Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg skal heller ikke være hjemme, så mat og sånt slipper jeg heldigvis å tenke på. Det er bare den siste gaven og litt småting som skal på plass.

Men ingen gaver ennå, Fresi? :sjokk: Jeg håper du ikke må finne så mange. :kose:

Godt poeng ang. siste lørdag før jul, selv om det noe som du sier går i ett på denne tiden. Men gjør jeg det i dag, slipper jeg jo i morgen. Hm. *vurderer å trosse været*

Niks, men jeg erfarer jo hvert år at det ordner seg. :sjarmor: Jeg har heller ikke så fryktelig mange, men nå kom jeg plutselig på de to Chanelbagene, dem hadde jeg jo glemt. :fnise: Litt ergelig siden jeg haddetenkt å bråkjøpe alt i dag, vi får se om jeg må følge i dine fotspor i dag likevel.

Jeg skal være hjemme, og bespise gjester med minst tre daglige måltider i seks dager, tror jeg det blir.

:sjenert:

:sjokk:

Da hadde jeg muligens vært på sammenbruddets rand. Og dette er attpåtil svigers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike
Og den ene gjesten er attpåtil svigermor? :sjokk:

Ikke at jeg er så veldig bekymret på dine vegne, da. :fnise: Men da skjønner jeg godt at juleinnkjøpene må planlegges nøye, det trenges jo litt til så mange måltider.

Jepp. Nevrotiske detaljplanleggingsskills kommer endelig til sin rett. :nigo:

Det verste er at det blir så usigelig fullt og trangt i fryser og kjøleskap. Den globale oppvarmingen pleier imidlertid å redde oss - de siste julene har det vært perfekt kjøleromstemperatur ute, og alle grønnsakene har blitt plassert på terrassen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den globale oppvarmingen pleier imidlertid å redde oss - de siste julene har det vært perfekt kjøleromstemperatur ute, og alle grønnsakene har blitt plassert på terrassen. :fnise:
Aldri så galt, lizm. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Da hadde jeg muligens vært på sammenbruddets rand. Og dette er attpåtil svigers?

Takk for sympati, selv om jeg nå ble litt bekymret selv også, kjente jeg. :fnise: Jeg har dertil ikke vasket et fnugg. :sjokk:

[julespamming] Men jeg har gavene klar, kjøpt juletre, bakt to slag kaker (dødsimponerende :rulle:) og mye av julematen er på plass i fryseren (mens ribbe og fersk fisk er bestilt til lille julaften). I går kom til og med iranske dadler på plass. Sølvtøy er pusset, damaskduk er kjøpt (men bordfilt må strykes), servietter og lys er på plass. I helgen blir det koking av rull, muligens daddelkakebaking, blomsterinnkjøp (og planting, dvs småtulipaner til bordet og sånt), pynting (inkl. :tree:) og vaskevaskevaske.

[/julespamming] :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en julegoddess! :danser:
:jepp: *behørig imponert*

Selv synes jeg det er litt synd at vi nesten alltid er bortreist i jula, det hadde jo egentlig vært koselig å forberede julemat og pynte tre osv. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Selv synes jeg det er litt synd at vi nesten alltid er bortreist i jula, det hadde jo egentlig vært koselig å forberede julemat og pynte tre osv. :nisse:

Det er faktisk sant. Jeg har hatt flere (slitsomme) reisejuler også, og da er det ofte litt trist å dra, nesten, fordi det er blitt koselig og julepyntet hjemme hos en selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant. Jeg har hatt flere (slitsomme) reisejuler også, og da er det ofte litt trist å dra, nesten, fordi det er blitt koselig og julepyntet hjemme hos en selv. :)

Det har jeg løst ved ikke å pynte. :filer:

Men jeg kjenner meg igjen, altså. Jeg pleide å ha det meste klart bittelille julaften, med en siste finish lille julaften. Vinglasset etter at alt var ferdig da, var nok årets beste, og det var litt trist å dra fra alt.

På den annen side kan jeg nå bli oppvartet hele julen, og det er ikke så dumt, det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg gleder meg faktisk til å reise bort i jula, for jeg vet at det medfører utstrakt oppvartning, barnepass og tømming av annen manns barskap. Alt mens de oppvartende og barnepassende i gledesrus over at vi er hjemme, taktfast klapper oss gjennom den ene vinflasken etter den andre. (Ja, ja, jeg vet jeg overdriver, men vi sover, spiser og koser oss gjennom hele jula hos mine foreldre, og de elsker det.)

Jeg pynter heller ikke hjemme, bortsett fra adventsstaken, amaryllisen og sviblene. Og to tovede engler i vinduet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt glemt å si at smokey eyes fra Mac var utsolgt på Glasmagasinet for lenge siden. Men de hadde de tre andre skrinene i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vaske ned det nye badet samt gangen som har vært brukt som avlastningsområde for håndverkerene lille julaften i år vi :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Stakkars Fakse! :kose:

I dag skal forresten Heston lage den perfekte risotto. :tommelsmil:

Men før den tid skal jeg imidlertid lage den perfekte biff med béarnaise, hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal forresten Heston lage den perfekte risotto. :tommelsmil:

Vil også se Heston! :sur:

Men før den tid skal jeg imidlertid lage den perfekte biff med béarnaise, hadde jeg tenkt.

Vil også ha biff med béarnaise! :sur:

Vi har imidlertid begge lagt på oss i det siste, :fnise: så det må nok bli suppe og salat i stedet. Jeg vurderer imidlertid biff med béarnaise på søndag, for da kommer sønnen min tilbake fra ferie i varmere strøk, og da må jeg selvfølgelig servere middag som er midt i blinken for ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Vil også se Heston! :sur:

Vil også ha biff med béarnaise! :sur:

Vi har imidlertid begge lagt på oss i det siste, :fnise: så det må nok bli suppe og salat i stedet. Jeg vurderer imidlertid biff med béarnaise på søndag, for da kommer sønnen min tilbake fra ferie i varmere strøk, og da må jeg selvfølgelig servere middag som er midt i blinken for ham. :)

Beklager. :fnise:

Dessverre viser det seg at det bare var tørket estragon i butikken, går det bra å bruke, tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dessverre viser det seg at det bare var tørket estragon i butikken, går det bra å bruke, tro? :klø:

Det går helt fint. Estragonen skal jo koke i eddiken en stund. Jeg har brukt tørket estragon en gang, og da tilsatte jeg vann i tillegg slik at estragonen skulle få koke tilstrekkelig lenge (man skal jo koke til væsken er nesten innkokt, og det skjer litt for fort hvis man bruker bare eddik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Det går helt fint. Estragonen skal jo koke i eddiken en stund. Jeg har brukt tørket estragon en gang, og da tilsatte jeg vann i tillegg slik at estragonen skulle få koke tilstrekkelig lenge (man skal jo koke til væsken er nesten innkokt, og det skjer litt for fort hvis man bruker bare eddik).

Oppskriften jeg skal bruke (Rick Steins, faktisk), sier at det skal være litt vann i sammen med eddiken.

Nå viste det seg i tillegg at noen hadde glemt igjen den tørkede estragonen i butikken. :frustrert:

Møkkadag. :sur:

Ynnsjyld for ukvemsord i boken din, Nilma. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt glemt å si at smokey eyes fra Mac var utsolgt på Glasmagasinet for lenge siden. Men de hadde de tre andre skrinene i serien.
Det kan jeg ikke huske å ha lurt på, lurer på det er noen andre som skal ha den beskjeden. :klø:

Eller har du hatt en visjon av sminkekurven min, og funnet ut at jeg trenger fornyelse? :overrasket::fnise:

Vi skal vaske ned det nye badet samt gangen som har vært brukt som avlastningsområde for håndverkerene lille julaften i år vi :sprettoy:
:kose: Mannen vasket her i går, så jeg kunne bare synke ned i sofaen da jeg kom fra byen.

Apropos dét: Julegaveinnkjøpene er fullført. :tommelsmil: Det er mulig jeg kommer til å kjøpe noen små ekstragaver for kosens del, men alt som kjøpes er kjøpt.

Ynnsjyld for ukvemsord i boken din, Nilma. :sjenert:
Jeg tåler såpass. :ler: For øvrig har jeg aldri laget béarnaise, må snart ta mot til meg. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...