Nilma Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #8681 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes jeg ser det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 21. oktober 2009 #8682 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg nøyer meg med en generell over alle betraktningene her inne i går og i dag. Dessuten så er interessen for spising stor her også. Jeg blir deprimert av kjedelig mat, og da er man jo bare nødt til å ta sleiven i sin egen hånd, liksom. Kjolen din høres kjempefin ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8683 Del Skrevet 23. oktober 2009 I går var vi på kino og så Looking for Eric. Fantastisk, rufsete og hysterisk morsom feelgood-film. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8684 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg og en kollega stakk til byen for å spise lunsj på kaffebar. *mett og fornøyd* Men det betyr at jeg må få en viss kroppsdel i gir og jobbe litt nå, sånn at jeg får tatt helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 23. oktober 2009 #8685 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hm, bra filmtips! Hva skal det lages av mat i helgen, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8686 Del Skrevet 23. oktober 2009 La meg se... I dag skal vi ha fisk med indisk "topping" av frisk koriander, kokoskrem og diverse krydder. Gulrotpilaff til. Morgendagen er litt jeg usikker på. :klø: Om jeg er lat tror jeg det blir carbonara, men jeg har også litt lyst på en ordentlig kjøttmiddag med rødvin til, biff eller lammekoteletter kanskje? Får se hvor inspirert jeg er! Søndag blir det bacalao. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 23. oktober 2009 #8687 Del Skrevet 23. oktober 2009 La meg se... I dag skal vi ha fisk med indisk "topping" av frisk koriander, kokoskrem og diverse krydder. Gulrotpilaff til. Morgendagen er litt jeg usikker på. :klø: Om jeg er lat tror jeg det blir carbonara, men jeg har også litt lyst på en ordentlig kjøttmiddag med rødvin til, biff eller lammekoteletter kanskje? Får se hvor inspirert jeg er! Søndag blir det bacalao. Med Rosaura? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 23. oktober 2009 #8688 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har også værtpå kaffebar i dag Med broren til noen vi begge kjenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8689 Del Skrevet 23. oktober 2009 Med Rosaura? Muligens, om jeg gidder å gå på polet i morgen. Hvis ikke har jeg en rødvin jeg fikk anbefalt en gang tidligere vi skulle ha bacalao, men som vi aldri drakk, av en eller annen grunn. Jeg har også værtpå kaffebar i dag Med broren til noen vi begge kjenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8690 Del Skrevet 23. oktober 2009 Fredagsstemning i heimen. Jeg har trent, dusjet, fått på meg slumreklær og spist indisk fisk med gulrotpilaff. Nå tenker jeg det blir et aldri så lite portvinsglass, F&M-sjokolade og bok i sofakroken. Mannen ser fotball, så jeg slipper å bli forstyrret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 23. oktober 2009 #8691 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hva drikker man egentlig til bacalao ? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #8692 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg drikker som regel rødvin, men Aricia testet Rosaura her for litt siden, og det er visstnok å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 23. oktober 2009 #8693 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ikke en hvilken som helst rødvin vil jeg tro. En robust portugiser kansje ?? Tror jeg nestegang vil prøve meg på en hvit portugiser. ps. Har kost meg med reisebrevene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. oktober 2009 #8694 Del Skrevet 23. oktober 2009 Et eller annet sted på DN-nettsidene ligger det en artikkel om vinanbefalinger til bacalao. Jeg husker ingenting av den. Men vil tro den raskt lar seg søke opp? Vedkommende anbefalte kun Il Mimo av rosé, tror jeg, men det kan han jo bare få gjøre, det ække eksakt vitenskap heller lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #8695 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ikke en hvilken som helst rødvin vil jeg tro. En robust portugiser kansje ?? Tror jeg nestegang vil prøve meg på en hvit portugiser. ps. Har kost meg med reisebrevene dine.Det var hyggelig å høre. Ellers har jeg aldri funnet den perfekte vin til bacalao. Jeg husker jeg pleide å kjøpe en ganske rimelig spansk som funket veldig godt, men den er forsvunnet ut av sortimentet. Typisk! Et eller annet sted på DN-nettsidene ligger det en artikkel om vinanbefalinger til bacalao. Jeg husker ingenting av den. Men vil tro den raskt lar seg søke opp? Vedkommende anbefalte kun Il Mimo av rosé, tror jeg, men det kan han jo bare få gjøre, det ække eksakt vitenskap heller lissom. Helt sant! Av og til har jeg inntrykk av at vinfolkene i DN kanskje er bittelitt bastante. Vi har akkurat vært ute og gått tur i aldeles nydelig høstvær. Nå tøfler jeg rundt i superundertøy og bare nyter helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #8696 Del Skrevet 25. oktober 2009 Deilig, lat søndag. Det eneste fornuftige jeg har gjort er å lage bacalao, som nå står og putrer på ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. oktober 2009 #8697 Del Skrevet 25. oktober 2009 Bacalao! Her kokes det kyllingkraft i skrivende stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 25. oktober 2009 #8698 Del Skrevet 25. oktober 2009 Du har ikke noen tips til hva jeg kan finne på med (dessverre frosne) kveiteskiver? Det er jo i utgangspunktet bra fisk, men jeg er litt skeptisk til frossenfisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #8699 Del Skrevet 25. oktober 2009 Bacalao! Her kokes det kyllingkraft i skrivende stund.Bacalaoen ble veldig god! Du har ikke noen tips til hva jeg kan finne på med (dessverre frosne) kveiteskiver? Det er jo i utgangspunktet bra fisk, men jeg er litt skeptisk til frossenfisk. Denne er nydelig. Ellers liker jeg veldig godt tradisjonell stekt kveite, bare vendt i krydret mel og stekt, og med råkost og en liten rømmeskje til. Jeg synes forresten kveite tåler frysing ganske bra, om det er fin fisk i utgangspunktet og den ikke har ligget for lenge i fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #8700 Del Skrevet 25. oktober 2009 Vi har bestilt konsertbilletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå