Fakse Skrevet 23. januar 2009 #6121 Del Skrevet 23. januar 2009 Iriterende når man må vente fordi andre ikke har gjort det de skulle. Men du kan jo planlegge meny i dødtida? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #6122 Del Skrevet 23. januar 2009 God morgen Nilma! Får jeg lov til å avlede deg (og andre) litt med noen matspørsmål igjen? Det første spørsmålet er rett og slett hva jeg kan bruke einerbær til. Det andre spørsmålet er det litt pinlig å komme med , for det avslører hvor treig jeg er. Oppskriften under har jeg hatt i bakhodet hele tiden, men jeg ikke fått somlet meg til å lage den gryten. Nå fant jeg den igjen og har enda flere spørsmål. Når skal soppen tilsettes? Når tilsettes blomkålen? Lot du vegetarversjonen koke like lenge, eller var det på grunn av kjøttet?Hm, jeg bruker stort sett einebær kun til vilt, sannelig om jeg kommer på noe vegetarmat der det ville falt meg inn å bruke det, måtte kanskje være et eller annet med sopp og/eller kremede sauser? :klø: For resten av spørsmålene må vi nok vente på Eurydike, jeg tror aldri jeg kom meg til å prøve vegetarversjonen av Snøfriskgryten. Iriterende når man må vente fordi andre ikke har gjort det de skulle. Men du kan jo planlegge meny i dødtida? At jeg ikke tenkte på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #6123 Del Skrevet 23. januar 2009 Ellers er vi jo bortskjemt på matfronten for tiden; i går fikk vi lapskaus da vi kom fra jobb (rester til lunsj i dag ), og i dag kommer vi hjem til fiskegrateng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 23. januar 2009 #6124 Del Skrevet 23. januar 2009 Det andre spørsmålet er det litt pinlig å komme med , for det avslører hvor treig jeg er. Oppskriften under har jeg hatt i bakhodet hele tiden, men jeg ikke fått somlet meg til å lage den gryten. Nå fant jeg den igjen og har enda flere spørsmål. Når skal soppen tilsettes? Når tilsettes blomkålen? Lot du vegetarversjonen koke like lenge, eller var det på grunn av kjøttet? For å være helt ærlig: Jeg aner ikke. Jeg lot den nok ikke koke like lenge (kanskje en halvtime tilsammen eller noe sånt så smaken får satt seg?). Og blomkålen fikk vel bare akkurat passe tid til at den ble gjennomkokt, vil jeg tro. Soppen kan sikkert koke med litt lenger. Jeg har ikke laget den igjen med steinsopp, dessverre (for personene den skulle serveres til flyttet til den andre siden av jordkloden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 25. januar 2009 #6125 Del Skrevet 25. januar 2009 Så stille det er her inne. Hm, jeg bruker stort sett einebær kun til vilt, sannelig om jeg kommer på noe vegetarmat der det ville falt meg inn å bruke det, måtte kanskje være et eller annet med sopp og/eller kremede sauser? :klø: Takk for tipset. For å være helt ærlig: Jeg aner ikke. Jeg lot den nok ikke koke like lenge (kanskje en halvtime tilsammen eller noe sånt så smaken får satt seg?). Og blomkålen fikk vel bare akkurat passe tid til at den ble gjennomkokt, vil jeg tro. Soppen kan sikkert koke med litt lenger. Jeg har ikke laget den igjen med steinsopp, dessverre (for personene den skulle serveres til flyttet til den andre siden av jordkloden). Jeg melder meg gjerne frivillig til å komme på middag hos deg for å teste. Jeg fikk dessverre ikke tak i blomkål da vi var ute og handlet på fredag, så det blir dessverre ikke gryte denne uka heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 25. januar 2009 #6126 Del Skrevet 25. januar 2009 Så stille det er her inne. Der sa du det! Helgens vinanbefaling: http://www.dn.no/vinguiden/sok/?id=17993-21295 En favoritt i ny og enda bedre årgang - perfekt til ishavsrøye og appelsinkokt fennikel som vi hadde den til på lørdag (aprikos og lime, sier DN - jeg syntes nesten den smakte appelsin og pasjonsfrukt eller noe, muligens pga matfølget ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 25. januar 2009 #6127 Del Skrevet 25. januar 2009 @ matnerder : Kashmir har et spørsmål i min bok jeg tror dere kan hjelpe med. Jeg har diskvalifisert meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #6128 Del Skrevet 26. januar 2009 Så stille det er her inne. Der sa du det! Vi har hatt besøk i helgen, så jeg har i anstendighetens navn ikke kunnet sitte klistret til pcen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #6129 Del Skrevet 26. januar 2009 Lunsjkonsert i kantina med musikere fra Nordlysfestivalen - koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6130 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg blir noe helt vanvittig provosert når jeg leser lokalavisene på nett og ser overskriftene: "Slettaelvadrapet. Se bildene!" At det er en stor sak i en liten by er greit nok, men denne vinklingen som appellerer til folks mest morbide kikkerinstinkter synes jeg er helt forkastelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. januar 2009 #6131 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg blir noe helt vanvittig provosert når jeg leser lokalavisene på nett og ser overskriftene: "Slettaelvadrapet. Se bildene!" At det er en stor sak i en liten by er greit nok, men denne vinklingen som appellerer til folks mest morbide kikkerinstinkter synes jeg er helt forkastelig. Nå er akkurat "Se bildene" en automatisk generert tekst ser det ut til, men jeg synes virkelig det begynner å bli nok fråtsing i den saken der. Jeg tror det var riktig å få ut såpass mye informasjon i starten som det politiet valgte å gå ut med, for ryktene er jo ofte ti ganger værre dersom de er tilbakeholdende med informasjonen. men man trenger ikke mate kikker-trollet mer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6132 Del Skrevet 27. januar 2009 Enig i at det er viktig med informasjon for å unngår ryktespredning, men behovet for en billedserie greier jeg bare ikke å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6133 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg lurer på om matbladfetisjen min har gått litt for langt når jeg a) i går fikk sms fra Narvesen om at de har fått inn siste Donna Hay, og b) akkurat har vært på posten og hentet hele 1999-årgangen med Good Food fra Ebay. Men det kunne jo vært verre, jeg kunne jo samlet på krushunder fra Firkløveren eller Thomas Kinkade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 27. januar 2009 #6134 Del Skrevet 27. januar 2009 Nilmaaaaaa! Vil du innbille oss at du ikke samler Firkløveren i smug, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6135 Del Skrevet 27. januar 2009 Nilmaaaaaa! Huh? Vil du innbille oss at du ikke samler Firkløveren i smug, altså? Hysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 27. januar 2009 #6136 Del Skrevet 27. januar 2009 Huh? Jeg er overarbeidet, overtrøtt og har fått vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6137 Del Skrevet 27. januar 2009 Det forklarer mye, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 27. januar 2009 #6138 Del Skrevet 27. januar 2009 Rødvin fra Niepoort, faktisk (de som lager portvinen). God tross det tvilsomme navnet: http://www.dn.no/vinguiden/sok/?id=17997-21299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #6139 Del Skrevet 27. januar 2009 Den tror jeg at jeg har lest pene ting om før, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. januar 2009 #6140 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg lurer på om matbladfetisjen min har gått litt for langt når jeg a) i går fikk sms fra Narvesen om at de har fått inn siste Donna Hay, og b) akkurat har vært på posten og hentet hele 1999-årgangen med Good Food fra Ebay. Hjerneskade, var det ikke det vi fant ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå