ashera Skrevet 17. desember 2008 #5781 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå ønsker jeg med jaggu AbFab-boks til jul, altså- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. desember 2008 #5782 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg måtte sjekke på IMDB; nå er riktignok tsjekkisken min dårlig, men de filmene jeg tittet innom så i hvert fall ikke spesielt tvilsomme ut. Pleier IMDB å liste dennslags filmer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 17. desember 2008 #5783 Del Skrevet 17. desember 2008 Var det du som skrev om fenabog? Jeg har nemlig kjøpt meg 3 kg fenabog, og er jo veldig spent på dette kjøttet ( har verken smakt eller tilberedt det tidligere). Såvidt jeg kan se på pakningen ser det ut som om det skal koke like lenge som vanlig pinnekjøtt? Hvis vi blir mange her på julaften tenker jeg kanskje å koke begge deler :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 18. desember 2008 #5784 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg skrev om pinnebog. Jeg kjøpte ferdig utvannet, i mangel av salt kjøtt, og kokte kraft til potetball på det. Ble helt ok, men kunne ha vært saltere, i likhet med alt jeg har prøvd av ferdig utvannet mat (klippfisk, pinnekjøtt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5785 Del Skrevet 18. desember 2008 Pleier IMDB å liste dennslags filmer da? Sannelig om jeg vet! Men der var i hvert fall såpass mange filmer at jeg ikke skjønner hvordan hun skulle fått tid til noen - ahem - alternativ karriere. Var det du som skrev om fenabog? Jeg har nemlig kjøpt meg 3 kg fenabog, og er jo veldig spent på dette kjøttet ( har verken smakt eller tilberedt det tidligere). Såvidt jeg kan se på pakningen ser det ut som om det skal koke like lenge som vanlig pinnekjøtt? Hvis vi blir mange her på julaften tenker jeg kanskje å koke begge deler :klø:Jeg har sett på det, men ikke kommet meg til å prøve. Jeg skrev om pinnebog. Jeg kjøpte ferdig utvannet, i mangel av salt kjøtt, og kokte kraft til potetball på det. Ble helt ok, men kunne ha vært saltere, i likhet med alt jeg har prøvd av ferdig utvannet mat (klippfisk, pinnekjøtt)Sånt som er ferdigvannet er gjerne vel mye utvannet, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5786 Del Skrevet 18. desember 2008 Mannen fikk nylig sms med spørsmål om vi er interessert i en leveranse av kveite, breiflabb og steinbit på mandag. Typisk dumt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. desember 2008 #5787 Del Skrevet 18. desember 2008 Mannen fikk nylig sms med spørsmål om vi er interessert i en leveranse av kveite, breiflabb og steinbit på mandag. Typisk dumt spørsmål. Du sa vel nei? Det får være måte på ekle, fiskestinkende greier man vil ha inn i hus rett før jul. Og for sikkerhets skyld: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5788 Del Skrevet 18. desember 2008 Du sa vel nei? Det får være måte på ekle, fiskestinkende greier man vil ha inn i hus rett før jul. Og for sikkerhets skyld: Jeg har jo for lengst innrømmet at jeg ikke er noen eksemplarisk husmor, så litt fiskestank fra eller til sjenerer meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 18. desember 2008 #5789 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg skrev om pinnebog. Jeg kjøpte ferdig utvannet, i mangel av salt kjøtt, og kokte kraft til potetball på det. Ble helt ok, men kunne ha vært saltere, i likhet med alt jeg har prøvd av ferdig utvannet mat (klippfisk, pinnekjøtt) Den jeg kjøpte skal vannes ut. Det blir spennende å prøve, den så veldig fin ut . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 18. desember 2008 #5790 Del Skrevet 18. desember 2008 Så fine skåler du har kjøpt. Jeg har også skåldilla, og kunne godt tenkt meg noe sånt. Jeg må gå på jakt i butikker. Du har også min sympati for kjøring på julaften. Husk å ta med varme klær i tilfelle det trengs. Håper på fint vintervær før kjøretur og for å få julestemning. Den er nesten forsvunnet i stormen og mørket. Kanskje det er min skyld at det er blitt mildvær , for jeg har bakt mye. Blant annet Eurydikes biscotti med tranebær og pistasjnøtter. De ble virkelig god, og anbefales for de som vil lage mer mildvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 18. desember 2008 #5791 Del Skrevet 18. desember 2008 Sannelig om jeg vet! Men der var i hvert fall såpass mange filmer at jeg ikke skjønner hvordan hun skulle fått tid til noen - ahem - alternativ karriere. Noen jobber om natten også. Hmpf. *gir meg ikke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #5792 Del Skrevet 19. desember 2008 Så fine skåler du har kjøpt. Jeg har også skåldilla, og kunne godt tenkt meg noe sånt. Jeg må gå på jakt i butikker. Kanskje det er min skyld at det er blitt mildvær , for jeg har bakt mye. Blant annet Eurydikes biscotti med tranebær og pistasjnøtter. De ble virkelig god, og anbefales for de som vil lage mer mildvær.Kan noen vennligst begynne å lage iskaker? Noen jobber om natten også. Hmpf. *gir meg ikke*Øy, slutt og diss Askepott! :slåss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 19. desember 2008 #5793 Del Skrevet 19. desember 2008 God morgen, Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 19. desember 2008 #5794 Del Skrevet 19. desember 2008 Kan noen vennligst begynne å lage iskaker? Jeg skal bake iskake, men jeg har ikke plass i fryseboksen. Så det får vente noen dager. Da kommer vel kulden tilbake regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #5795 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg hadde egentlig en plan om å dra til byen for å kjøpe den siste julegaven og gjøre noen småærender i dag, men det øsregner og er mørkt, vått og glatt ute. Jeg har mest lyst til å dra hjem, tenne lys og legge meg under pleddet med en bok, men får jeg ikke handlet i dag, må jeg i morgen. Blæh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 19. desember 2008 #5796 Del Skrevet 19. desember 2008 Uansett hvor mye man har klart og i hus, blir det alltid et mer eller mindre konstant renn i butikker de siste dagene før jul, synes jeg. Blomster, grønnsaker, fersk fisk i siste liten, alt vi glemte i dagene før... Huff. Siste lørdags ettermiddag før jul er i hvert fall ikke noe godt tidspunkt å befinne seg i butikker. Men det spørs om forskjellen fra i dag er særlig merkbar - det går vel i ett nå uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #5797 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har enda ikke kjøpt en eneste gave. Og etter rørleggerprosjektet vet jeg ikke om jeg orker i dag, jeg heller. Dilemma dilemma. Jeg skal jo ikke være hjemme, så jeg slipper å tenke på blomster og fersk fisk, men det hadde jo vært fint å slippe siste lørdag før jul-panikken. Lykke til med avgjørelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #5798 Del Skrevet 19. desember 2008 Uansett hvor mye man har klart og i hus, blir det alltid et mer eller mindre konstant renn i butikker de siste dagene før jul, synes jeg. Blomster, grønnsaker, fersk fisk i siste liten, alt vi glemte i dagene før... Huff.Jeg har enda ikke kjøpt en eneste gave. Og etter rørleggerprosjektet vet jeg ikke om jeg orker i dag, jeg heller. Dilemma dilemma. Jeg skal jo ikke være hjemme, så jeg slipper å tenke på blomster og fersk fisk, men det hadde jo vært fint å slippe siste lørdag før jul-panikken. Lykke til med avgjørelsen!Jeg skal heller ikke være hjemme, så mat og sånt slipper jeg heldigvis å tenke på. Det er bare den siste gaven og litt småting som skal på plass. Men ingen gaver ennå, Fresi? Jeg håper du ikke må finne så mange. Siste lørdags ettermiddag før jul er i hvert fall ikke noe godt tidspunkt å befinne seg i butikker. Men det spørs om forskjellen fra i dag er særlig merkbar - det går vel i ett nå uansett.Godt poeng ang. siste lørdag før jul, selv om det noe som du sier går i ett på denne tiden. Men gjør jeg det i dag, slipper jeg jo i morgen. Hm. *vurderer å trosse været* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 19. desember 2008 #5799 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg skal heller ikke være hjemme, så mat og sånt slipper jeg heldigvis å tenke på. Jeg skal være hjemme, og bespise gjester med minst tre daglige måltider i seks dager, tror jeg det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #5800 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg skal være hjemme, og bespise gjester med minst tre daglige måltider i seks dager, tror jeg det blir. Og den ene gjesten er attpåtil svigermor? Ikke at jeg er så veldig bekymret på dine vegne, da. Men da skjønner jeg godt at juleinnkjøpene må planlegges nøye, det trenges jo litt til så mange måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå