Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke orket å lese så mye i kjøttråden, men dette svaret er helt legendarisk. :hoho:

Noen skjønner ikke helt hva dette går ut på. Eller så er jeg fullstendig håpløs på å forstå ironi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spekulerte også litt på akkurat det svaret der, ja. :ler:

Englefjes, se bort nå.

Men de får bare holde på, nå drar jeg for å drikke juleøl. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de får bare holde på, nå drar jeg for å drikke juleøl. :sjarmor:

Heldige deg!

Og nå ble julestemningen min komplett - her dufter det nemlig av nybakte kokosmakroner i hele huset. :nissevink:

Endret av Aricia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så juleflinke alle er! :nisseblunk:

Jeg har så smått begynt å tenke litt på julegaver, men jeg satser på å få handlet mesteparten i London. Vi reiser jo bort i selve julen, så jeg gidder ikke styre så mye med julebakst, men et eller annet må jeg bake, bare for å få den gode julelukten. Men hva? :klø: Gjenta fjorårets mørlefsesuksess? Gidder jeg ? Hvis jeg får kjøpt krumkakejern må selvsagt det prøves, men hva ellers? *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være juleflink nå i november jeg (og da passer det fordømt dårlig å bli syk nå). For jeg kommer til å bruke alt av krefter på gode gjerninger i desember. Så det som ikke er gjort i november, blir nok ikke gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lese så mye i kjøttråden, men dette svaret er helt legendarisk. :hoho:

Noen skjønner ikke helt hva dette går ut på. Eller så er jeg fullstendig håpløs på å forstå ironi. :fnise:

Slike tråder gir meg grå hår. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser jo bort i selve julen, så jeg gidder ikke styre så mye med julebakst, men et eller annet må jeg bake, bare for å få den gode julelukten. Men hva? :klø: Gjenta fjorårets mørlefsesuksess? Gidder jeg ? Hvis jeg får kjøpt krumkakejern må selvsagt det prøves, men hva ellers? *tenke*

*Anbefaler peppernøtter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag prøvde jeg tunfisk -og pastasalaten med salsa verde (med cherrytomater) som du tipset meg om, og den ble virkelig god! Jeg kunne nok godt brukt litt mindre sitron enn det jeg gjorde, men utover det var det veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg husker lefsereferatene dine, Nilma! :hjerte:
Jeg ble visst litt (over)ivrig. :sjenert:

Slike tråder gir meg grå hår. :ler:
Meg også, og dette var jo et særdels absurd eksempel. :sprettoy:

*Anbefaler peppernøtter*
Hm, det har jeg aldri laget, knapt nok smakt. Kanskje jeg må se litt nærmere på peppernøtter, jeg pleier i hvert fall å like godt krydrede kaker av ymse slag. Og nå kom jeg plutselig på at det er lenge siden jeg har laget stjerneaniskaker, det fikk jeg litt lyst på.

I dag prøvde jeg tunfisk -og pastasalaten med salsa verde (med cherrytomater) som du tipset meg om, og den ble virkelig god! Jeg kunne nok godt brukt litt mindre sitron enn det jeg gjorde, men utover det var det veldig godt. :)
Så bra! :hoppe: Jeg blir alltid så glad når egen favoritter faller i smak hos andre. Den er forresten veldig god i sin opprinnelige form som varm pastarett også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :hoppe: Jeg blir alltid så glad når egen favoritter faller i smak hos andre. Den er forresten veldig god i sin opprinnelige form som varm pastarett også.

Vi spiste den varm/lun i går, iblandet cherrytomatene. :)

Vanligvis så kjøper jeg billig hermetisk tunfisk (type first price), men i går brukte jeg en som var litt dyrere (husker ikke navnet, grønn eske). Jeg smakte egentlig ikke noe særlig forskjell. :sjenert: Har du tips på hermetisk tunfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes stort sett hermetisk tunfisk smakte kattemat til jeg smakte tunfisk fra Ortiz. :hjerter: Jeg har ikke sett den her i byen, men det kan jo hende det finnes hos deg? (Jeg pleier å hamstre litt når vi er i England.) Den er litt dyr, men utrolig god, spesielt den som er laget av bonito.

Hvis noen vet om annen god tunfisk er jeg også interessert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke hermetisk tunfisk. :sjenert:

Faktisk misliker jeg det så til de grader at jeg har trøbbel med å spise det om jeg får det servert, og det får jeg av og til. Uhermetisert tunfisk derimot! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at fersk tunfisk er veldig godt. :) Dessverre er det ikke så lett å få tak i her. Og som sagt, det var først nylig jeg kom frem til at hermetisk tunfisk kan være menneskeføde. :fnise:

Edit: Sliter visst litt med verbene. ;)

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Ikke for å være gledesdreper, men tunfisk spiser jeg ikke lenger etter at mannen min fortalte hvor mye japanske fiskere ødela av havet i sin iver etter å fange dem. :sjenert:

Sånn som kyllingen jeg også har droppet.

(Edit: Altså ikke av samme grunn, men av grunn som egentlig ikke har med smak å gjøre...)

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...