salsera Skrevet 3. juni 2009 #7761 Del Skrevet 3. juni 2009 for reiseplaner. Er det sommerferie dere skal på? Midtveis nede i dagens andre Malabarkanne begynner jeg å øyne et lite håp om å overleve dagen. Jeg har drukket for mye kaffe, merker jeg. Trøtt er jeg fremdeles, men nå er jeg kvalm i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #7762 Del Skrevet 3. juni 2009 Likevel foretrakk du å ligge under dyna å fryse enn å rangle? Ja, du forsvant jo bare! *også dødelig fornærmet* Ynnskjyll! Til pass for dere egentlig, hver gang jeg har hatt lyst til å rangle i det siste har alle lagt seg klokken 22. Sikkert like greit. for reiseplaner. Er det sommerferie dere skal på? Jeg har drukket for mye kaffe, merker jeg. Trøtt er jeg fremdeles, men nå er jeg kvalm i tillegg. Sommerferie, ja. Fire dager i Firenze og fire i London i slutten av august. For mye kaffe er heller ikke bra. Et par ganger i begynnelsen av min kaffedrikkekarriere OD'et jeg litt, og var overbevist om at jeg holdt på å få hjertefeil av noe slag når den store kaffeskjelven inntrådte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 4. juni 2009 #7763 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg får arytmier når jeg overdoserer, så jeg er ganske forsiktig med kaffe i mengder.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #7764 Del Skrevet 5. juni 2009 Nettopp, det er kjempeekkelt, så jeg har etterhvert lært å være litt forsiktig. I dag kunne jeg imidlertid tenkt meg kaffe intravenøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. juni 2009 #7765 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg har Coops Blå Java som selges som hele bønner. Ikke så verst! God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. juni 2009 #7766 Del Skrevet 8. juni 2009 God morgen Kaffetid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. juni 2009 #7767 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg drikker kaffen min hjemme idag, og kan kose meg med både avis og kg samtidig. :leserdrikkerogskriversamtidig: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. juni 2009 #7768 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg drikker kaffen min hjemme idag, og kan kose meg med både avis og kg samtidig. :leserdrikkerogskriversamtidig: Høres avslappende ut, vel fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #7769 Del Skrevet 8. juni 2009 God morgen, jenter! Kaffe, ja. Jeg har drukket dagens første kanne, og lurer på å mekke en til. Av en eller annen grunn smakte kaffen ekstra godt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 8. juni 2009 #7770 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg drikker også kaffe, og har snart fått i meg en hel Bialetti-kanne med franskbrent (forandring fryder). God kaffe gjør helt klart livet bedre, og jeg blir glad når jeg kommer ut fra kaffebutikken med velduftende poser. :enkel sjel: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #7771 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg drikker også kaffe, og har snart fått i meg en hel Bialetti-kanne med franskbrent (forandring fryder). God kaffe gjør helt klart livet bedre, og jeg blir glad når jeg kommer ut fra kaffebutikken med velduftende poser. :enkel sjel: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 8. juni 2009 #7772 Del Skrevet 8. juni 2009 Da jeg kom ut fra kaffebutikken med min første pose Malabar, la jeg den i et handlenett under vognen. Jeg bøyde meg senere ned for å legge ned noe annet, og ble skremt av hvor intens tåfislukt jeg hadde. Senere innså jeg at det var kaffen jeg luktet. Hvlilket minner meg på at jeg må kjøpe mer Malabar i dag. *har drukket dagens halvliter, og vil gjerne ha en i morgen også* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 8. juni 2009 #7773 Del Skrevet 8. juni 2009 Da jeg kom ut fra kaffebutikken med min første pose Malabar, la jeg den i et handlenett under vognen. Jeg bøyde meg senere ned for å legge ned noe annet, og ble skremt av hvor intens tåfislukt jeg hadde. Senere innså jeg at det var kaffen jeg luktet. Hvlilket minner meg på at jeg må kjøpe mer Malabar i dag. *har drukket dagens halvliter, og vil gjerne ha en i morgen også* Det må være merkelig tåfis du har, i forhold til vanlige dødelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. juni 2009 #7774 Del Skrevet 8. juni 2009 Mannen påstår det lukter kompost av min Starkbucks Dark Roasted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. juni 2009 #7775 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg har drukket en kopp herlig traktekaffe, i dag også av pappkrus for riktig å sette en spiss på opplevelsen. En liten minikopp var det jeg fikk. Uhu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #7776 Del Skrevet 8. juni 2009 Da jeg kom ut fra kaffebutikken med min første pose Malabar, la jeg den i et handlenett under vognen. Jeg bøyde meg senere ned for å legge ned noe annet, og ble skremt av hvor intens tåfislukt jeg hadde. Senere innså jeg at det var kaffen jeg luktet. Hvlilket minner meg på at jeg må kjøpe mer Malabar i dag. *har drukket dagens halvliter, og vil gjerne ha en i morgen også* Jeg har drukket en kopp herlig traktekaffe, i dag også av pappkrus for riktig å sette en spiss på opplevelsen. En liten minikopp var det jeg fikk. Uhu.Ikke bare var kaffen kjip, det var for lite av den også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. juni 2009 #7777 Del Skrevet 8. juni 2009 Undertittel i Nilmas dagbok :kafferapporteringstråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. juni 2009 #7778 Del Skrevet 8. juni 2009 Ikke bare var kaffen kjip, det var for lite av den også? Ja. Kaffe på dette stedet inntas av rent medisinske grunner og en viss emngde er påkrevet. Man nyter ikke, man gulper unna for å holde ut til lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 8. juni 2009 #7779 Del Skrevet 8. juni 2009 Har ikke dere også utviklet kaffetåfis? Alt dette pratet fikk meg til å få lyst på mer kaffe, men koppen min er jo tom. Forresten knuste jeg den store presskannen min i går. :grine; Nå har jeg bare den lille igjen, den som hver morgen presser 4 dl kaffe til meg (den siste dl i koppen min, det er melk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 8. juni 2009 #7780 Del Skrevet 8. juni 2009 Mitt bidrag i kaffepraten: Jeg har oppdaget en ny favoritt, nemlig Baristaespresso, som er en blanding av franskbrent, italiensk og columbiansk espresso. Jeg maler ganske fint, dvs det som egentlig skal være traktekaffegrad, og brygger den i presskannen (eller maler den fint til espresso i mokkakanne). Selv i presskannen får den da nydelig crema, og ser totalt ut som kaffebarespresso. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå