pøbelsara Skrevet 17. august 2009 #8261 Del Skrevet 17. august 2009 The more, the merrier! Jeg kunne trengt selskap til proseccosupingen, mannen er litt beskjeden når det gjelder denslags. (Vi gjør det som regel motsatt av den der 1/3 til kvinnen, 2/3 til mannen når vi drikker vin; stort sett går det bra, men det har resultert i noen intrisante episoder. ) Jeg er dritgod på proseccosuping. (Og litt høy på adrenalin akkurat nå... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 17. august 2009 #8262 Del Skrevet 17. august 2009 Om nøyaktig en uke på denne tiden tøfler jeg rundt her. Jeg kommer fra ferie i Liguria, (selv om det ikke er Toscana) vet jeg omtrent hva du kommer til. (mat, vin, is..) Jeg har ikke besøkt Firenze enda så jeg gleder meg til reiseskildring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. august 2009 Forfatter #8263 Del Skrevet 18. august 2009 Liguria høres så fint ut! Jeg fikk veldig lyst til å dra dit etter å ha lest denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. august 2009 Forfatter #8264 Del Skrevet 18. august 2009 Nå har jeg strøket masse klær. :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. august 2009 #8265 Del Skrevet 18. august 2009 Skjerp deg! Gjør som meg: Surf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. august 2009 Forfatter #8266 Del Skrevet 18. august 2009 :hører på Fjodor: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 18. august 2009 #8267 Del Skrevet 18. august 2009 Reisekofferten skal fylles. Ligurisk olivenolje er like god om ikke bedre enn den toskanske. Hm den boken er å få på norsk.. ( skal, skal ikke ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. august 2009 Forfatter #8268 Del Skrevet 18. august 2009 Reisekofferten skal fylles. Nå er det ikke mange dagene igjen, så i overimorgen har jeg gitt meg selv lov til å dra frem kofferten. Ligurisk olivenolje er like god om ikke bedre enn den toskanske. Hm den boken er å få på norsk.. ( skal, skal ikke )Skal! Det er jo ikke akkurat stor litteratur, men morsomt skrevet og skikkelig "feelgood"-bok. Sikkert ekstra morsom når man faktisk har vært i Liguria. Nå har mannen akkurat åpnet proseccoen her, jeg tror kombinasjonen pre-feriestemning og seier for yndlingslaget har hatt en positiv effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8269 Del Skrevet 19. august 2009 *Ser ut på møkkaværet* *Ser på langtidsvarselet for Firenze* Men jeg er seriøst bekymret for at jeg kommer til å dø om det blir over 30 grader, jeg slet jo da det var 23-24 her. :dåne: Note to self: Må gi mannen beskjed om å holde meg avkjølt med hyppige doser prosecco og gelato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8270 Del Skrevet 19. august 2009 Og der viste langtidsvarselet plutselig tre dager med regn. Da blir jeg muggen, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8271 Del Skrevet 19. august 2009 Gud, jeg begynner visst å bli gammel, jeg er hysterisk opptatt av været. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. august 2009 #8272 Del Skrevet 19. august 2009 Det er jo ganske ekstremt akkurat nå, da. Skikkelig troperegn. Dessuten ble det meldt "strålende vær over hele landet" for noen få dager siden. "Hele landet" utelukker tydeligvis vår landsdel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. august 2009 #8273 Del Skrevet 19. august 2009 Gud, jeg begynner visst å bli gammel, jeg er hysterisk opptatt av været. Det er yr.no sin skyld! Det er ikke noe for nevrotikere som skal ut og reise. Siden gir et falskt inntrykk av at man kan planlegge iht været. Men så ombestemmer de seg hele tiden. Og noen ganger står det på yr.no at jeg har strålende sol, og så pøser det (som vanlig) ned utenfor. Da blir jeg enda surere enn jeg hadde blitt av regnet i seg selv. Dessuten har de i sommer hatt en liten passus i grønt øverst på siden: "Sommerbyger kan komme overraskende". No kidding. Helgardering, altså. Er det sånn det skal være, kan jeg også melde været. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 19. august 2009 #8274 Del Skrevet 19. august 2009 Haha, moren min er helt yroholiker. Og hun er sjempegammal, hele 65 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8275 Del Skrevet 19. august 2009 Det er jo ganske ekstremt akkurat nå, da. Skikkelig troperegn. Dessuten ble det meldt "strålende vær over hele landet" for noen få dager siden. "Hele landet" utelukker tydeligvis vår landsdel. Det er så mye vær, ene øyeblikket regner det så det nesten er mørkt ute, neste øyeblikk må jeg dra for gardinene pga. solskinn. Det er yr.no sin skyld! Det er ikke noe for nevrotikere som skal ut og reise. Siden gir et falskt inntrykk av at man kan planlegge iht været. Men så ombestemmer de seg hele tiden. Og noen ganger står det på yr.no at jeg har strålende sol, og så pøser det (som vanlig) ned utenfor. Da blir jeg enda surere enn jeg hadde blitt av regnet i seg selv. Nei, det er helt sant! Jeg har jo sjekket yr.no flere ganger for dagen i en uke nå. Dessuten har de i sommer hatt en liten passus i grønt øverst på siden: "Sommerbyger kan komme overraskende". No kidding. Helgardering, altså. Er det sånn det skal være, kan jeg også melde været. Jeg har sett den der, den er jo strålende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. august 2009 Forfatter #8276 Del Skrevet 19. august 2009 Haha, moren min er helt yroholiker. Og hun er sjempegammal, hele 65 år. Jeg vet ikke helt når den der dype fascinasjonen for været inntrer egentlig. Når man bikker 50, kanskje? Det er sikkert like greit at min mor ikke er på nett, hun hadde nok sittet klistret til Yr dagen lang. Normalt er jeg relativt avslappet mht. været altså, det er stort sett når jeg skal ut å reise at jeg får litt hang-ups. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 19. august 2009 #8277 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg har akkurat oppdaget yr og benytter meg hemningsløst av det for å kunne planlegge morgendagens antrekk. Eller som i dag: for å finn ut om det skal regne i løpet av natten slik at jeg muligens kan slippe å ta inn klesvask. Men som flere har påpekt, det stemmer jo ofte ikke. Er det en klageinstans? Persefone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. august 2009 Forfatter #8278 Del Skrevet 20. august 2009 Hun burde nesten ta litt ansvar, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. august 2009 Forfatter #8279 Del Skrevet 20. august 2009 Ellers kan jeg melde at jeg er grusomt trøtt og bittelitt uggen. Jeg var ute med en venninne i går, og noe sier meg at vi muligens burde sløyfet den siste flasken det siste glasset med vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 20. august 2009 #8280 Del Skrevet 20. august 2009 Ikonene på yr.no er fandens verk. Les værmeldingen i stedet for, ikonene blir automatisk generert fra den, og ikke av metrologene. Jeg er tydeligvis veldig gammel og særdeles opptatt av været. Ellers kan vi jo si at den siste flasken med vin i går ble drukket for at noen skal drikke opp min vindose. Noen må jo drikke opp den også, hvis ikke blir den jo bare kastet. Og det er alkoholmisbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå