Aricia Skrevet 9. oktober 2009 #8581 Del Skrevet 9. oktober 2009 Lammegryte. Den er kjempegod, jeg har laget den flere ganger i det siste (nettopp for å bruke opp fjorårets lam ). Tusen takk! Dette her var jo right up my alley, det. Og virkelig alt i ett, slik at man bare trenger noe grønt ved siden av. Har du hatt andre typer tilbehør enn aspargesbønnene du nevner i middagstråden? 1,2 liter kraft hørtes mye ut, men jeg skjønte det da orzoen faktisk skulle oppi sausen. Pleier du å bruke kraft, eller har du prøvd med bare vann? Ynnsjyll at jeg maser, forresten. Ikke svar før du har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8582 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har hatt brokkoli til en gang, og det var ok, men jeg synes definitivt det var bedre med aspargesbønner. Jeg bruker kraft, ja, tror jeg har brukt både kylling og grønnsak. Men om du bruner kjøttet på panne i stedet for i ovnen (det pleier jeg å gjøre) og så koker ut pannen med litt vann vil jeg tro det funker fint om du ikke har kraft for hånden, det skal jo koke lenge, så kjøttet gir vel fra seg en del smak uansett. Og denslags "mas" er jo bare hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8583 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dessuten er jeg ganske distrahert uansett, jeg har akkurat lagt planer for juleshopping. Gjett hvor jeg skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. oktober 2009 #8584 Del Skrevet 9. oktober 2009 Takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. oktober 2009 #8585 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dessuten er jeg ganske distrahert uansett, jeg har akkurat lagt planer for juleshopping. Gjett hvor jeg skal. *gjetter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8586 Del Skrevet 9. oktober 2009 :strix: Dvs. vi har bestilt billett, uten å ha fått bekreftet at vi får ferie. Men jeg er ganske sikker på at det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. oktober 2009 #8587 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dessuten er jeg ganske distrahert uansett, jeg har akkurat lagt planer for juleshopping. Gjett hvor jeg skal. Jeg er visst litt dårlig å gjette, for jeg klarer ikke å bli sikker på om du skal dit dere pleier å reise, eller om du skal til et sted med julemarked... Får du kjøpt orzo her i byen forresten, eller er det egenhendig importert fra steder med bedre utvalg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8588 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg er visst litt dårlig å gjette, for jeg klarer ikke å bli sikker på om du skal dit dere pleier å reise, eller om du skal til et sted med julemarked...Vi skal til London. Det er visstnok noen julemarkeder også, selv om de visstnok ikke er allverdens, men vi har aldri vært der når byen er julepyntet, så det gleder jeg meg uansett veldig til å se. Får du kjøpt orzo her i byen forresten, eller er det egenhendig importert fra steder med bedre utvalg?Helmersen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. oktober 2009 #8589 Del Skrevet 11. oktober 2009 Å, så gøy med enda en Londontur! Dere har ikke vurdert å føytte til UK da, Nilma? Om ikke annet for et år eller to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #8590 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det hadde vært stas, men så langt har vi ikke gjort annet enn å drømme om det i forbifarten. I dag har vi imidlertid kompensert med skikkelig engelsk søndagsmiddag: Roastbiff (av ytrefilet), poteter (forkokte og ovnsstekte i gåsefett), stekt pastinakk og gulrot, yorkshirepudding, onion gravy og pepperrotkrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #8591 Del Skrevet 13. oktober 2009 Den opprinnelige planen for kvelden var trening og masse husarbeid. I stedet har jeg drevet London-surfing og generell sløving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. oktober 2009 #8592 Del Skrevet 14. oktober 2009 Den opprinnelige planen for kvelden var trening og masse husarbeid. I stedet har jeg drevet London-surfing og generell sløving. Hvis det er noen trøst, så driver jeg med slikt noe til stadighet, jeg også. The road to hell is paved with good intentions. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #8593 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jaja, tanken er i hvert fall god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #8594 Del Skrevet 14. oktober 2009 I dag har jeg forresten planlagt å sløve, så får jeg heller bli sjikkeli overrasket hvis jeg gjør noe som helst fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 14. oktober 2009 #8595 Del Skrevet 14. oktober 2009 I dag har jeg forresten planlagt å sløve, så får jeg heller bli sjikkeli overrasket hvis jeg gjør noe som helst fornuftig. Den der kan jeg identifisere meg med, assa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #8596 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nope, ingen overraskelser her i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #8597 Del Skrevet 15. oktober 2009 Indisk wok??!!!??! O smerte! Jeg vetta faen hva den smørja der er, men indisk er den neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 15. oktober 2009 #8598 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nok en lekker oppskrift! Jeg har ennå ikke kommet over den biffgreia med enorme mengder fløte og rømme, som de hadde for en del måneder siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #8599 Del Skrevet 15. oktober 2009 Uff ja, den var heftig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 15. oktober 2009 #8600 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nok en lekker oppskrift! Jeg har ennå ikke kommet over den biffgreia med enorme mengder fløte og rømme, som de hadde for en del måneder siden. Uff ja, den var heftig! Matretten fra helvete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå