Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært med trening på en trøtt dag! :tommelsmil:

Selv har jeg bare vært på Ikea og Elkjøp (skjønt det krever jo sin kvinne det også :fnise:).

Hva blir det for noe godt i kveld, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O-Ren Ishii

Flink du er som har trent! :hoppe:

Og så lurer jeg bittelitt på hva stilktrikset er. Jeg mener jeg har lest om det her inne (eller i en annen bok) før, men husker ikke. :sjenert:

Her har vi også en helt uten sosial forpliktelser. Det er utrolig deilig. Så det blir kino i kveld og spise ute i morgen. Nam.

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med trening på en trøtt dag! :tommelsmil:

Selv har jeg bare vært på Ikea og Elkjøp (skjønt det krever jo sin kvinne det også :fnise:).

Hva blir det for noe godt i kveld, da?

Ikea og Elkjøp høres hardt nok ut! Vi har akkurat satt til livs noe som føles som et tonn lasagne, laget nesten ferdig i går, sånn at det bare var å slenge den inn i ovnen. Det var jeg veldig glad for da jeg kom fra trening. :fnise:

Flink du er som har trent! :hoppe:

Og så lurer jeg bittelitt på hva stilktrikset er. Jeg mener jeg har lest om det her inne (eller i en annen bok) før, men husker ikke. :sjenert:

Her har vi også en helt uten sosial forpliktelser. Det er utrolig deilig. Så det blir kino i kveld og spise ute i morgen. Nam.

For å si det sånn, det er ikke akkurat trening på ditt nivå ;), men det føles veldig godt etterpå.

Stilktrikset er fra denne Jamie Oliver-oppskriften, brokkolistilkbiter surres i smør med hvitløk og ansjos, og får en helt fantastisk smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Men va duktig du ä' !

Min kveld: :spise::vin::kristin::vin::kristin::hallo:

God helg, (heldige, anglofilegiftede) Nilma!

PS! Et halvt kilo Malabar nykvernet i kjøkkenskapet nå! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Aricia, det var veldig godt, synes jeg. Sausen var så enkel at den nesten ikke kan kalles saus; litt ekstra smør og olje i pannen etter fiskestekingen, hakket rosmarin og terninger av grillet paprika. En sitronskvett til slutt, og det var det hele. Superenkelt og knallgodt. :) Ellers konkluderte jeg overrasket med at damen i butikken hadde et poeng da hun anbefalte gruyère til ostefatet, det var jo faktisk nydelig! Smaken kom mye bedre frem i enn i varme retter, som jeg har brukt gruyère til før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Aricia, det var veldig godt, synes jeg. Sausen var så enkel at den nesten ikke kan kalles saus; litt ekstra smør og olje i pannen etter fiskestekingen, hakket rosmarin og terninger av grillet paprika. En sitronskvett til slutt, og det var det hele. Superenkelt og knallgodt. :) Ellers konkluderte jeg overrasket med at damen i butikken hadde et poeng da hun anbefalte gruyère til ostefatet, det var jo faktisk nydelig! Smaken kom mye bedre frem i enn i varme retter, som jeg har brukt gruyère til før.

Den sausen skal jeg sannelig prøve, takk for tipset! :)

Og morsomt nok skal jeg prøve gruyère på ostefatet også, ganske så med én gang, faktisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av eilans jubileumsdate (men jeg ville ikke spamme eskapadene): Vi har to års bryllupsdag om et par uker, og mannen har fått det for seg at han skal lage romantisk middag i anledning dagen. Vi snakker her om en mann som levde på typisk ungkarsmat (les: Fjordland og denslags) i årevis, så jeg er spent, det skal jeg innrømme. :fnise:

Men jeg synes det er vanvittig søtt, da, han vet hva som skal til for å sjarmere meg. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av eilans jubileumsdate (men jeg ville ikke spamme eskapadene): Vi har to års bryllupsdag om et par uker, og mannen har fått det for seg at han skal lage romantisk middag i anledning dagen. Vi snakker her om en mann som levde på typisk ungkarsmat (les: Fjordland og denslags) i årevis, så jeg er spent, det skal jeg innrømme. :fnise:

Men jeg synes det er vanvittig søtt, da, han vet hva som skal til for å sjarmere meg. :rødme:

Du skal aldri si aldri. Jeg har også en sånn mann, og han er den samme som flere ganger har kommet med tapas fra Helmersen, og også med riesling til. Og røde roser på bordet. Da er det morsomt å komme hjem fra en svipptur utaskjærs. Hmm, kanskje jeg skal la meg inspirere, også? :lur: Det er ingen "anledninger" i umiddelbar framtid, men hvorfor ikke gjøre hverdag til fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Bare tanken er til å falle for!
Ikke sant? Om så resultatet blir svidde skosåler, spiller det faktisk ingen rolle. :)

Du skal aldri si aldri. Jeg har også en sånn mann, og han er den samme som flere ganger har kommet med tapas fra Helmersen, og også med riesling til. Og røde roser på bordet. Da er det morsomt å komme hjem fra en svipptur utaskjærs. Hmm, kanskje jeg skal la meg inspirere, også? :lur: Det er ingen "anledninger" i umiddelbar framtid, men hvorfor ikke gjøre hverdag til fest?
Det er jeg veldig for! :tommelsmil: Det er nesten enda finere med litt romantikk når man minst venter det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

:hoppe: Hopper litt for hverdagsfest, og gleder meg enda mer til neste uke når vi har jubileum. :strix: (Mannen min er KJEMPEFLINK å lage mat, men nå har vi ordnet barnevakt og skal ut - for første gang på et årtusen eller noe sånt.)

Blir spennende å høre om middagen, Nilma! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du planer om bestemte matbutikker, forresten?
Det kommer litt an på hva vi får tid til, men i hvert fall Waitrose, M&S og F&M. :) Vi har ikke kjøleskap på rommet denne gangen, så det begrenser litt hva vi kan handle, men jeg håper å kunne stikke innom en butikk like før vi drar for litt ost og sånt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...