Nilma Skrevet 19. september 2009 Forfatter #8481 Del Skrevet 19. september 2009 *lurer på om Fresi har besvimt nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 19. september 2009 #8482 Del Skrevet 19. september 2009 *lurer på om Fresi har besvimt nå* Hun ble veldig veldig stille. Jeg var med når lammene ble laget også..... Så jeg hele livssyklusen på et lam... helt frem til steken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. september 2009 #8483 Del Skrevet 19. september 2009 Blodpudding!!! Og jeg lærte også tidlig hvor kjøttet kom fra. Det var ikke noe som ble kjøpt i butikken nei. Men jeg må innrømme at barndommens kunnskap gjør at jeg den dag i dag sliter med å spise høns... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 19. september 2009 #8484 Del Skrevet 19. september 2009 Plokeding! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. september 2009 #8485 Del Skrevet 20. september 2009 Presis! (Vel, jeg fikk det vel forklart i litt penere termer, men jeg var jo der når lammene kom ut, så noe storkevas hadde jeg ikke gått på. ) Pyse. Jeg kan anbefale "Sannheten om karbonadedeig"-tråden for litt folkeopplysning. Jeg har lest den før. Jeg har ikke noen problemer med karbonadedeig og spiser gjerne en blodig biff. Det er mer konseptet blod-uten-kjøtt jeg stiller meg skeptisk til. *lurer på om Fresi har besvimt nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8486 Del Skrevet 20. september 2009 Fresi og andre som har hørt mer om blod enn noen kunne ønske det siste døgnet, vennligst se bort. Blodpudding. 1 l blod 1 l melk 1 kopp ris (kokes først i litt vann i 10 min.) 200 g (grov) kavring 100 g sukker 100 g rosiner (jeg bruker mer) 0,5 ts allehånde 0,5 ts ingefær 1 ts nellik 1 ts salt litt smeltet smør Kok grøt av den forkokte risen og melken. Avkjøl. Knus kavringen og bland alt sammen. La svelle en stund. Ha i smurt form og stek 1 time på 160 grader. Jeg laget bare halv porsjon, siden blodet selges i halvlitersbokser, og det ble likevel ganske mye, vi spiste bare halvparten. Siden jeg lagde mindre porsjon reduserte jeg steketiden til 45-50 minutter. I tillegg til nesten dobbelt så mye rosiner brukte jeg litt mer krydder, jeg synes det gjør seg med god kryddersmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8487 Del Skrevet 20. september 2009 Forresten, Ludovie: Plokeding? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 20. september 2009 #8488 Del Skrevet 20. september 2009 Forresten, Ludovie: Plokeding? :klø: Barnespråk for blodpudding? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8489 Del Skrevet 20. september 2009 Tanken slo meg, evt. at det var snakk om såkalt fylleposting, tidspunktet tatt i betraktning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. september 2009 #8490 Del Skrevet 20. september 2009 Mere blod, mere blod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. september 2009 #8491 Del Skrevet 20. september 2009 Etter å ha lest oppskriften din (jeg ble bare bittlitt blek og uvel) skjønner jeg ta ekssvigersene og barna deres ikke psiste blodpudding på brødskiven, men noe annet, med samme hovedingrediens. Blodpannekaker kanskje? Finnes det noe sånt? Blodpølse? Jeg tror i alle fall de stekte det i stekepanne. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8492 Del Skrevet 20. september 2009 Etter å ha lest oppskriften din (jeg ble bare bittlitt blek og uvel) skjønner jeg ta ekssvigersene og barna deres ikke psiste blodpudding på brødskiven, men noe annet, med samme hovedingrediens. Blodpannekaker kanskje? Finnes det noe sånt? Blodpølse? Jeg tror i alle fall de stekte det i stekepanne. :klø: Jeg sa jo du måtte se vekk! Blodpølse, kanskje? Det er i hvert fall det man får kjøpt ferdig, om det ikke var noe de laget selv, og det høres en anelse mer sannsynlig ut som pålegg enn blodpannekaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. september 2009 #8493 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Ja, pannekake på brød høres unektelig helt vilt ut uansett hva den er laget av. Endret 20. september 2009 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8494 Del Skrevet 20. september 2009 I grunnen høres blodmat i enhver form på brød litt tvilsomt ut, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. september 2009 #8495 Del Skrevet 20. september 2009 I grunnen høres blodmat i enhver form på brød litt tvilsomt ut, spør du meg. Ja, ikke vet jeg, for meg er det jo som du har skjønt en ganske vill ting i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
putit Skrevet 20. september 2009 #8496 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) bare av ren nysgjerrighet, Nilma; hvor kjøper du blod egentlig?! slakter? Endret 20. september 2009 av putit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8497 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg vil tro at slakteren har blod, men jeg kjøper det på vanlig matbutikk, nå sist på Prix. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. september 2009 Forfatter #8498 Del Skrevet 20. september 2009 Ja, ikke vet jeg, for meg er det jo som du har skjønt en ganske vill ting i seg selv. Det ante meg, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. september 2009 #8499 Del Skrevet 20. september 2009 Takk for oppskrift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. september 2009 #8500 Del Skrevet 20. september 2009 Det ante meg, ja. Beklager, Nilma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå