ashera Skrevet 2. august 2009 #8181 Del Skrevet 2. august 2009 Nam for marengsoppskrift, den skal prøves neste gang. Mine har eddik og seig kjerne (det er meningen, da), men fjærlette er også veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. august 2009 Forfatter #8182 Del Skrevet 2. august 2009 Nå minnet du meg på at jeg må lage den retten igjen. Den er virkelig god! Jeg er i grunnen ganske fornøyd med den, om jeg skal si det selv. Men neste gang lurer jeg på om jeg skal blande bittelitt vanlig potet med søtpotetene, det kan bli litt vel søtt med såpass mye søtpotet. Vi har hatt brødskiver med speilegg to ganger denne uken! Mest fordi ingen av oss gadd å lage middag den ene dagen, og den andre dagen hadde vi rett og slett så dårlig tid på oss at det var omtrent det eneste vi rakk å slenge sammen. Vi har nemlig selvpålagt forbud mot take-away for tiden, og dermed blir det slike løsninger på dager vi plutselig ikke rekker (evt. gidder) å lage mat. Her er det lite annen take-away enn pizza og halvkjedelig kinamat, så da må det nesten bli brød (eller rester) de gangene vi ikke gidder. Jeg tror det er første gang i mitt liv jeg har skippet middag flere ganger på én uke. Og nå er det meldt fint vær kommende uke også, gudene vet hva det kommer til å gjøre med middagsplanene mine. Nam for marengsoppskrift, den skal prøves neste gang. Mine har eddik og seig kjerne (det er meningen, da), men fjærlette er også veldig godt.Som du ser, så skal det jo egentlig være eddik i disse, men jeg tenkte jeg skulle prøve uten, siden jeg liker tørre marengs best (men jeg liker egentlig all slags marengs, da ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. august 2009 Forfatter #8183 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg lurer på om jeg rett og slett skal bevilge meg å avspasere litt? Jeg er uansett ikke særlig effektiv i dag. Planen er å møte en venninne etter jobb for mat, vin og kakling, men hvis jeg drar til byen litt tidligere kan jeg titte litt etter sandaler. Jeg tror en skokrise er nær forestående, jeg har nemlig kommet til at jeg ikke har sandaler som er egnet til storbyferie i over 30 graders varme. Tidligere i vår kjøpte jeg et par fra Rieker, som riktignok er veldig gode å gå i, men som har så tynn såle at asfalttrasking fort kjennes i føttene. Jeg har et par nette joggeskoaktige saker som jeg skal ha med for å bytte på, men svarte, tette sko frister ikke så veldig mtp. varmen. Men jeg er ikke så veldig optimistisk før sandalleting, jeg har lett tidligere uten å finne stort. Jeg vurderer til og med å drite i hvordan de ser ut, så lenge jeg finner noen som er behagelige. :dåne: *gammel* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. august 2009 #8184 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg lurer på om jeg rett og slett skal bevilge meg å avspasere litt? Jeg er uansett ikke særlig effektiv i dag. Planen er å møte en venninne etter jobb for mat, vin og kakling, men hvis jeg drar til byen litt tidligere kan jeg titte litt etter sandaler. Jeg tror en skokrise er nær forestående, jeg har nemlig kommet til at jeg ikke har sandaler som er egnet til storbyferie i over 30 graders varme. Tidligere i vår kjøpte jeg et par fra Rieker, som riktignok er veldig gode å gå i, men som har så tynn såle at asfalttrasking fort kjennes i føttene. Jeg har et par nette joggeskoaktige saker som jeg skal ha med for å bytte på, men svarte, tette sko frister ikke så veldig mtp. varmen. Men jeg er ikke så veldig optimistisk før sandalleting, jeg har lett tidligere uten å finne stort. Jeg vurderer til og med å drite i hvordan de ser ut, så lenge jeg finner noen som er behagelige. :dåne: *gammel* Her var det mange gode idéer. Jeg er også gammel, og gidder ikke få en ferie full av nytelser ødelagt av stilige, men vonde sko. Lidelse er oppskrytt. Og i tråd med dette: Avspasering ut dagen er herved innvilget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. august 2009 Forfatter #8185 