Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Har du nådd bunnen snart? :fnise:
På det tidspunktet var jeg sovnet for lengst. Jeg har sovet nesten åtte timer i natt, og føler meg litt rar. :blink:

:fnise:

A propos form, jeg måtte ta dobbel dose migrenedop i dag og nå får jeg ikke sove pga. ujevn hjerterytme, det skjer av og til, visstnok ikke farlig, men grenseløst irriterende og ekkelt.

Håper du får sovet litt, du da! :)

Uff, det hørtes kjempeekkelt ut. Håper du fikk sove etterhvert! :hug:

Siste fra forum

Still Life

Sommerfugleboka

Hvorfor gjør han sånn?

Fresifjas

*Mim*s vidunder og andre viderverdigheter

Jeg tenkte kanskje det var Nilma som hadde åpnet ny bok :engel:

:tunge1:

:ler:

Jeg kviknet da til etterhvert i går, og dro på skoshopping og kafé med venninne, før jeg hentet mannen på flyplassen utpå kvelden. Veldig morsomt med fellesshopping, vi fniste så på den ene skobutikken at jeg tror betjeningen lurte på om vi var edru. Jeg forelsket med helt i en skotskrutet utgave av disse :hjerte:, men jeg synes det var drøyt å betale en tusenlapp for såpass sære sko, så jeg nøyde med med et par fornuftige , forhåpentligvis velegnet til storbytrasking senere i sommer. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fin fredag: Nesten rett fra jobb og i hyggelig bursdag, deretter hjem til Barnaby, tapas og prosecco. Nå er jeg litt proseccoforsoffen, litt trøtt og temmelig fornøyd. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin fredag: Nesten rett fra jobb og i hyggelig bursdag, deretter hjem til Barnaby, tapas og prosecco. Nå er jeg litt proseccoforsoffen, litt trøtt og temmelig fornøyd. :strix:

:)

Lurer på om jeg skal teste den proseccoen du nevnte - er den ok til apéritif, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste bare grillet marsmallows :spy:
:overrasket: Uffda! :kose: Hvorfor det, da?

:)

Lurer på om jeg skal teste den proseccoen du nevnte - er den ok til apéritif, tror du?

Jeg kan ikke skjønne annet. :) Den er jo ikke knusktørr, men jeg opplevde den overhodet ikke som søt selv om den var ganske fruktig, for den var jo samtidig veldig frisk. Jeg synes i hvertfall den var knallgod, og hadde blitt superfornøyd over å få den som apéritif.

Jeg har faktisk akkurat vært på polet for å kjøpe en flaske til å ha på lur. :lur: Dessuten kjøpte jeg denne, som polmannen anbefalte til middagen vår i dag (stekt steibit, halve ovnsbakte nypoteter, salsa verde og salat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
:overrasket: Uffda! :kose: Hvorfor det, da?

For jeg tilbragte kvelden i lag med to fnisejenter som tvang meg :ler:

Jeg er jo litt eh, belærende til ungene om det å smake på ting før man sier at man ikke liker. Den fikk jeg i retur i går :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For jeg tilbragte kvelden i lag med to fnisejenter som tvang meg :ler:

Jeg er jo litt eh, belærende til ungene om det å smake på ting før man sier at man ikke liker. Den fikk jeg i retur i går :sukk:

:hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet et langt innlegg om den ikke så veldig gode engelske frokosten vi spiste på nyåpnet kafé i formiddag, og så forsvant det i cyberspace! Duste-KG! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: for forsvunnet innlegg!

Dessuten kjøpte jeg denne, som polmannen anbefalte til middagen vår i dag (stekt steibit, halve ovnsbakte nypoteter, salsa verde og salat).

Vi skal teste denne til vår salsa verde - og steinbit. :nigo:

Og proseccoen tror jeg må på planen for neste helg. Var det her du la ut lenke til den, forresten, eller... ? *svimete* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: for forsvunnet innlegg!
Verden gikk vel neppe glipp av noe stort, jeg uttrykte bare en smule indignasjon over at et sted som markedsfører seg som svært kvalitetsbevisst serverte iskald eggerøre, grå poteter, sur Rema-juice (ifølge nettsiden presser de selv - særlig!) og slagnet toast. :jolie:

*vurderer mail*

Vi skal teste denne til vår salsa verde - og steinbit. :nigo:

:dåne: Skulle nesten ikke tro det var mulig. :fnise:

Og proseccoen tror jeg må på planen for neste helg. Var det her du la ut lenke til den, forresten, eller... ? *svimete* :sjenert:
Lurer på om det var i en eller annen blogg? :klø: Her er den, i hvert fall. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du likte den proseccoen, Nilma! :hoppe: Jeg var på det lille polet i den lille byen i nærheten av sommerhuset tidligere i dag, og der var den proseccoen utsolgt, gitt. Jeg synes også at det var fruktig, og ganske "snill" - med den mener jeg at den bør være drikkbar også for folk som for eksempel synes at I borboni og blanc de blancs-champagner er for "sure".

Men jeg fikk tak i tre flasker I borboni. :strix:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktig og snill gjør meg ingenting, så lenge den ikke er søtladen.

Ellers er det nå stor forskjell på I Borboni og ulike blanc de blancs-champagner, da, pøbelsara. Førstnevnte klarer ikke jeg/magen min, mens mange knusktørre champagner går helt fint for magen - og foretrekkes av ganen. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers er det nå stor forskjell på I Borboni og ulike blanc de blancs-champagner, da, pøbelsara. Førstnevnte klarer ikke jeg/magen min, mens mange knusktørre champagner går helt fint for magen - og foretrekkes av ganen. :lur:

:fnise: Jodda! Men enkelte champagnenoviser jeg kjenner reagerer likt på den utpreget mineralske smaken og evt. mangelen på frukt i begge, tror jeg. :lur: Selv om jeg sjelden trenger syrenøytraliserende etter min yndlings-blanc-de-blancs, og det må jeg ofte ha etter et par glass I borboni. Men det er definitivt verdt det, synes jeg. :nigo:

Men jeg må innrømme at for meg så troner I borboni sånn ca. ganske høyt opp på hitlisten - faktisk over mange champagner - men slett ikke alle. :lur: Nå elsker jeg syre, og har spist sitronbåter og rå rabarbra uten sukker fra før jeg kunne snakke rent, så min store forkjærlighet for I borboni har nok noe med det å gjøre, tenker jeg. (...også liker hr. Kneknekk den også - så da har jeg den nødvendige cred-en liksom... :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf, der forsvant sannelig både lørdag og søndag før jeg fikk svart, gitt. :sjenert:

Nei, det synes jeg overhodet ikke den var, siden den samtidig var ganske så frisk i smaken. :)

:fnise: Jodda! Men enkelte champagnenoviser jeg kjenner reagerer likt på den utpreget mineralske smaken og evt. mangelen på frukt i begge, tror jeg. :lur: Selv om jeg sjelden trenger syrenøytraliserende etter min yndlings-blanc-de-blancs, og det må jeg ofte ha etter et par glass I borboni. Men det er definitivt verdt det, synes jeg. :nigo:

Men jeg må innrømme at for meg så troner I borboni sånn ca. ganske høyt opp på hitlisten - faktisk over mange champagner - men slett ikke alle. :lur: Nå elsker jeg syre, og har spist sitronbåter og rå rabarbra uten sukker fra før jeg kunne snakke rent, så min store forkjærlighet for I borboni har nok noe med det å gjøre, tenker jeg. (...også liker hr. Kneknekk den også - så da har jeg den nødvendige cred-en liksom... :mrgreen: )

Mannen min er så morsom; i matveien er han en søtmons av dimensjoner, både når det gjelder ting som karamell og sjokolade og når det gjelder f.eks. frukt i mat - alt som er søtt er godt - men av en eller annen grunn synes han I Borboni var supergodt. :klø: :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Håper KG-fraværet betyr at helgen har vært fin!

Hvordan gikk det med beaujoulais til salsa verde og steinbit, forresten? Jeg pønsker litt for å finne gode vinalternativer (gjerne både en hvit og en rød).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:goodbye:

Håper KG-fraværet betyr at helgen har vært fin!

Hvordan gikk det med beaujoulais til salsa verde og steinbit, forresten? Jeg pønsker litt for å finne gode vinalternativer (gjerne både en hvit og en rød).

Jotakk, helgen har vært fin, om enn litt sløv (jeg har da tittet innom KG, men vært for lat til å skrive stort :fnise:).

Skal man først ha rødvin til fisk, så synes jeg absolutt kombinasjonen beaujoulais/salsa verde/steinbit var god. :) Vinen er jo såpass lett at den ikke overdøver resten, og steinbit og salsa verde er så kraftig/smakfullt at jeg synes retten godt tålte den ekstra smaken rødvin gir i forhold til hvitvin. Det er nesten så jeg synes den hadde tålt en bittelitt kraftigere rødvin, men nå synes jo jeg beaujolais er litt tynne greier, nesten uansett (selv om denne var ganske god i forhold til andre jeg har smakt), så det er ikke sikkert jeg er til å stole på her. :fnise: Og mht. syren i salsa verde er det forresten kanskje greit at vinen er såpass snill når det gjelder tanniner og fylde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotakk, helgen har vært fin, om enn litt sløv (jeg har da tittet innom KG, men vært for lat til å skrive stort :fnise:).

Skal man først ha rødvin til fisk, så synes jeg absolutt kombinasjonen beaujoulais/salsa verde/steinbit var god. :) Vinen er jo såpass lett at den ikke overdøver resten, og steinbit og salsa verde er så kraftig/smakfullt at jeg synes retten godt tålte den ekstra smaken rødvin gir i forhold til hvitvin. Det er nesten så jeg synes den hadde tålt en bittelitt kraftigere rødvin, men nå synes jo jeg beaujolais er litt tynne greier, nesten uansett (selv om denne var ganske god i forhold til andre jeg har smakt), så det er ikke sikkert jeg er til å stole på her. :fnise: Og mht. syren i salsa verde er det forresten kanskje greit at vinen er såpass snill når det gjelder tanniner og fylde?

Takk for svar - jeg har tenkt som deg. Verdicchioen jeg prøvde meg med på lørdag var i hvert fall alt for tannløs til maten (men den var i det hele tatt snill og nesten pregløs helt på egenhånd også). Lurer på om det kunne gå med Vespaen, jeg, rett og slett? Jeg synes også beaujolais er litt skvipete som oftest, når sant skal sies.

Mht hvitvin har jeg også begynt å lure på en sancerre, rett og slett. Den har god frukt, og samtidig det litt grønne, bitre som burde passe godt til urtene i sausen, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vespa var sannelig lurt! :tommelsmil: Den er jo også saftig og fruktig, men uten at den er skvipete.

Vil gjerne høre hvordan det funker om du går for Sancerre. :) Forresten vil jeg gjerne høre hvordan det funker uansett hvilken hvitvin du prøver; selv om det var helt ok med lett rødvin til, og jeg er en ihuga rødvinsdrikker, ser jeg for meg at dette kanskje er best med hvitvin, særlig salsa verde føler jeg er "hvitvinsmat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...