Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempeglad i den slags forretter, og bestiller det så ofte jeg har anledning på restaurant. Av en eller annen grunn har jeg aldri kommet meg til å lage det selv, så denne får bli et eksperiment før jeg serverer det til gjester. ;)

Jeg tenker å lage den i morgen, sånn at den får hvile til lørdag, da tenker jeg den blir fin forrett til fiskesuppe av noe slag, med de mye omtalte minifiskebollene.

Jeg pleier også ofte å bestille det.

Hvis den skulle bli mislykket (noe som er svært lite sannsynlig hvis man følger en oppskrift, og mao ikke gjør som jeg gjorde tidligere i høst :fnise:) har man jo dessuten allverdens tid til å finne på noe annet. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg skal også holde utkikk eter tranebær uten nøttespor.

Jeg også! Vi har en halvkilo tørkede tranebær innkjøpt i London i kjøkkenskapet, og jeg så for meg luftbro. Imidlertid står det på pakken at de ikke kan garantere fravær av verken peanøtter eller nøtter. :tristbla: Håpløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Jeg også! Vi har en halvkilo tørkede tranebær innkjøpt i London i kjøkkenskapet, og jeg så for meg luftbro. Imidlertid står det på pakken at de ikke kan garantere fravær av verken peanøtter eller nøtter. :tristbla: Håpløst!

Ja, det er temmelig håløst. Alt mulig er merket på denne måten nå, og det er veldig flott at produsentene gjør det, slik at man selv kan vurdere om man skal ta sjansen, ut fra graden av allergi. Det er bare så håpløst vanskelig å få tak i en rekke ingredienser man synes man har behov for.

edit : en jeppsmiley som så helt malplassert ut ble fjernet

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg har også lyst til å lage en million bittesmå luksusfiskeboller. Men jeg har det visst bare i kjeften. :fnise:

En million bittesmå luksusfiskeboller i kjeften? :tunge1:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er temmelig håløst. Alt mulig er merket på denne måten nå, og det er veldig flott at produsentene gjør det, slik at man selv kan vurdere om man skal ta sjansen, ut fra graden av allergi. Det er bare så håpløst vanskelig å få tak i en rekke ingredienser man synes man har behov for.

Jeg så et veldig komisk utslag av dette på en café i London, hvor det var et kakebord som man kunne forsyne seg fra selv. Ved siden av en kake som var dekket av valnøtter, og som for sikkerhets skyld het walnut tart, sto det et skilt med påskriften "may contain traces of nuts"! :rulle:

En million bittesmå luksusfiskeboller i kjeften? :tunge1:

:fnise:

:ler:

Hadde det bare vært så vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Jeg så et veldig komisk utslag av dette på en café i London, hvor det var et kakebord som man kunne forsyne seg fra selv. Ved siden av en kake som var dekket av valnøtter, og som for sikkerhets skyld het walnut tart, sto det et skilt med påskriften "may contain traces of nuts"! :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde vel mange amerikanske gjester, og var redde for å bli saksøkt. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage pie-raport: Den ble veldig god! Brukte laurbærblad, som i oppskriften din, og løk, broccolistilker, tomatpuré, moste soltørkede tomater, kalvefond, rødvin og timian i kjøttsausen. Mann veldig fornøyd, barn ikke så fornøyd. Men pytt, de spiste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, siden jeg allerede har begynt sytingen inne hos Deception kan jeg like gjerne fortsette her. Akkurat nå synes jeg store deler av verden er i mot meg. :grine: Kjip Sak som jeg nevnte tidligere holdt på å bli løst er mer i det blå enn noensinne. Finanskrisen, som jeg trodde jeg var ganske trygg for tidligere, ser ut til å ramme arbeidsplassen min; jeg er ikke veldig bekymret for min egen jobb, men jeg er jo tidenes trygghetsjunkie, så jeg blir vanvittig stresset, og det kommer uansett til å ramme mange jeg kjenner. Ikke hjelper det at jeg og mannen jobber samme sted, heller. Dessuten har vi en sak vi snart må bestemme oss for på hjemmebane, vi blir jo ikke yngre, men der vingler vi (særlig jeg) verre enn noengang.

Heldigvis har jeg en super mann, men han har en tendens til å være enda mer pessimist enn jeg, og det hjelper jo ikke akkurat for øyeblikket.

*ferdigsutret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Grrr, siden jeg allerede har begynt sytingen inne hos Deception kan jeg like gjerne fortsette her. Akkurat nå synes jeg store deler av verden er i mot meg. :grine: Kjip Sak som jeg nevnte tidligere holdt på å bli løst er mer i det blå enn noensinne. Finanskrisen, som jeg trodde jeg var ganske trygg for tidligere, ser ut til å ramme arbeidsplassen min; jeg er ikke veldig bekymret for min egen jobb, men jeg er jo tidenes trygghetsjunkie, så jeg blir vanvittig stresset, og det kommer uansett til å ramme mange jeg kjenner. Ikke hjelper det at jeg og mannen jobber samme sted, heller. Dessuten har vi en sak vi snart må bestemme oss for på hjemmebane, vi blir jo ikke yngre, men der vingler vi (særlig jeg) verre enn noengang.

Heldigvis har jeg en super mann, men han har en tendens til å være enda mer pessimist enn jeg, og det hjelper jo ikke akkurat for øyeblikket.

*ferdigsutret*

Blir du ikke yngre? :hakeslepp: Det blir jeg :nigo:

Jeg kan ikke si at jeg husker hvilken kjip sak du nevner, men vi får tro at denne finanskrisen retter på seg. Kanskje den kan bidra til store bestemmelser på hjemmebane :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det der er ikke noe moro.

Det verste er i grunnen at alt skjer på én gang, hadde ikke vært så ille hver for seg. :sukk: Takk for sympati!

Blir du ikke yngre? :hakeslepp: Det blir jeg :nigo:

Jeg kan ikke si at jeg husker hvilken kjip sak du nevner, men vi får tro at denne finanskrisen retter på seg. Kanskje den kan bidra til store bestemmelser på hjemmebane :kose:

Pøh! :slåss:

Jeg har ikke skrevet detaljer om Kjip Sak, men det har tatt lang tid, rammer noen som står oss nær verre enn oss, kan koste mange penger, og vi ser fortsatt ikke enden på det, i motsetning til hva jeg trodde og håpte for en tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Huff, det der er ikke noe morsomt. Her i gården skiftet jo mannen jobb i fjor, til en jobb hvor han kan forsørge meg hvis det skulle knipe (noe det sikkert gjør), og ang. den andre saken er vi vel også på samme sted (men jeg har innsett alvoret), men jeg er i tillegg litt eldre enn du, og vi befinner oss dessuten på hvert vårt sted over halvparten av den potensielle tiden, for å være småkryptisk. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg er også fiskebolleimponert!!

Og den terrinoppskriften så lekker ut, så den må prøves. Jeg har ofte laget pateer og terrin til spesielle anledninger og det er slett ikke vanskelig. I tillegg kan de med fordel lages litt i forveien så smakene får utviklet seg. :)

Finanskrise vet jeg ingenting om... Men jeg irriterte meg over dårlig valutakurs mens jeg var hjemme på ferie i gamlelandet. :fnise: Andre avgjørelser som bør tas unnlater jeg å forholde meg til, men det aner meg at flere sliter med det samme så da føles alt litt bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, alle sammen! Underlig nok hjelper både virtuelle klemmer og det å vite at andre strever med noe av det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...