Gjest Ludovie Skrevet 20. desember 2008 #5841 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg fant ut vet et lite google-søk at Eurydike og onyx har rett i at det heter korinter på norsk: http://www.matvareguiden.no/matvare775.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #5842 Del Skrevet 20. desember 2008 Enig med Eurdike og onyx, når det står bare "currants" er det korinter det er snakk om. Apropos kokebøker; mannen kom hjem med den nye Jamie Oliver-kokeboken i førjulsgave til meg i dag. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. desember 2008 #5843 Del Skrevet 20. desember 2008 Overveldende enighet her, så da får jeg gå for korinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 20. desember 2008 #5844 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg vet ikke hva det heter på norsk (jeg vet heller ikke hva korinter er ), men currants er en type rosiner. Vet du ikke at det heter korinter på norsk? I norsk sammenheng har man korinter på toppen av Mor Monsen-kake. Dessuten spiller de en sentral rolle i novellen "Skjenselens korinter" av Agnar Mykle (correct me if I'm wrong). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 20. desember 2008 #5845 Del Skrevet 20. desember 2008 Mer tørkede frukter: Måtte bare innom igjen for å meddele at jeg er fornøyd med å ha daddelomvendt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #5846 Del Skrevet 21. desember 2008 Eurydike - daddelmisjonæren. Jeg har akkurat puttet lammeskanker i ovnen med diverse godsaker, her blir det cassoulet. Ellers har jeg gjort null og niks i dag, kun slappet av i sofakroken. Hadde en vag plan om å pakke julegaver og dra på utdelingsbesøk, men ble akutt lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. desember 2008 #5847 Del Skrevet 21. desember 2008 Eurydike - daddelmisjonæren. Jeg har akkurat puttet lammeskanker i ovnen med diverse godsaker, her blir det cassoulet. Ellers har jeg gjort null og niks i dag, kun slappet av i sofakroken. Hadde en vag plan om å pakke julegaver og dra på utdelingsbesøk, men ble akutt lat. *misunnelig* Jeg har gjort masse, hele tiden, og skal straks i gang med å pynte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #5848 Del Skrevet 21. desember 2008 Når er det svigermor kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. desember 2008 #5849 Del Skrevet 21. desember 2008 I morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #5850 Del Skrevet 21. desember 2008 I morgen.Jeg regner med at alt er i rute etter din iherdige innsats. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. desember 2008 #5851 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg har også gjort ingenting (bortsett fra å lage kyllingleverpostei) i dag, og det var utrolig deilig! Men det blir nok større innsats i morgen og tirsdag tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. desember 2008 #5852 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg regner med at alt er i rute etter din iherdige innsats. Nå har jeg pynta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. desember 2008 #5853 Del Skrevet 21. desember 2008 God jul, Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 22. desember 2008 #5854 Del Skrevet 22. desember 2008 God morgen. Jobber man, eller har man tatt ferie? Her er vi inne i feriemodus nesten alle mann. Den eldste datteren er "flyttet" hjem for noen dager, og stesønnen er også kommet, så nå er vi samlet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5855 Del Skrevet 22. desember 2008 God jul, Nilma God jul, Ciara! God morgen. Jobber man, eller har man tatt ferie? Her er vi inne i feriemodus nesten alle mann. Den eldste datteren er "flyttet" hjem for noen dager, og stesønnen er også kommet, så nå er vi samlet Her jobber man. Skal til og med jobbe litt julaften, men da får jeg til gjengjeld fri frem til 2. januar. Det høres veldig koselig ut å ha hele familien samlet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 22. desember 2008 #5856 Del Skrevet 22. desember 2008 Her jobber man. Skal til og med jobbe litt julaften, men da får jeg til gjengjeld fri frem til 2. januar. Det høres veldig koselig ut å ha hele familien samlet! Det er veldig koselig, men litt rart. Vi har nå vent oss til å ha bare Lillemor her, hun er stille, rolig og ryddig av seg. Det er ikke de to andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5857 Del Skrevet 22. desember 2008 I går kveld fikk vi to esker med kveite, breiflabb, torsk og steinbit. Det var så mye kveite at jeg lurer på å koke kraft på de minste skivene, men av en eller annen grunn har jeg det for meg at kveite ikke er spesielt velegnet til kraft - kan det stemme? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 22. desember 2008 #5858 Del Skrevet 22. desember 2008 I går kveld fikk vi to esker med kveite, breiflabb, torsk og steinbit. Det var så mye kveite at jeg lurer på å koke kraft på de minste skivene, men av en eller annen grunn har jeg det for meg at kveite ikke er spesielt velegnet til kraft - kan det stemme? :klø: Heldiggris! Kveite er blant de fiskene som er aller best egnet til kraft, så go for it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 22. desember 2008 #5859 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) I går kveld fikk vi to esker med kveite, breiflabb, torsk og steinbit. Det var så mye kveite at jeg lurer på å koke kraft på de minste skivene, men av en eller annen grunn har jeg det for meg at kveite ikke er spesielt velegnet til kraft - kan det stemme? :klø: Det hørtes herlig ut! Jeg kommer til å grine etter fisk etter noen dager hos foreldrene mine. Heldigvis planlegger de lutefisk en dag. God jul, Nilma! Endret 22. desember 2008 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5860 Del Skrevet 22. desember 2008 Heldiggris! Kveite er blant de fiskene som er aller best egnet til kraft, så go for it! Jeg lurer på hvorfor jeg har vært så overbevist om at det ikke blir god kraft av kveite, tror jeg har tenkt at fettet har en litt spesiell smak. Det hørtes herlig ut! Jeg kommer til å grine etter fisk etter noen dager hos foreldrene mine. Heldigvis planlegger de lutefisk en dag. God jul, Nilma! Under siste julemenydiskusjon med min mor tror jeg vi konkluderte med at det blir fisk omtrent annen hver dag i julen, blant annet hjemmelaget lutefisk (eneste typen jeg spiser). God jul igjen, Elastica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå