Gjest nextlife Skrevet 3. juli 2009 #8061 Del Skrevet 3. juli 2009 Tusen takk, Aricia! Nå drar vi! God tur, kjør pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. juli 2009 #8062 Del Skrevet 3. juli 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. juli 2009 #8063 Del Skrevet 5. juli 2009 Grattis med niese og riktig god ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8064 Del Skrevet 13. juli 2009 Tilbake. Har hatt en super og veldig avslappende uke. Vi har gjort omtrent ingen verdens ting, og det var utrolig deilig! Dessuten var været til en forandring ganske bra, så vi har fått vært en del ute, jeg har til og med latt meg dra med på fjelltur. Nå skal det jobbes, men selv om jeg er alene på miniavdelingen vår i tre uker fremover tror jeg det blir ganske rolig en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. juli 2009 #8065 Del Skrevet 13. juli 2009 Velkommen hjem til tropene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8066 Del Skrevet 13. juli 2009 Takk, Honesty! Tropene, ja. Et par slektninger av mannen fra Oslo er i byen for tiden, og de bare lo av meg da jeg påsto det var grusomt varmt hos oss i går kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juli 2009 #8067 Del Skrevet 13. juli 2009 Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8068 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei Aricia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 13. juli 2009 #8069 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Nilma Jeg oppdaterer meg etter noen dagers fravær, og her i boken var det jo overkommelig Endret 13. juli 2009 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 13. juli 2009 #8070 Del Skrevet 13. juli 2009 Velkommen tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 13. juli 2009 #8071 Del Skrevet 13. juli 2009 Så hyggelig å se at du er tilbake igjen! Du har vært savnet. Godt å høre du har hatt en fin ferieuke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8072 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei på dere! Jeg driver også med litt KG-oppdatering, innimellom Passe På Store Pengesummer. *hardt å være alene på jobb* Nåja, hardt og hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juli 2009 #8073 Del Skrevet 13. juli 2009 Kan godt hjelpe til med å passe de pengene, jeg. Kom til mor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8074 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Det hender jeg prøver å regne enkelte summer om i for eksempel champagneflasker. Endret 13. juli 2009 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juli 2009 #8075 Del Skrevet 13. juli 2009 Det hender jeg prøver å regne enkelte summer om i for eksempel champagneflasker. Endelig en gren innen regnskapsfaget selv jeg kan forholde meg til! Har du forresten noen gode forslag til tilberedning av sånt digert Livèchekyllingbryst? Jeg har et i kjøleskapet som må spises i løpet av uken, planen var torsdag, men jeg aner ikke hva jeg skal lage av det. Forsåvidt aner jeg ikke hva jeg skal finne på til middag i dag heller. Skjønt jeg vurderer vafler med rørte bringebær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. juli 2009 #8076 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg ble vaffelinspirert, og laget vafler med bringebærsyltetøy i kveld, jeg også = populær mamma. Heisann, Nilma! Fint å høre at du har hatt det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 13. juli 2009 #8077 Del Skrevet 13. juli 2009 Her i omegnet er det kun sånne store dinosaurbringerbær å få kjøpt. Jeg synes de ser skumle og genmanipulerte ut, og har ikke våget meg til å prøve. Er det slike dere bruker, eller henter dere fra egen hage, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juli 2009 #8078 Del Skrevet 13. juli 2009 Her i omegnet er det kun sånne store dinosaurbringerbær å få kjøpt. Jeg synes de ser skumle og genmanipulerte ut, og har ikke våget meg til å prøve. Er det slike dere bruker, eller henter dere fra egen hage, kanskje? Jeg bruker sånne, ja, og jeg tror ikke de er skumle, bare av skotsk avstamning, såvidt jeg har skjønt - en sort som gir spesielt store og fine bær (og mange er dyrket i spesielle plasttelt i Vik i Sogn, i hvert fall de jeg får tak i). Men det er jo villbringebær som har den aller beste smaken, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 13. juli 2009 #8079 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg bruker sånne, ja, og jeg tror ikke de er skumle, bare av skotsk avstamning, såvidt jeg har skjønt - en sort som gir spesielt store og fine bær (og mange er dyrket i spesielle plasttelt i Vik i Sogn, i hvert fall de jeg får tak i). Men det er jo villbringebær som har den aller beste smaken, egentlig. Villbringebær er nydelig, men huff for et arbeid å rense. Tror jeg skal prøve de store bærene, de høres ikke så skumle ut som jeg trodde. (Jeg har noia ovenfor alt som er genmanipulert etter at jeg lærte at enkelte nedrlandske tomatsorter er manipulert med fiskegener) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #8080 Del Skrevet 14. juli 2009 Har du forresten noen gode forslag til tilberedning av sånt digert Livèchekyllingbryst? Jeg har et i kjøleskapet som må spises i løpet av uken, planen var torsdag, men jeg aner ikke hva jeg skal lage av det. Jeg måtte tenke litt og lete litt i middagstråden, jeg visste jo at jeg har laget det i flere varianter. *teflonminne* Selve kyllingbrystet pleier jeg bare å helsteke i ovnen, gjerne med litt smør og urter (ofte timian, evt. noe annet som passer) under skinnet. Sjyen som da danner seg sammen med smør og urter er jo en fantastisk saus i seg selv. Noen tilbehørsfavoritter: - rispilaff med rosiner, pinjekjerner, allehånde og kanel - rødbetpuré (den med tomater) og stekte squashskiver med valnøttdressing - jordskokkpuré og asparges og/eller spinat - ovnsstekte søtpotetbåter med røkt paprika, aioli og grønn salat med strimler av grillet paprika og dressing av valnøttolje og sherryeddik Angående bringebær: Til helgen har jeg endelig tenkt å få laget Nigellas "slut red raspberries" i vingelé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå