Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg begynner plutselig å lure på om vi skal leve farlig og ta sjansen på å greie oss uten reservasjon på lørdag. Anchor & Hope ligger nemlig rett borte i gaten for hotellet vårt, og har lenge vært på ønskelisten min, men vi har hittil valgt den bort, nettopp fordi de ikke tar bordbestillinger, så vi har ikke tatt sjansen på bomtur. Men nå skal vi jo bo like i nærheten, så da kan vi jo gjøre et forsøk, og skulle de ikke ha plass ligger både Baltic (som vi har vært på før og liker godt) og Tas (gode erfaringer med søsterrestaurant) like i nærheten. Dessuten befinner denne seg i samme bygg på hotellet, og ser heller ikke dum ut.

Jeg tror kanskje vi har en (manglende) plan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ordner seg! :tommelsmil:

Særlig gastropuben synes jeg virket fristende, med den tyrkiske på en god nr to. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg! :tommelsmil:

Særlig gastropuben synes jeg virket fristende, med den tyrkiske på en god nr to. :spise:

:jepp: Jeg håper virkelig de har plass til oss.

I kveld får jeg besøk av en venninne for vin og kakling. Vi skulle egentlig ut, men siden mannen skal på et møte fant vi ut at det var vel så hyggelig med en kaklekveld hjemme. Jeg har noen ostevannbakkels i fryseren som jeg tenkte å varme for å ha til vinen, men jeg tror nesten jeg må spekulere ut en ting eller to til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så koselig i går! :) Vi skravlet, spiste og drakk en god del rosévin og ripasso. Tok kveld rundt midnatt og var på jobb 07.55. Bittelitt trøtt, men såpass må man tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Så koselig med vin,- og skravlekveld.

Her ble det en rolig kveld med mannen og eldstedatteren. Vi koste oss med ost, vin og kjeks.

Eldstedatteren fikk forresten brev i går, hun har søkt overflytting til byen deres, og har nå fått det innvilget. Dere advares herved :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med vin,- og skravlekveld.

Her ble det en rolig kveld med mannen og eldstedatteren. Vi koste oss med ost, vin og kjeks.

Eldstedatteren fikk forresten brev i går, hun har søkt overflytting til byen deres, og har nå fått det innvilget. Dere advares herved :ler:

Da må jo mor komme på besøk støtt og stadig. :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den manglende planen høres veldig bra ut! Jeg har allerede stjålet linken til den tyrkiske restauranten.

:hoppe: Jeg gleder meg alt til referat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den manglende planen høres veldig bra ut! Jeg har allerede stjålet linken til den tyrkiske restauranten.
Den tror jeg du kan like. :) Vi har som sagt vært på en av søsterrestaurantene og spist meze, og mesteparten av det var gode grønnsaksretter.

:hoppe: Jeg gleder meg alt til referat!
Skal se hva jeg får til. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolig på jobb i dag, så jeg og et par andre har nettopp hatt over en times lunsjpause. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært en svipptur på Europaveien i din retning, for å levere bilen til frontruteskifting. Vi gikk nok også tur i ditt nabolag på søndag, hvis jeg tenker meg om. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får du stikke innom for en kaffekopp. :)

Veldig fornøyd med dagens post: Nytt nummer av Good Food og denne. :hoppe: Jeg er ikke like fornøyd med det nye bankkortet som kom, der jeg ser ut som en depressiv østeuropeer med en dårlig dag, m.a.o. enda blekere og muttere enn normalt. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig kort hår som står rett opp, og ingen pannelugg, samt tung sminke på mitt, så du har ingen grunn til å klage. :ler:

Men jeg skal innrømme at jeg har litt fordommer mot japansk mat, med få, hederlige unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig kort hår som står rett opp, og ingen pannelugg, samt tung sminke på mitt, så du har ingen grunn til å klage. :ler:
Og jeg ser tvert i mot ut som om jeg har klasket håret flatt over hele hodet, og hadde nok behøvd litt tung sminke for å se levende ut. :fnise:

Men jeg skal innrømme at jeg har litt fordommer mot japansk mat, med få, hederlige unntak.
Jeg vet egentlig lite om det, og har kun spist sushi, men jeg har nettopp sett et par tv-programmer om japansk mat som så utrolig spennende ut, så da måtte jeg finne ut litt mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg re også litt pysete når det gjelder japansk mat, innbiller jeg meg. Jeg fikk en kokebok av en venninne for noen år siden, men har aldri brukt den. På japansk restaurat spiser jeg stort sett sushi/sashimi eller nudelretter. Jeg glemmer nemlig aldri den gang jeg var på storbyferie med min eks og han ville ha "japansk grill". Det han fikk var en brun pudding. :fnise: Men han spiste opp, han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg kjenner også stort sett bare til sushi/sashimi og diverse supper. Pluss noen helt fantastiske grillspyd med små biter av marinert kjøtt som jeg har spist på en japansk restaurant i Paris noen ganger. Det beste med dette er at man bare får et par spyd om gangen, og at de hele tiden kommer til bordet med nye, rykende varme kjøttbiter. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...