Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Intrisert!

Neppe. :fnise: Noen jeg kjenner brukte det i nedsettende betydning om menn som ser ut som tøffe bikere, men som egentlig er for eksempel pedagoger. Eller meteorologer. Selv skjønte jeg aldri problemet med det. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Neppe. :fnise: Noen jeg kjenner brukte det i nedsettende betydning om menn som ser ut som tøffe bikere, men som egentlig er for eksempel pedagoger. Eller meteorologer. Selv skjønte jeg aldri problemet med det. :vetikke:

Hvis de er barske, har bike og kan lage mat, kan de gjerne være astrofysikere for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er barske, har bike og kan lage mat, kan de gjerne være astrofysikere for min del.

Nettopp! :tommelsmil:

Ble vel ment nedsettende fordi de ga seg ut for å være noe de ikke var eller noe, men man bør her merke seg at uttalelsen kom fra en mann som sikkert bare var bitter og sur og sjalu og som dessuten sikkert ikke var så god på kjøkkenet. :filer: Og som hadde flere dresser fra Armani en fra bikerbutikken. :filer: :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike
Nettopp! :tommelsmil:

Ble vel ment nedsettende fordi de ga seg ut for å være noe de ikke var eller noe, men man bør her merke seg at uttalelsen kom fra en mann som sikkert bare var bitter og sur og sjalu og som dessuten sikkert ikke var så god på kjøkkenet. :filer: Og som hadde flere dresser fra Armani en fra bikerbutikken. :filer: :filer:

Han hadde sikkert jobbet mye overtid også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en bikerprofessor. I tillegg er han veldig sosialt begavet, og har tusen interesser utenom faget. :nigo:

:hoppe:

Jeg har en venninne som også er både akademiker (med doktorgrad) og biker. I tillegg er hun på Fresi- og Rosalind-størrelse.

*kommer på at jeg må sende e-mail til bikervenninnen som jeg ikke har sett på lenge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

:ler:

Det er lenge siden nå. Jeg hadde et spørsmål om værmeldingen og spurte via et kontaktskjema på nettsidene deres. Og et par timer senere fikk jeg altså mail fra den nevnte meteorologen med utfyllende svar på spørsmålet mitt. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludovie

Har du vært på hønsejakt i det siste, forresten? Min erfaring er at det er helt uforutsigbart hvilke butikker som har det: Noen velassorterte butikker har det ikke, mens enkelte butikker med elendig utvalg kan ha. Hønsekjøtt er overraskende godt synes jeg! Særlig i texmex-mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jeg har fått mail fra Kristen Gislefoss. :filer:

:overrasket:

Jeg ringte til Meterologisk institutt da vi skulle gifte oss for mange år siden. Det var i internettets spede begynnelse og ingen sider som het yr.no. Jeg tror faktisk jeg fikk snakke med en av de profilerte værmelderne, men husker ikke hvem det var.

Dette var skikkelig bridezilla-oppførsel, det ser jeg nå. :ler: Men til mitt forsvar vil jeg bare si at vi hadde bestemt oss for utevielse, vi hadde ikke telt eller annen backup-løsning (optimister) og det var en skikkelig værmessig ustabil sommer. Det endte med at det var sol under vielsen, men regnet kattunger like etter at vi hadde gått inn. Det var sannsynligvis de eneste timene det hadde vært opphold den sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på hønsejakt i det siste, forresten? Min erfaring er at det er helt uforutsigbart hvilke butikker som har det: Noen velassorterte butikker har det ikke, mens enkelte butikker med elendig utvalg kan ha. Hønsekjøtt er overraskende godt synes jeg! Særlig i texmex-mat. :)
Jeg har ikke lett bevisst, men jeg titter i frysedisken stort sett hver gang jeg er på matbutikk, uten hell så langt. Lurer på om hønsekjøtt kan funke i indisk mat; det er jo en del oppskrifter som bruker tilberedt kyllingkjøtt i gryter, så høns burde vel også kunne brukes?

:overrasket:

Jeg ringte til Meterologisk institutt da vi skulle gifte oss for mange år siden. Det var i internettets spede begynnelse og ingen sider som het yr.no. Jeg tror faktisk jeg fikk snakke med en av de profilerte værmelderne, men husker ikke hvem det var.

Dette var skikkelig bridezilla-oppførsel, det ser jeg nå. :ler: Men til mitt forsvar vil jeg bare si at vi hadde bestemt oss for utevielse, vi hadde ikke telt eller annen backup-løsning (optimister) og det var en skikkelig værmessig ustabil sommer. Det endte med at det var sol under vielsen, men regnet kattunger like etter at vi hadde gått inn. Det var sannsynligvis de eneste timene det hadde vært opphold den sommeren.

Såpass bridezilla må det da være lov å være. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Lurer på om hønsekjøtt kan funke i indisk mat; det er jo en del oppskrifter som bruker tilberedt kyllingkjøtt i gryter, så høns burde vel også kunne brukes?

Det tror jeg helt sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...