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg er også gammel, og gidder ikke få en ferie full av nytelser ødelagt av stilige, men vonde sko. Lidelse er oppskrytt. Nettopp! Derfor endte jeg opp med å kjøpe et par kjipe og kjedelige, men særdeles bekvemme, svarte Ecco-sandaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. august 2009 #8186 Del Skrevet 6. august 2009 Nettopp! Derfor endte jeg opp med å kjøpe et par kjipe og kjedelige, men særdeles bekvemme, svarte Ecco-sandaler. Jeg har også kommet dithen i alder og modenhet at komfort er viktigst. Bortsett fra da jeg var i bryllup i Danmark i vår og glemte komfortskoene hjemme. Da gikk jeg 12.000 skritt i høye platåsandaler på en dag. Minst 3.000 av de skrittene var chapispiknic i bøgeskoven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. august 2009 Forfatter #8187 Del Skrevet 6. august 2009 Det er intet mindre enn imponerende, pøbelsara. (Og så må jeg innrømme at jeg først leste "chapispiknic" for "kjappispiknik" Jeg lurte litt, må jeg si. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. august 2009 #8188 Del Skrevet 6. august 2009 Du mener chablispiknik, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. august 2009 #8189 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Eller champispiknik kanskje? :klø: Men kjappispiknik hørtes jo ikke så ille ut det heller. Endret 6. august 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 6. august 2009 #8190 Del Skrevet 6. august 2009 Kan Pøbelsara vennligst fortelle oss hva hun egentlig gjorde på den pikknikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. august 2009 #8191 Del Skrevet 6. august 2009 Vil vi egentlig vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. august 2009 Forfatter #8192 Del Skrevet 6. august 2009 Eller champispiknik kanskje? :klø: Men kjappispiknik hørtes jo ikke så ille ut det heller. En kombinasjon av de må jo være det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. august 2009 #8193 Del Skrevet 6. august 2009 En kombinasjon av de må jo være det beste. Men jeg kan ikke annet enn være enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. august 2009 #8194 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Kanskje chapis er et nydannet ord som egentlig er en sammentrekning av champis og kjappis? :hjelpsom: Det forklarer i så fall ganske mye. Endret 6. august 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. august 2009 Forfatter #8195 Del Skrevet 6. august 2009 Selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. august 2009 #8196 Del Skrevet 6. august 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. august 2009 #8197 Del Skrevet 6. august 2009 Kan Pøbelsara vennligst fortelle oss hva hun egentlig gjorde på den pikknikken? nextlife har liksom en egen evne til å kutte grøtsirklingen tvert og gå rett på sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. august 2009 #8198 Del Skrevet 6. august 2009 Hjelpe meg! Med min overdrevne hang og tendens til utstrakt feiltasting burde jeg ikke engang prøve meg på ord som champispicnic. Men jeg er veldig glad for at det lille innlegget mitt skapte litt munterhet og løssluppen stemning her inne hos Nilma. I aim to please. *er litt flau* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. august 2009 #8199 Del Skrevet 6. august 2009 Hadde dere isbiter med på den pikknikken, pbel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. august 2009 Forfatter #8200 Del Skrevet 6. august 2009 Hjelpe meg! Med min overdrevne hang og tendens til utstrakt feiltasting burde jeg ikke engang prøve meg på ord som champispicnic. Men jeg er veldig glad for at det lille innlegget mitt skapte litt munterhet og løssluppen stemning her inne hos Nilma. I aim to please. *er litt flau* Vi trenger i sannhetens navn ikke særlig til oppmuntring. Hadde dere isbiter med på den pikknikken, pbel? Forhåpentligvis kun til å ha i champagnekjøleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå