Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

:Gjesp: Har besøk av en venninne som skal bo hos oss i et par dager i forbindelse med et kurs. Veldig, veldig koselig, men det var ikke spesielt lurt å sitte oppe og kakle til klokka var nesten 2 i natt. Jeg kjenner på meg at dette blir en treto-kanner-kaffe-før-lunsj-dag. :sprettoy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malabar. :hjerte: Jeg har fått i meg to kanner med nevnte fludium nå, og begynner å tro at jeg kommer til å overleve dagen.

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pinlig lite effektiv i dag. :sjenert:

Jeg har bare lyst til å dra hjem for å ligge under pleddet og høre på regnet. Trøsten et at vi har hyggelig besøk og skal lage indisk til middag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare lyst til å dra hjem for å ligge under pleddet og høre på regnet. Trøsten et at vi har hyggelig besøk og skal lage indisk til middag. :hoppe:

Da er vi to. :flau:

Indisk! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag spist, venninne avlevert på flyplass. Nå tror jeg sannelig jeg skal ta en dusj og gjøre alvor av å legge meg under pleddet og høre på regnet. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en genial side! :hoppe: Jeg har så lite erfaring med å lage indisk mat, og dette så ut som et bra sted å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamta's er kjempebra, ja. :jepp: Ellers er Madhur Jaffreys bøker om indisk mat supre, om du skulle være interessert i kokebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk! :wow:

Nå kom jeg på at det som egentlig skulle bli en indisk høst i stedet ser ut til å bli suppehøst. Men det er det jo ikke for sent å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen spesielle av Jaffreys bøker du anbefaler? Jeg elsker kokebøker, har alt for mange, men vil ha flere. :nigo:
Jeg liker denne spesielt godt, særlig som en introduksjonsbok; den har mange av de klassiske rettene (rogan josh, kylling tandoori, aloo gobi...), går gjennom grunnleggende ingredienser o.s.v. Selv om jeg har kjøpt mange endel andre bøker i ettertid er det nok denne jeg bruker mest. :tommelsmil: "Curry Bible" er også veldig fin, den er riktignok ikke utelukkende indisk, men har curries fra hele verden.

Indisk! :wow:

Nå kom jeg på at det som egentlig skulle bli en indisk høst i stedet ser ut til å bli suppehøst. Men det er det jo ikke for sent å gjøre noe med.

Nei, det trenger vel ikke være enten det ene eller det andre? Jeg har også fryktelig lyst på suppe for tiden, så det må jeg snart få gjort noe med. :)

I dag har jeg spist kinesisk fra Dinner. Det er en av mine absolutte favoritter.

Etterpå var jeg på operagalla. :strix:

Det høres ut som en super kveld!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter pastinakksuppediskusjonen inne hos Fresi, har jeg nå fryktlig lyst på pastinakksuppe, og jeg har bunt med fine små pastinakker liggende. Men jeg har noen engelske pølser i kjøleskapet som må spises opp snart, dessuten har jeg masse raita og ris igjen fra i går (kjøtt også, forsåvidt, men det har jeg tenkt å fryse til en middag senere), som det ville være for ille å kaste. Dessuten har jeg lyst på fiskekaker, og på en fiskegryte med safran og mandler jeg har funnet oppskrift på. Hm, hva skal vi spise de nærmeste dagene? :klø:

*Tenker på viktige ting*

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har en plan.

Torsdag: Pølser med løksaus, potetstappe med purreløk og ovnsbakt pastinakk. Skikkelig høstmat i ruskeværet. :)

Fredag: Stekt ris av gårsdagens risrester, egg og grønnsaker til lunsj (lages i kveld). Kylling jalfrezi til middag (for å få brukt opp raitaen, dessuten bruke opp et par Stangekyllinglår fra fryseren, som trenger å tømmes litt).

Lørdag: Fiskekaker (fra fryseren) med poteter og kremet rotmos.

Søndag: Fiskegryte med safran og mandler (med torsk fra fryseren (men ikke Findus ;))).

Jeg kunne egentlig tenkt meg å stokke litt om på dagene, sånn at det ikke blir først kjøtt to dager på rad, så fisk to dager på rad, men det er greiest sånn for å få brukt opp det som haster mest.

Pastinakksuppe får jeg prøve å få inn i menyen for kommende uke. :sukk:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:sjenert: ... men egentlig sitter jeg altså og prøver å knote ned en rutinebeskrivelse for noe jeg gjør som er såpass komplisert at jeg knapt skjønner det selv. :sprettoy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser her, blir jeg nesten inspirert til å prøve meg på en middagsliste igjen - men bare nesten. Kan ihvertfall trøste meg med at jeg får servert et eller annet godt til middag i dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...