salsera Skrevet 26. februar 2009 #6661 Del Skrevet 26. februar 2009 God morgen! Jeg så du hadde dal til middag i går. Hvordan var den? I det siste har vi ikke spist så mye indisk mat, så det begynner å bli på tide igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6662 Del Skrevet 26. februar 2009 Her har det nesten ikke snødd i natt, og det er .Skrytepave! God morgen! Jeg så du hadde dal til middag i går. Hvordan var den? I det siste har vi ikke spist så mye indisk mat, så det begynner å bli på tide igjen. God morgen! Den var veldig god, faktisk. Jeg liker godt det med å kombinere to typer linser/bønner for konsistensens del (Madhur Jaffrey har en med kikerter og chana dal som er nydelig), og løk/hvitløk/krydderblandingen satte en veldig fin smak på retten. Kan absolutt anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 26. februar 2009 #6663 Del Skrevet 26. februar 2009 Skrytepave! Jeg skulle visst bare holdt skrytet for meg selv, nå laver det ned her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6664 Del Skrevet 26. februar 2009 Karma, nextlife. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 26. februar 2009 #6665 Del Skrevet 26. februar 2009 I det siste har vi ikke spist så mye indisk mat, så det begynner å bli på tide igjen. Om man ser bort fra denne, som vi laget med brun basmati (og dessuten tilsatte strimlet kål og gulrøtter for å få et mer fullverdig måltid), har det vært nesten India-tørke hos oss. Det må vi gjøre noe med. God morgen, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6666 Del Skrevet 26. februar 2009 God morgen, Ludovie! Apropos India-tørke, vi har jo nettopp vært en uke hos svigers og fått servert god, men veldig traust mat, så jeg måtte avreagere med indisk vegetarmat, det er omtrent så langt unna jeg kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 26. februar 2009 #6667 Del Skrevet 26. februar 2009 God morgen, Ludovie! Apropos India-tørke, vi har jo nettopp vært en uke hos svigers og fått servert god, men veldig traust mat, så jeg måtte avreagere med indisk vegetarmat, det er omtrent så langt unna jeg kom. Da har du fått traust mat, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. februar 2009 #6668 Del Skrevet 26. februar 2009 Sympati med alle nedsnødde! Jeg har sol, tørre veier og vårstemning. (håper ikke jeg blir offer for bad karma jeg også nå, da ). Ellers merker jeg meg dal-oppskriften til Mamta - takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6669 Del Skrevet 26. februar 2009 Nå har jeg spist dal-rester til lunsj. Snøværet har gitt seg, og jeg har faktisk sett glimt av sol. Måtte det vare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 26. februar 2009 #6670 Del Skrevet 26. februar 2009 Nå har jeg spist dal-rester til lunsj. Snøværet har gitt seg, og jeg har faktisk sett glimt av sol. Måtte det vare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 26. februar 2009 #6671 Del Skrevet 26. februar 2009 Her begynner det også å lukte vår i luften. Det er nok bare noen uker til naboens kjempemagnolia begynner å blomstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 26. februar 2009 #6672 Del Skrevet 26. februar 2009 Snøværet skulle jo avta utover dagen, så la oss håpe det holder. Jeg har måket innkjørselen to ganger før kl 9 i morges, og ser ikke akkurat fram til å ta fatt på verandaen, men der tar jeg bare det aller verste. Ny, dobbelt så stor veranda er vel og bra, men den tar også dobbelt så mye snø. Dal høres nydelig ut! Generelt er jeg veldig glad i linser og kikerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 26. februar 2009 #6673 Del Skrevet 26. februar 2009 Dal høres nydelig ut! Generelt er jeg veldig glad i linser og kikerter. Jeg også. Ris- og linseretten jeg linket til i et par innlegg over her kan for øvrig også anbefales. Hvis man tilsetter litt grønnsaker, får man dessuten et helt måltid som er forholdsvis raskt å tilberede. Perfekt for alenemiddager skulle jeg tro! Mungbønnene kjøpte jeg forresten i deres by da jeg var der for litt over et år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 26. februar 2009 #6674 Del Skrevet 26. februar 2009 Takk for tipset! Det høres definitivt ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve. Det er ikke alltid like lett å finne på mat til bare seg selv, og da er slike alt-i-ett-retter perfekte. I hvertfall for den som vil ha skikkelig mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. februar 2009 #6675 Del Skrevet 26. februar 2009 Nå skulle jeg til å si god morgen, men innså at det kanskje var litt vel avslørende Oppdaterer meg langsomt etter fraværet, men det er vanskelig å skrive for noen sover på skulderen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6676 Del Skrevet 26. februar 2009 Nå skulle jeg til å si god morgen, men innså at det kanskje var litt vel avslørende Nesj, du har vel lov til å ha litt unntakstilstand for tiden. Oppdaterer meg langsomt etter fraværet, men det er vanskelig å skrive for noen sover på skulderen min Åhh! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 26. februar 2009 #6677 Del Skrevet 26. februar 2009 Åhh! :rødme: Kanskje du er på glid, du også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6678 Del Skrevet 26. februar 2009 Kanskje du er på glid, du også? Du mener det er smittsomt? Som jeg har såvidt nevnt, det er ikke så utenkelig lenger som det var for noen år siden, så jeg/vi tenker så det knaker. Men dess mer jeg tenker, dess mer forvirret blir jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 26. februar 2009 #6679 Del Skrevet 26. februar 2009 Arran hadde et råd mot slikt, og jeg minnes at det involverer endel flasker chablis. Noe liknende funket på meg, også, og jeg husker bestemt at det var noe hvitt og godt (med eller uten bobler) med da avgjørelsen ble tatt. Huff, jeg savner slikt; chablis, sancerre, riesling, grüner veltliner, champagne, cava, prosecco.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #6680 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg er ikke sikker på om chablis funker på meg, men kanskje en bøtte med ripasso. Skjønner at godt du savner slikt, særlig ser jeg for meg at god mat uten vin er litt stusselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå