Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk igjen for hyggelig hilsener. :)

Vi fortsetter likegodt trenden med hverdagsluksus og har tre retter i dag: niçoisesalat *hekta*, løksuppe og ost til dessert. Siden vi har diverse vinrester ble det rosé, rødvin og sauternes å drikke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*vinmisunnelig* :wow:
Jeg har litt sjampis også. :Hehe:

:fnise:

How extremely French, forresten! :)

Det slo i grunnen meg også, men det var egentlig ikke så veldig gjennomtenkt. :) Jeg hadde lyst på salat og mannen har ønsket seg løksuppe lenge, og siden jeg nekter for at salat alene kan være middag i under 25 varmegrader passet det fint å kombinere. Osten var rester som snart måtte spises, og så hadde vi litt Sauternes fra i går, så det passet jo fantastisk.

Forresten ble jeg veldig fornøyd med suppen; oppskrift fra Leith's Cookery Bible der løken skulle steke i en hel time (jeg ga meg nok etter 45 minutter, men så laget jeg en litt mindre porsjon), dessuten hadde jeg veldig god og kraftig oksekraft, så vi var veldig fornøyd med resultatet. :tommelsmil:

Mannen har fått litt blod på tann etter suksessen i går, så vi satt faktisk ved bordet i en time og diskuterte hva som kunne passe for neste middagsforsøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart får du ikke slippe til på kjøkkenet. :fnise:

Nuvel, jeg har hatt en seriøs tunfiskpåboks-jakt og konstaterer

at utvalget er magert. Men jeg fant en boks portugisisk tuna, Ramirez. Jeg skal gi den en sjangse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen musikalsk opplyste kaklehøner som har noenlunde peiling på hvor lenge Händels Messiah varer? :klø: Jeg har googlet til øyet blir stort og vått, men uten å finne noe konkret.

Jeg driver nemlig og planlegger en sen middag etterpå, så jeg må jo vite når jeg kan bestille bord. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Er det forresten noen musikalsk opplyste kaklehøner som har noenlunde peiling på hvor lenge Händels Messiah varer? :klø: Jeg har googlet til øyet blir stort og vått, men uten å finne noe konkret.

Jeg driver nemlig og planlegger en sen middag etterpå, så jeg må jo vite når jeg kan bestille bord. :lur:

På min Händels Messias-plate står det to timer-tjueto minutter-førti sekunder. Så da kan vi vel anta at oppsetningen varer omtrent like lenge. Jeg var på en oppsetning av det i fjor, om mener at noe mellom to og en halv og tre timer stemmer ganske bra, inkludert pause. :)

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal lage niçoise til ta med-lunsj i morgen, har kokte nypoteter fra i går og kokt egg til overs fra søndag som jeg må få brukt til noe fornuftig. Og aspargesbønner i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke midnatt ennå, og alle ser ut til å ha tatt kveld. Tirsdagene på KG har tapt seg sjikkeli, ass. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife
Det er ikke midnatt ennå, og alle ser ut til å ha tatt kveld. Tirsdagene på KG har tapt seg sjikkeli, ass. :snurt:

Jeg er her, men har også observert det samme :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Kanskje det rett og slett er vi som er sjikkeli kjedelige? :grine:

Nesjda. Vi er våkne :hoppe:

Kanskje det er en generell vårslapphet som har rammet kaklehønene :klø:

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...