskje en natt eller to i London.
:hoppe: Fin plan!

:fnise:

Heldige de som får julegaver fra dere! Sjokoladetrøfler var forresten det eneste vi kjøpte på taxfree på tur hjem fra ferie :fnise:
Jeg håper i hvert fall mottakerne blir glade; jeg synes god sjokolade og andre spiselige ting er mye bedre enn den ørtende krushunden. ;)

Velkommen tilbake Nilma! Er litt misunnelig på den sjokoladebutikken... men kanskje like greit den ikke er i nærheten. ;)
Nå er det vel ikke direkte mangel på sjokolade på dine kanter... :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper i hvert fall mottakerne blir glade; jeg synes god sjokolade og andre spiselige ting er mye bedre enn den ørtende krushunden. ;)

Nå er det vel ikke direkte mangel på sjokolade på dine kanter... :lur:

Nei, hadde vært greit med litt sjokolademangel av og til...egentlig..

Og sjokolade, og annet spislig forøvrig, er geniale gaver. Driver å sette sammen et par gourmetgavekurver med rare ting som er vanskelig å finne i Norge. F.eks. ren kjøttekstrakt, eller demi-glace, som er helt genialt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Litt tungt å jobbe dagen etter å ha kommet fra ferie midt på natt, så i dag har jeg planer om å gjøre minst mulig. Lage enkel middag (pasta med nyinnkjøpt Ortiz-tunfisk?), pakke ut og sette på en klesvask. Etter det tenker jeg at jeg skal lure mannen med på en episode eller to av Coast, kaffe og en bitteliten prøvesmak av sjokoladeinnkjøpet. Vi kan jo ikke risikere å gi bort noe som ikke er godt? :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...