Nilma Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5641 Del Skrevet 10. desember 2008 Nok en mørketidslysrapport: Nå er himmelen her lakserosa, lysrosa og gråblålilla. Riktignok ispedd en del mørke skyer, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. desember 2008 #5642 Del Skrevet 10. desember 2008 Nok en mørketidslysrapport: Nå er himmelen her lakserosa, lysrosa og gråblålilla. Riktignok ispedd en del mørke skyer, men likevel. Åhh! :rødme: Hvis jeg skulle bodd i Nord, mått det ha vært på vinterstid. Jeg elsker lyset i her nede i desember når det er kaldt og klart, og kan tenke meg at det er helt fantastisk der oppe hos dere. Da min morfar ble begravet i fjellbygda der familien min kommer fra, var det 16 desember, og solen hadde akkurat forsvunnet ned bak fjellet. Det var nesten -20, og himmelen var alle nyanser fra lys rosa til indigoblå. Det var så utrolig vakkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5643 Del Skrevet 10. desember 2008 Mørketid er helt klart undervurdert! Nå har jeg en liten pause mens jeg venter på at lefsene skal avkjøles, sånn at jeg får smurt dem. Det gikk mye lettere å kjevle ut deigen i dag, så forholdet mellom mel og andre ingredienser var nok mer korrekt denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 10. desember 2008 #5644 Del Skrevet 10. desember 2008 Nok en mørketidslysrapport: Nå er himmelen her lakserosa, lysrosa og gråblålilla. Riktignok ispedd en del mørke skyer, men likevel. Sånn er det her også, aldeles nydelig. Den blå timen kommer ved 13-14 tiden hos oss, men nå om dage er den ikke blå, men rosa I tillegg har vi en nesten full, gul måne som er oppe hele døgnet og er vakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 10. desember 2008 #5645 Del Skrevet 10. desember 2008 *lefsefristet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5646 Del Skrevet 10. desember 2008 Sånn er det her også, aldeles nydelig. Den blå timen kommer ved 13-14 tiden hos oss, men nå om dage er den ikke blå, men rosa I tillegg har vi en nesten full, gul måne som er oppe hele døgnet og er vakker.Det er så fiiiiint! *lefsefristet* Jeg har ikke smakt ennå, men nå er lefsene ferdig smurt, og de ser i hvert fall fine ut. De er faktisk veldig enkle å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 10. desember 2008 #5647 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg er skikkelig imponert over de lefsene altså! Her blir det julebakstminimum i år, av logistikkgrunner. Havremakroner og krumkaker, antakelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5648 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg er skikkelig imponert over de lefsene altså!Det er jeg også, når sant skal sies. Her blir det julebakstminimum i år, av logistikkgrunner. Havremakroner og krumkaker, antakelig.Krumkaker! Jeg må snart skaffe meg krumkakejern, men nå begynner det vel å bli for sent til at det er noen vits i å lage krumkaker til jul, siden vi reiser bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5649 Del Skrevet 11. desember 2008 Akkurat nå gjennomgår den lille datteren til vennene våre en stor operasjon. Jeg har sendt melding og ønsket lykke til, men jeg synes det er så vanskelig å finne noe å si i sånne situasjoner. Samtidig vet jeg at det neppe er noe jeg kan si som egentlig hjelper, men håper i hvert fall at det er godt å vite at vi tenker på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 11. desember 2008 #5650 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg vet mye om å være i sånne situasjoner, og å få sms om at noen bryr seg er utrolig verdifulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5651 Del Skrevet 11. desember 2008 Det er jeg glad for å høre, nextlife. Du vet nok mye om det, skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. desember 2008 #5652 Del Skrevet 11. desember 2008 Det viktigste er ikke hva man sier, men at man sier noe. Krysser fingrene for lillejenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5653 Del Skrevet 11. desember 2008 Det har du nok rett i, eilan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. desember 2008 #5654 Del Skrevet 11. desember 2008 Tror Nextlife har rett i det. Håper det går bra med henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5655 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå har jeg vært og budt på lefser rundt om på avdelingen. *plutselig meget populær* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. desember 2008 #5656 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå har jeg vært og budt på lefser rundt om på avdelingen. *plutselig meget populær* Det kan jeg tenke meg! Jeg tror faktisk ikke jeg har smakt hjemmebakte lefser. Ingen i slekta har noen gang laget det. Jeg tror jeg rett og slett kommer fra en forholdsvis lefsefri del av landet. Men nå har jeg fått fryktelig lyst til å bake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5657 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror faktisk ikke jeg har smakt hjemmebakte lefser. Faktisk var det overraskende morsomt å bake lefser, selv for meg som synes baking er kjedelig og kjevling enda verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 11. desember 2008 #5658 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror faktisk ikke jeg har smakt hjemmebakte lefser. Ingen i slekta har noen gang laget det. Jeg tror jeg rett og slett kommer fra en forholdsvis lefsefri del av landet. Men nå har jeg fått fryktelig lyst til å bake! Det tror jeg ikke du gjør. Eller så er det bare jeg som er oppvokst med en veldig lefsespisende familie. Bestemor var storprodusent av lefser tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. desember 2008 #5659 Del Skrevet 11. desember 2008 Selv farmoren min, som var veldig flink på kjøkkenet og bakte ti slag til jul, som laget hodesylte og som saftet og syltet og som aldri kjøpte et brød så lenge hun levde, bakte noensinne lefser. Det er altså litt eksotisk mat for meg. Faktisk var det overraskende morsomt å bake lefser, selv for meg som synes baking er kjedelig og kjevling enda verre. Nå har jeg enda mer lyst til å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. desember 2008 #5660 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg tror faktisk ikke jeg har smakt hjemmebakte lefser. Ingen i slekta har noen gang laget det. Jeg tror jeg rett og slett kommer fra en forholdsvis lefsefri del av landet. Men nå har jeg fått fryktelig lyst til å bake! Og jeg tror nesten aldri jeg har smakt lefser som ikke er hjemmebakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå