Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har jo papirer på at jeg er intelligent, vet veldig godt at jeg er sexy og er rimelig deeply spiritual av meg. Og så er jeg som vanlig en gudinne, også etter gjendåpen.

Men jeg er opptatt, og om så ikke var, hadde jeg nok foretrukket noe annet... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! :tommelsmil:

Det skal jeg huske, jeg merket meg jo også oppskriften, og har samtidig blitt totalt filohektet. Si fra hvis du trenger tips til bruk av eventuell tiloversbleven deig, forresten. :nigo:

Vil gjerne ha filotips! :jepp: Jeg har et par idéer, for eksempel noe i retning brik, men der var jo mengder av deig, så det må vel rekke til opptil flere måltider. Laget ikke du noe strudel-aktig, forresten? :sikle:

Vel, jeg har jo papirer på at jeg er intelligent, vet veldig godt at jeg er sexy og er rimelig deeply spiritual av meg. Og så er jeg som vanlig en gudinne, også etter gjendåpen.

Men jeg er opptatt, og om så ikke var, hadde jeg nok foretrukket noe annet... :filer:

Du er jo perfekt! :tommelsmil::fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget ikke du noe strudel-aktig, forresten? :sikle:

:jepp:

Det er veldig enkelt, og veldig godt: Du tar en bunke med 4-5 hele filoark penslet med smeltet smør imellom, legger en blanding av eplebiter, rosiner, demerara, kanel, valnøtter e.l., evt oppskårne tørkede aprikoser langs den ene langsiden, bretter sammen som en diger vårrull, evt pensler på toppen med mer smeltet smør og strør over mandelflak, og steker ved 180 g i 30 min.

Voilà - apfelstrudel! :danser:

Dryss litt melis over og server lun med vaniljeis. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke du heller på bondens marked i går? Hadde håpet på rapport om hva jeg gikk glipp av ;)
Jo, jeg var der en snartur, men det begynte som sagt å regne, så jeg løp en rask runde mellom bodene, konkluderte med at der ikke var så mye spennende og kastet meg på sykkelen og tråkket hjem så fort som mulig. :ler: Det var ganske få boder, og som sagt lite spennende - bittelitt grønnsaker, litt honning, ost og denslags - jeg regner med at det tar seg opp ettersom grønnsakene vokser til ut over høsten.

:jepp:

Det er veldig enkelt, og veldig godt: Du tar en bunke med 4-5 hele filoark penslet med smeltet smør imellom, legger en blanding av eplebiter, rosiner, demerara, kanel, valnøtter e.l., evt oppskårne tørkede aprikoser langs den ene langsiden, bretter sammen som en diger vårrull, evt pensler på toppen med mer smeltet smør og strør over mandelflak, og steker ved 180 g i 30 min.

Voilà - apfelstrudel! :danser:

Dryss litt melis over og server lun med vaniljeis. :spise:

Jeg tror sannelig det må bli en dessert midt i uken. :lur: Tusen takk for tips, det høres nydelig ut! :blomst:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om fjorten dager på denne tiden lander vi i Pisa! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Hvis noen skulle innbille seg at jeg gleder meg noe sinnsykt har de selvfølgelig helt rett. :nigo:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Om fjorten dager på denne tiden lander vi i Pisa! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Hvis noen skulle innbille seg at jeg gleder meg noe sinnsykt har de selvfølgelig helt rett. :nigo:

Jeg regner med planene er klare, og ferdig utskrevet på skjema :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med planene er klare, og ferdig utskrevet på skjema :ler:
Planene er noenlunde klare (men bare én middagsreservasjon :sjokk:), men ikke ferdig utskrevet. Faktisk. :jolie:

:ler:

Ellers kan jeg melde at jeg er så trøtt at jeg ikke orket å lage meg kaffe da jeg kom på jobb i morges. :eeeh: Men nå jeg snart samle krefter til å kreke meg ut i kjøkkenkroken, ellers tror jeg at jeg sovner her jeg sitter. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shaun! :)

Jotakk, jeg har fått i meg både to og tre kaffekopper, men jeg er ikke sikker på hvor godt de har virket. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Og jeg gleder jeg til referat :hoppe: :hoppe: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jotakk, jeg har fått i meg både to og tre kaffekopper, men jeg er ikke sikker på hvor godt de har virket. :fnise:

Jeg på min side forsøker å kutte ned på kaffeinntaket, men det er jaggu ikke enkelt. *kaffejunkie* :fnise:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen av oss drakk kaffe bare til frokosten før, men har begynt med ettermiddagskaffe også i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en cappucino i går.. teller det? :ler:

Gleder meg også til Nilma-referat. Det er så fint å lese referater som ikke bare handler om mest mulig festing og billig fyll, men faktisk om opplevelser, god mat og ikke minst vin. :Nikke: (Henviser mest til diverse feriereferat fra jobben :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg på min side forsøker å kutte ned på kaffeinntaket, men det er jaggu ikke enkelt. *kaffejunkie* :fnise:
Det ser jeg for meg må være det verste med graviditet, slutt på å spise/drikke alt som er godt. :kose:

Og noen av oss drakk kaffe bare til frokosten før, men har begynt med ettermiddagskaffe også i sommer...
Det høres kjent ut. Jeg føler meg som en pensjonist hver gang jeg snakker om ettermiddagskaffen. :fnise:

Jeg drakk en cappucino i går.. teller det? :ler:

Gleder meg også til Nilma-referat. Det er så fint å lese referater som ikke bare handler om mest mulig festing og billig fyll, men faktisk om opplevelser, god mat og ikke minst vin. :Nikke: (Henviser mest til diverse feriereferat fra jobben :ler:)

Vi er ganske dårlige på feriefyll. :ler: Første gang vi var i London sammen fant vi ut en av de siste kveldene at vi var nødt til å gå på pub. Problemet var at vi var så slitne etter intens sightseeing at vi gikk på nærmeste pub, 50 meter unna hotellet, drakk én pint hver og gikk tilbake til hotellet og la oss. Klokka ti om kvelden. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Det ser jeg for meg må være det verste med graviditet, slutt på å spise/drikke alt som er godt. :kose:

Jeg er egentlig glad for at jeg var gravid for ca. 100 år siden. Det eneste man fikk beskjed om var å holde seg unna var røyk og alkohol (skjønt, med eldstejenta ble jeg anbefalt å drikke et halvt glass rødvin om dagen, det skulle visstnok hjelpe mot et stadig fallende blodproset. Han om anbefalte var riktignok schjempegammel, så det var kanskje ikke helt oppdatert på rådene han gav :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det rådet fikk svigermoren til søsteren min, og fulgte det. Med alle fire ungene. Heldigvis uten fatale følger, to av dem har doktorgrad...

Men det som er skummelt med alkoholinntak i svangerskapet, er at man aldri vet hvor grensen går i det enkelte tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...