Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Så deilig - jeg får vann i munnen! :wow:

Ellers er jeg helt for rødvinsrest til mandagsmiddag. :nigo:

:jepp: Nå super jeg aller siste rest mens jeg mailer og legger planer med vennene våre i England. :smilorange:

Rødvin- og ugjennomstektkjøttmisunnelig! :spise:

Tilbehøret hørtes nydelig ut også. Lenge siden jeg har laget salsa verde nå. Hm. Jeg begynner å bli litt middagsinspirert igjen, så kanskje jeg skal lage noe med salsa verde i løpet av uken? *lettpåvirkelig*

Salsa verde er skikkelig godt! Vi har en del igjen, så jeg lurer på å lage en pasta- og tunfisksalat til lunsj i morgen, inspirert av denne, som vi hadde for et par uker siden, og som jeg falt fullstendig for. Pasta, tunfisk, salsa verde og halve cherrytomater burde vel bli en ok lunsj? :klø:

Og sympati for manglende vin og rosa kjøtt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salsa verde er skikkelig godt! Vi har en del igjen, så jeg lurer på å lage en pasta- og tunfisksalat til lunsj i morgen, inspirert av denne, som vi hadde for et par uker siden, og som jeg falt fullstendig for. Pasta, tunfisk, salsa verde og halve cherrytomater burde vel bli en ok lunsj? :klø:

Høres ut som en nydelig lunsj! Og jeg tror jammen meg du har gitt meg et middagstips for denne uka også. :hoppe: Har du noen forslag på andre grønnsaker som kan puttes oppi også? Aspargestopper kanskje? På den annen side, de er det jo ikke helt sesong for nå.

Når jeg har med meg skikkelig god lunsj på jobb, gleder jeg meg sånn til å spise den at jeg sliter med å konsentrere meg i timene forut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en nydelig lunsj! Og jeg tror jammen meg du har gitt meg et middagstips for denne uka også. :hoppe: Har du noen forslag på andre grønnsaker som kan puttes oppi også? Aspargestopper kanskje? På den annen side, de er det jo ikke helt sesong for nå.
Men kanskje asparges-/brekkbønner, om du finner noen fine? Vi hadde retten bare sånn den var, men det hadde sikkert ikke vært dumt med litt mer grønnsaker. Evt. går det jo an å ha en liten salat som forrett, det gjør vi av og til når jeg synes det blir for lite grønnsaker i/til middagen.

Når jeg har med meg skikkelig god lunsj på jobb, gleder jeg meg sånn til å spise den at jeg sliter med å konsentrere meg i timene forut. :fnise:
:ler: Det høres kjent ut, ja!

Jeg har vært litt sløv med å ta med lunsj i det siste, men nå er jeg så lei kjip kantinelunsj at jeg føler for å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje asparges-/brekkbønner, om du finner noen fine? Vi hadde retten bare sånn den var, men det hadde sikkert ikke vært dumt med litt mer grønnsaker. Evt. går det jo an å ha en liten salat som forrett, det gjør vi av og til når jeg synes det blir for lite grønnsaker i/til middagen.

Det var en god idé! Jeg tror jeg tester ut det. Det med salat før middag er i utgangspunktet supert, men jeg er litt for sløv når det kommer til å faktisk gjennomføre det. :fnise:

Jeg har vært litt sløv med å ta med lunsj i det siste, men nå er jeg så lei kjip kantinelunsj at jeg føler for å gjøre noe.

Samme her. Vi har en del andre, og ok, mattilbud rundt der jeg jobber, men de er ofte ganske så kostbare. Det har blitt dyre lunsjer i det siste. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget i stand blomkålsuppe og "røre" til Welsh rarebit og skal straks dra meg avgårde på trening. Det er så mye lettere å motivere seg når jeg har et godt måltid i vente når jeg kommer hjem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva drikker man egentlig til bacalao ? :klø:

Det pleier jeg å lure på hver gang jeg spiser bacalao også.

Jeg drikker som regel rødvin, men Aricia testet Rosaura her for litt siden, og det er visstnok å anbefale. :)

Men hva anbefales for oss som ikke drikker alkohol? Noen ganger blir jeg litt lei av å drikke vann til alle måltider.

Sitteplass på konsert er undervurdert! Da kan man jo virkelig slappe av og nyte musikken. Dessuten slipper man å få mennesker hoppende oppå seg, slik som ofte skjer på de konsertene jeg frekventerer. :fnise:

Kjenner til det der gitt. Er nesten så jeg teller blåmerker hver gang jeg har vært på konsert med ståplasser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmerker vitner om strålende konsert! :nigo: Jeg lurer dog litt på hvordan det skal gå når jeg som ganske så gravid i desember skal på death metal-konsert. :fnise:

Shaun: Jeg tester ut litt ulike ting nå, men å finne noe som passer like bra som vin til ulike typer mat, synes jeg er vanskelig. Jeg synes imidlertid det fins en del veldig gode alternativer om man ønsker noe annet enn vann; eple- og solbærmost fra Balholm f.eks. Brus blir stort sett bare feil, uansett, synes jeg, siden det er så søtt. Usøtet eplemost, juice laget av røde bær etc. kan også funke veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomkål som gulrot? :nigo:

:fnise:

:jepp: For ikke å snakke om mengder av smeltet ost ispedd litt øl. :sjarmor:

Det pleier jeg å lure på hver gang jeg spiser bacalao også.

Men hva anbefales for oss som ikke drikker alkohol? Noen ganger blir jeg litt lei av å drikke vann til alle måltider.

Hmm, vanskelig det der. Som Englefjes sier kan jo god eplemost e.l. være et alternativ, dessuten synes jeg San Pellegrino litt morsommere og føles litt mer luksuriøst enn vanlig vann - det er i hvert fall det jeg tyr til når jeg skal ha noe alkoholfritt som ikke er vann fra springen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke drikker vann til maten, så blir det som regel Farris. Men jeg synes ikke Farris og bacalao er noen god kombinasjon. Vet ikke helt hva det er, men ett eller annet der passer ikke ganen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke blande San Pellegrino og Balholm eller Ringi? Apfelschorle, som tyskerne kaller det.

Det er nammenam... og kan også brukes med andre typer juice. Smakte en nydelig rabarbraschorle i sommer. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ikke drikker vann til maten, så blir det som regel Farris. Men jeg synes ikke Farris og bacalao er noen god kombinasjon. Vet ikke helt hva det er, men ett eller annet der passer ikke ganen min.
Jeg synes Farris smaker for metallisk og har for mye bobler, jeg synes heller ikke det er godt til mat. San Pellegrino har mindre bobler og mildere smak.

Og asheras forslag hørtes veldig godt ut, det tror jeg at jeg også må prøve. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mobb Farris! :fy_fy: Jeg likte San Pellegrino tidligere, for da hadde den mer kullsyre. Perrier er også godt, men det har jeg tilgode å se her i byen. Men jeg drikker vann med kullsyre i stedet for vanlig vann, og da er faktisk First Price veldig bra pga. mye kullsyre. :sjenert:

Schorle er gode greier, men anbefales ikke med appelsinjuice, det blir bare elendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at jeg liker San Pellegrino nettopp er det at den har lite kullsyre. :fnise: Perrier er godt, ja, men som du sier ikke lett å finne her. Jeg mener riktignok jeg har sett det et sted, men hvor? :klø:

Men Farris er og blir ekle greier. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i Farris jeg. Men til enkelte matretter (som f.eks bacalao) synes jeg det blir en litt ekkel smak av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...