Nilma Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7401 Skrevet 23. april 2009 Hvilken ny restaurant? Hvordan gikk det forresten etter påkjørselen bakfra? Er alt fikset med forsikringsselskapene?Egentlig nygammel restaurant, Ago har åpnet igjen. (Men jeg lurer på om det muligens er nye eiere, vi kjente igjen en av kelnerne fra Lotus, og menyen var eh... interessant, språklig sett ). Som sagt en litt varierende opplevelse, men jeg kommer absolutt til å gi dem en ny sjanse.
Nilma Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7402 Skrevet 23. april 2009 Og ang. påkjørselen, det ser ut til å gå greit med forsikringen, vi har fått bekreftelse/rekvisisjon fra dem, så vi har vært på verksted og fått bilen undersøkt i dag. To og en halv uke å vente på deler, så minst 3-4 dager uten bil. Men det går vel greit å ta buss noen dager, jeg er sikkert bare bortskjemt.
Aricia Skrevet 23. april 2009 #7403 Skrevet 23. april 2009 Egentlig nygammel restaurant, Ago har åpnet igjen. (Men jeg lurer på om det muligens er nye eiere, vi kjente igjen en av kelnerne fra Lotus, og menyen var eh... interessant, språklig sett ). Som sagt en litt varierende opplevelse, men jeg kommer absolutt til å gi dem en ny sjanse. Jeg er en rakker på å rette språkfeil i restaurantmenyer. Må ta meg sjikkeli sammen for å ikke bruke rødblyant, evt liste opp for kelneren. Kjedelig med bilen!
Honesty Skrevet 23. april 2009 #7404 Skrevet 23. april 2009 Ang. menyer og språkbruk, er både Picando og Lasperanza [sic!] ganske interessante, i hvertfall for den som har humoristisk sans. Jeg gremmes bare, jeg.
Aricia Skrevet 23. april 2009 #7405 Skrevet 23. april 2009 Nå fikk jeg nesten lyst til å legge ut noen lenker til menyer her, men jeg tror jeg lar det være.
Nilma Skrevet 23. april 2009 Forfatter #7406 Skrevet 23. april 2009 Ang. menyer og språkbruk, er både Picando og Lasperanza [sic!] ganske interessante, i hvertfall for den som har humoristisk sans. Jeg gremmes bare, jeg. Men jeg fniser litt innimellom. På Ago hadde de en salig blanding av norsk og engelsk (og ikke bare i den engelske oversettelsen, f.eks: "For vegetaralternativer, snakk med vår vennlige staff"), ispedd noen franske uttrykk selv jeg så var feil (som "vishysoisse"). Nå fikk jeg nesten lyst til å legge ut noen lenker til menyer her, men jeg tror jeg lar det være. Gjør det! Gjør det!
Aricia Skrevet 23. april 2009 #7407 Skrevet 23. april 2009 Staff er jo ellers ikke kjent for å være spesielt vennlig.
salsera Skrevet 24. april 2009 #7409 Skrevet 24. april 2009 God morgen! Det er mye morsomt å lese i menyer, dessverre glemmer jeg gullkornene altfor raskt.
Gjest Krynkel Skrevet 24. april 2009 #7410 Skrevet 24. april 2009 Jeg er en rakker på å rette språkfeil i restaurantmenyer. Må ta meg sjikkeli sammen for å ikke bruke rødblyant, evt liste opp for kelneren. Kjedelig med bilen! Kjenner følelsen. Voldsomme språkfeil har ingen plass i seriøse bedrifter, og jeg får nesten lyst til å boikotte steder som ikke engang tar seg bryet med å late som de har hatt en korrekturleser med på laget. Nesten. Behovet mitt for produktet de tilbyr (gjerne mat hvis det dreier seg om restaurantmenyer) vinner som regel.
Nilma Skrevet 24. april 2009 Forfatter #7411 Skrevet 24. april 2009 Kjenner følelsen. Voldsomme språkfeil har ingen plass i seriøse bedrifter, og jeg får nesten lyst til å boikotte steder som ikke engang tar seg bryet med å late som de har hatt en korrekturleser med på laget. Nesten. Behovet mitt for produktet de tilbyr (gjerne mat hvis det dreier seg om restaurantmenyer) vinner som regel. Nettopp! Kanskje vi alle burde utstyre oss med rødblyant og gjennomføre en snikende revolusjon?
Aricia Skrevet 24. april 2009 #7412 Skrevet 24. april 2009 Nettopp! Kanskje vi alle burde utstyre oss med rødblyant og gjennomføre en snikende revolusjon? Jeg gjennomgår alltid alle feilene systematisk for mannen, akkompagnert av spydige og (synes jeg selv) festlige kommentarer, før vi bestiller noe. Fast rituale. Huff. *tante Sofie på speed*
Nilma Skrevet 24. april 2009 Forfatter #7413 Skrevet 24. april 2009 Tante Sofie er kul! Nemlig! (Og det er muligens ingen overraskelse at jeg gjør tilnærmet det samme? )
Aricia Skrevet 24. april 2009 #7414 Skrevet 24. april 2009 Tante Sofie er kul! Nemlig! (Og det er muligens ingen overraskelse at jeg gjør tilnærmet det samme? )
Gjest Krynkel Skrevet 24. april 2009 #7415 Skrevet 24. april 2009 Og jeg. Halve moroa, og de fortjener det.
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7416 Skrevet 24. april 2009 Vi er nok en festlig gjeng på restaurant. Først gjennomgås alle skrivefeil akkompagnert av spydigheter og hånlig latter, deretter analyseres maten ned til minste detalj med det samme kritiske blikket (og synet og smakssansen), vinen og servicen lider samme skjebne - og attpåtil nikoser vi oss med det.
Aricia Skrevet 24. april 2009 #7417 Skrevet 24. april 2009 Vi er nok en festlig gjeng på restaurant. Først gjennomgås alle skrivefeil akkompagnert av spydigheter og hånlig latter, deretter analyseres maten ned til minste detalj med det samme kritiske blikket (og synet og smakssansen), vinen og servicen lider samme skjebne - og attpåtil nikoser vi oss med det. Jeg har aldri tenkt over at jeg er såpass ufordragelig, egentlig. Men jeg har oppdragelse nok (eller er hyklersk nok ) til å la være å fortelle kelneren alt jeg kunne ha sagt, i det minste.
Gjest nextlife Skrevet 24. april 2009 #7418 Skrevet 24. april 2009 Jeg og familien er enhver servitør sitt store mareritt. For det første har vi jo litt allergier. For det andre elsker vi å omøblere på a la carten, altså bytte ut tilbehør som er beskrevet til retten, og heller be om noe annet man ser i andre retter. Når 4 stykker holder på på denne måten tirrer vi enhver svenske til bristepunktet Jeg skjønner det godt. Når man har en ferdigkodet kasse er det et sant mareritt å videresende en slik bestilling innn til kjøkkenet
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7419 Skrevet 24. april 2009 Jeg har aldri tenkt over at jeg er såpass ufordragelig, egentlig. Men jeg har oppdragelse nok (eller er hyklersk nok ) til å la være å fortelle kelneren alt jeg kunne ha sagt, i det minste. Jeg gjør jo heller aldri det. Jeg foretrekker å se på det som en hobby jeg deler med noen få utvalgte.
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7420 Skrevet 24. april 2009 Egentlig så jeg for meg oss alle samlet rundt et bord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå