Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vestover som mitt vestover eller ditt vestover? :fnise:

Uansett, god tur! :)

Ditt vestover. :)

Har hatt det veldig fint og kost oss masse med små nieser og nevøer, særlig kjekt å hilse på bittelille niese på 3 måneder for første gang. :rødme:

Dessverre har jeg også klart å pådra meg en kraftig forkjølelse mens vi har vært på tur. Er en snartur innom jobb nå, men skal snart dra hjem og legge meg under pleddet. :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk, jenter. :)

Jeg har tilbrakt ettermiddagen og kvelden på sofaen uten å gjøre det skapte grann, jeg har ikke engang orket å tirsdagskakle. Nå skal jeg komme meg til sengs, og så håper jeg at 2 timers middagshvil ikke har ødelagt for nattesøvnen. Mye å gjøre på jobb de nærmeste dagene, så jeg har ikke tid til å være syk. :sur: Og jeg som egentlig har lovet meg selv å bli flinkere til å ikke presse meg på jobb når jeg ikke er frisk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta deg tid til å være syk, det er slik man blir kjappest frisk (look who`s talking :ler: ).

Om du ikke får sover vet du hvor selskap finnes :hoppe:

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta deg tid til å være syk, det er slik man blir kjappest frisk (look who`s talking :ler: ).

Om du ikke får sover vet du hvor selskap finnes :hoppe:

Akkurat. :filer:

:fnise:

God bedring! :klem: Ta deg tid til å komme deg ordentlig!
Takk. :klem: Hadde det ikke vært for at det er tidsfrister som må overholdes og mitt evt. fravær ville ført til mye ekstrajobb for en annen, hadde jeg nok holdt meg hjemme i dag. I stedet er jeg på jobb, og selvmedisinerer med te, Ibux (som gir meg morsomme rosa prikker), nesespray og halspastiller. Jeg føler meg riktignok noe bedre enn i går, så jeg overlever nok.

God bedring og sov godt.
Takk, jeg har sovet som en stein tross gårsdagens middagshvil. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener! :)

Formen er definitivt bedre enn den har vært de siste par dagene. :tommelsmil: Ikke i toppform, men jeg får forhåpentligvis gjort det jeg skal på jobb, så kan jeg heller sløve på sofaen resten av dagen når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 6 – Dagstur til Swansea

Ingen tur til England uten fotball. Denne helgen spilte mannens favorittlag, Watford, i Swansea, dermed var en dagstur til Wales nødvendig. Dessverre hadde vi allerede bestilt hotell da vi fant det ut, ellers hadde vi nok blitt noen dager i Wales, som lenge har stått på UK-ønskelisten.

Grytidlig lørdags morgen tok vi tuben til Paddington. Vi forberedte oss godt til turen og kjøpte bunker med aviser og litt mat til å ta med på toget (croissanter, juice og kaffe). Det er så utrolig koselig å spise frokost på toget mens verden suser forbi utenfor vinduet. :hjerte:

Swansea viste seg å være en koselig liten by. Det var ennå tidlig formiddag da vi kom dit, så vi hadde tid til å besøke den første attraksjonen som falt meg inn da Swansea ble nevnt under planleggingen, nemlig matmarkedet. I britiske matprogrammer fra kysten har jeg stadig sett folk som går rundt og mumser på whelks (snegler), dynket i eddik, fra små begre. Jeg har en filosofi om at det meste må prøves både når det gjelder britiske tradisjoner og det meste av mat, så det bar rett til en av sjømatbodene. Been there, done that. Det var ikke vondt, men litt seigt, og i og med at sneglene var ispedd en god dose sand blir det neppe min nye favorittmat. Welsh cakes, rett fra takken og drysset med sukker, og bittesmå kjøttpaier fra bakeren smakte unektelig mye bedre.

Vi gikk så oss om en stund, og tok blant annet en liten titt på slottsruinene midt i sentrum, før vi tok buss ut til stadion. Der hentet vi billettene, så tok jeg på meg martyrminen for å holde løftet om junkfood – lunsj på KFC. ’Nuff said. :eeeh: Deretter var det kamp, Swansea-Watford, der favorittlaget Watford ledet lenge, men dessverre utlignet motstandene i siste øyeblikk. Jaja, mannen var fornøyd lell, og det var jo det viktigste. :)

Buss tilbake til byen, men det var enda noen timer til toget gikk tilbake til London, så vi fant oss en pub/restaurant for å spise middag. Mannen hadde pølser og stappe, jeg bestilte noe som skulle være en thailandsk salat med and. Salaten var god den, med strimler av mør and, men den var ikke særlig thailandsk, og inneholdt hverken koriander eller cashewnøtter som den skulle i følge menyen. Da vi prøvde å bestille dessert, og de hverken hadde mitt første eller andre alternativ, viste det seg at kokken var gått hjem(!), så jeg tok et ekstra vinglass mens mannen spiste brownies.

Deretter gikk vi til stasjonen og tok toget tilbake til London. Det ble en lang dag, men absolutt uten stress - veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Igjen, fin beskrivelse fra deg :)

Tror jammen jeg må prøve de kakene, de så jo festlige ut.

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakkk!

Nextlife: Welshcakes var godt, egentlig veldig likt scones, bare at de er litt flatere og stekt på takke i stedet for i ovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...