Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie
Jeg blånekter når de vil tynne. Etter et frisørbesøk for noen år siden der jeg endte opp med et helt annet resultat enn det jeg hadde forestilt meg, har jeg gått over til å bare la dem stusse tuppene.

Det mangler visst en bok hvor man kan etterlate støtteerklæringer. :sukk:

Vi får se hvor lenge det varer. :fnise: Jeg har bestemt at jeg skal bruke mindre tid på nettet heretter, og det er lettere når man ikke har dagbok. Tror jeg i hvertfall. Jeg har vært veldig flink hittil! *klapper seg selv på hodet*

Denne delen var jo særdeles treffende: "obsessive talking and writing about gourmet foods, as well as consuming them" :sjenert:

For en gangs skyld ser jeg virkelig nytten av en støttegruppe der man kan prate om problemene sine. :nigo: Hummer eller kongekrabbe? Sauternes eller champagne til foie gras'en? Indisk eller italiensk?

:rulle:

I og for seg dannet vi støttegruppe lenge før vi visste at vi var rammet. Det er hjerneskadepasientene sine, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må jo si at denne selvhjelpsgruppa er særdeles hyggelig, da!

Og Ludovie: Jeg har lett etter ny bok, og nå skjønte jeg at det ikke bare var meg som var treig denne gang. Det hjelper forsåvidt litt på selvtilliten.

Men tynnetraumer! Ohoi, som jeg har tynnetraumer. Jeg ble utsatt for slikt for to år siden, og håret mitt har faktisk ikke kommet over det før nå. Når de tynner eller klipper opp, ser det bare flisete ut, nemlig. Fyldigere og luftigere, my ass. :sur:

Endret av eilan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Og Ludovie: Jeg har lett etter ny bok, og nå skjønte jeg at det ikke bare var meg som var treig denne gang. Det hjelper forsåvidt litt på selvtilliten.

Jeg er glad for at jeg har klart å avstå fra å opprette ny, og dét til og med på tross av hjerneskaden min. Det er denne skaden som gjør at jeg liker veldig godt å ha dagbok, nemlig. *stålvilje*

For øvrig vil jeg gjerne hevde at det ikke er vi som er gale, men alle de andre. Det er jo selvinnlysende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerneskade ja. Akkurat. Er den arvelig? Det ville i såfall forklare mye :fnise:

Nå har jeg akkurat spist solbolle :nigo: og drukket varm sjokolade. Det hjelper godt dersom den varme sjokoladen er laget av 70% sjokoladeplater, blir liksom ikke riktig så kvalmende da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Glad for at jeg endelig kan skylde på hjermeskade! :tommelsmil:

Tillegg: når jeg tenker meg om var jo det en litt ekkel setning. :sjenert:

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og for seg dannet vi støttegruppe lenge før vi visste at vi var rammet. Det er hjerneskadepasientene sine, det!
Jeg lurer på om vi ikke snart må stå frem i et eller annet ukeblad. :fnise:

Men tynnetrauder! Ohoi, som jeg har tynnetraumer. Jeg ble utsatt for slikt for to år siden, og håret mitt har faktisk ikke kommet over det før nå. Når de tynner eller klipper opp, ser det bare flisete ut, nemlig. Fyldigere og luftigere, my ass. :sur:
Det er "fyldig" og "luftig" jeg forsøker å unngå for mye av, men det får litt uheldige sideeffekter, jfr. Dumbolook (ikke at jeg har sååå store ører, men jeg hater det virkelig når de stikker ut gjennom håret, det ser så vanvittig tåpelig ut :sur:).

Hjerneskade ja. Akkurat. Er den arvelig? Det ville i såfall forklare mye :fnise:

Nå har jeg akkurat spist solbolle :nigo: og drukket varm sjokolade. Det hjelper godt dersom den varme sjokoladen er laget av 70% sjokoladeplater, blir liksom ikke riktig så kvalmende da :tommelsmil:

Stygge ord i min bok! :sjokk:

:fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Jeg lurer på om vi ikke snart må stå frem i et eller annet ukeblad. :fnise:

"Stor skandale - Kvinneguiden infiltrert av brukere med alvorlige hjerneskade! Edda Media vurderer å gå til sak mot de aktuelle brukerene." :fnise:

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stor skandale - Kvinneguiden infiltrert av brukere med alvorlige hjerneskade! Edda Media vurderer å gå til sak mot de aktuelle brukerene." :fnise:
:ler:

Jeg tenkte, sett i sammenheng med Ludovies kommentar om at vi dannet støttegruppe før vi visste at det feilte oss noe, mer i retning av: Sånn lever vi med hjerneskaden - støttegruppen får oss gjennom hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Denne gangen? :fnise:

Men tynnetraumer! Ohoi, som jeg har tynnetraumer. Jeg ble utsatt for slikt for to år siden, og håret mitt har faktisk ikke kommet over det før nå. Når de tynner eller klipper opp, ser det bare flisete ut, nemlig. Fyldigere og luftigere, my ass. :sur:

Det som har tynnet ut håret mitt mest er ammingen av tre barn.

Men det har jeg også forsåvidt gjort noe for å forhindre. Eller, ikke jeg da, men min hensynsfulle bedre halvdel. :sjarmor:

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerneskade ja.... :idesmil: Betyr det at jeg kan få helseforsikringen min til å betale for helt nødvendige handlerunder på det gourmetsupermarkedet jeg egentlig ikke får lov å handle i.....? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Men det har jeg også forsåvidt gjort noe for å forhindre. Eller, ikke jeg da, men min hensynsfulle bedre halvdel. :sjarmor:

Hm.... :lur: Jeg tenker mitt, og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Hjerneskade ja.... :idesmil: Betyr det at jeg kan få helseforsikringen min til å betale for helt nødvendige handlerunder på det gourmetsupermarkedet jeg egentlig ikke får lov å handle i.....? :lur:

Jeg ville heller tro de, i beste forsikringsbransjetradisjon, ville nektet deg forsikring dersom de visste om hjerneskaden i utgangspunktet.

Forresten så vil også jeg ha gjerne skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller tro de, i beste forsikringsbransjetradisjon, ville nektet deg forsikring dersom de visste om hjerneskaden i utgangspunktet.

Forresten så vil også jeg ha gjerne skade.

Jeg også. Nå vet jeg jo hvor den er lokalisert. så det spørs bare om vi er tøffe nok til å selvskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart.... kanskje best å finlese papirene og se om det står noe i liten skrift om gourmethjerneskade før jeg ringer de. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsker har nå funnet en sammenheng mellom gourmethue og tastefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife
:vinke:

Visste du at du, samt flesteparten av de som skriver i denne boken, inkludert meg selv, har en hjerneskade? Og som det dessuten drives seriøs forkning på?

:hoho:

Okei, nå er det slutt på kaklehønene, det er altså de hjerneskadde som gjelder nå? :eeeh:

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå er det slutt på kaklehønene, det er altså de hjerneskadde som gjelder nå? :eeeh:
Vi kan jo være begge deler (jeg tror i grunnen uansett der er en sammenheng :lur:).

Ellers er jeg sur fordi jeg ikke får gjort noe fordi jeg venter på noe som noen skulle ha laget i går, og som jeg trenger før jeg kan få gjort noe som helst.

Det var sikkert ikke så veldig klart, men essensen er i hvert fall at jeg er litt sur. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Nilma!

Får jeg lov til å avlede deg (og andre) litt med noen matspørsmål igjen?

Det første spørsmålet er rett og slett hva jeg kan bruke einerbær til. Det andre spørsmålet er det litt pinlig å komme med :sjenert: , for det avslører hvor treig jeg er. Oppskriften under har jeg hatt i bakhodet hele tiden, men jeg ikke fått somlet meg til å lage den gryten. Nå fant jeg den igjen og har enda flere spørsmål. :sjenert: Når skal soppen tilsettes? Når tilsettes blomkålen? Lot du vegetarversjonen koke like lenge, eller var det på grunn av kjøttet?

Rapport: Vegetarversjon av lammegryten med Snøfrisk er testet. Den ble slett ikke verst, med en absolutt touch av originalen, antakelig takket være Snøfrisken, som smaker litt saueaktig. :ler: Ellers pleier jeg å ha ovnsbakte mandelpotetbåter til, som blir skikkelig gyllengule og sprø, og jeg MÅ ha aspargesbønner med en generøs skje ramsløkpuré rørt i. :spise:

Foreløpig konklusjon: Smaken av blomkålen og soppen kom ikke helt fram gjennom tomatene og Snøfrisken, så neste gang forsøker jeg med et par færre soltørkede tomater, og sper på med litt tørket steinsopp, for å forsterke soppsmaken. Og så tror jeg det hadde gjort seg med litt chili.

Alt i alt: Takk for kreativ hjelp! :)

Her er den opprinngelige oppskriften med lam, vi laget halv porsjon saus til to og byttet ut kjøttet med 7-8 aromasopp i skiver (som vi først brunet og siden kokte i sausen) og ca. et halvt blomkål i små buketter. :)

Håper ikke du synes vi kupper boken din, Nilma. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...