Nilma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4981 Del Skrevet 5. november 2008 Middagshvil høres deilig ut! Det var egentlig planen her også, men så ble jeg bortheftet med litt ymse, og nå er det vel i seneste laget. Men det spørs jo om jeg klarer å holde meg våken når jeg først har fått spist middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. november 2008 #4982 Del Skrevet 5. november 2008 Dere har ranglet i Nilma-boken uten meg! Men jeg har hatt en lang og travel dag i dag, så det var kanskje like greit. Ellers ble jeg svært fristet av din lille 4-retters i dag! Håper du spiser og koser deg i skrivende stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4983 Del Skrevet 5. november 2008 Dere har ranglet i Nilma-boken uten meg! Du skulle vært her, vettu! Men jeg har hatt en lang og travel dag i dag, så det var kanskje like greit. Ellers ble jeg svært fristet av din lille 4-retters i dag! Håper du spiser og koser deg i skrivende stund.Jeg har akkurat spist, og prøver å komme til hektene ved hjelp av en kanne Malabar. Veldig fornøyd med middagen! Ikke var det så mye arbeid heller; aiolien var ferdig (rest fra søndag), lammegryten tok ikke mange minuttene å slenge sammen, det samme gjelder sjokolademoussen (jeg liker versjonen med bare egg og sjokolade). Etter nattens likørdiskusjon måtte jeg jo prøve den omtalte kirsebærlikøren, og den var ikke så verst - ikke for søt, og den smakte faktisk ordentlige kirsebær, ikke noe syntetisk kliss. Funket veldig godt sammen med moreller og sjokolademousse. Dessuten har jeg hatt både rødvin og portvin. *kjenner velbehaget komme sigende* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. november 2008 #4984 Del Skrevet 5. november 2008 Du har definitivt en bedre meny enn denne gressenka i alle fall. Hittil har jeg spist fiskekaker, pairester og kjøpepizza. I morgen blir det risengrynsgrøt (enda noen påstår det ikke er middag ), siden jeg aldri får spiste det når min melke-allergiske mann er hjemme. Jeg er jo i prinsippet enig med deg om at det er viktig med bra mat også når man er hjemme alene, men i praksis har jeg knappt tid til å spise denne uka, så da blir det dårlig med tid til matlaging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. november 2008 #4985 Del Skrevet 5. november 2008 Nilma er Rolls Royce-gressenke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4986 Del Skrevet 5. november 2008 Av og til må prinsippene vike, vet du. Og både fiskekaker og pai er da utmerket middag. Risengrynsgrøten skal heller jeg holde kjeft om. Dessuten har jeg planer om småtrashy retromiddag i morgen; en gryte med makaroni, løk og middagspølser(!) i en karrisaus med fløte og sennep. Jeg elsket det som barn, men har ikke spist det på år og dag, så jeg er spent på om det fortsatt er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4987 Del Skrevet 5. november 2008 Nilma er Rolls Royce-gressenke. Jeg burde visst ikke ha skrevet om morgendagens middagsplaner, ser jeg, der røk nok det imaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. november 2008 #4988 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg burde visst ikke ha skrevet om morgendagens middagsplaner, ser jeg, der røk nok det imaget. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4989 Del Skrevet 5. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. november 2008 #4990 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg er for øvrig dypt imponert over dagens fireretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. november 2008 #4991 Del Skrevet 5. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #4992 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg er for øvrig dypt imponert over dagens fireretter! Den krevde som sagt ikke den helt store innsatsen, men jeg er veldig fornøyd med resultatet. *tusler på kjøkkenet etter mer vin* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4993 Del Skrevet 6. november 2008 Grr, her hadde jeg ordnet meg lunsjboks med middagsrester fra i går, så går jeg hen og glemmer å ta den med meg. Da lurer jeg på om jeg heller skal spise rester til middag i dag, så kan vi heller ha trashpølsegryte i morgen. Mannen blir sikkert glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2008 #4994 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg jobber hjemme i dag, og har planlagt fiskebollerester til lunsj, med litt ekstra grønnsaker i sausen (purre, erter?). Eller har du noen andre fantastiske tips til resirkulering av fiskeboller i hvit saus - grateng, kanskje? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4995 Del Skrevet 6. november 2008 Eller har du noen andre fantastiske tips til resirkulering av fiskeboller i hvit saus - grateng, kanskje? :klø:Jeg har ikke laget det selv, men mamma lager av og til grateng av fiskeboller. Da tror jeg rett og slett hun blander inn litt grønnsaker (og makaroni?), har i egg som til fiskegrateng og strø på toppen - veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2008 #4996 Del Skrevet 6. november 2008 Det ble bare fiskeboller med erter og purre i sausen til lunsj - men veldig godt var det. De var nesten bedre i dag enn i går. Men hvor er du hen, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 6. november 2008 #4997 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg lurer også på hvor Nilma er. Jeg har veldig lyst til å svare på noe hun skrev som jeg ikke hadde tid til å svare på da jeg leste det, men nå kan jeg ikke finne det igjen. Uansett: Søtt med restaurantmåltidbeskrivelse fra Nilma-mannen! Det er fint at han hadde en god opplevelse. Det finnes minst tre restauranter her i byen som er mer enn bra. Men ellers er det triste greier. Denne byen er, om man tar folketallet med i betraktning en av landets desidert dårligste matbyer. Jeg klager allikevel ikke så altfor mye; jeg har tross alt tilgang på en hel del fantastiske råvarer. Jeg synes allikevel det er synd at byen er dominert av elendig matukultur. Det er dog noe som er gjennomgående for Norge som nasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2008 Forfatter #4998 Del Skrevet 7. november 2008 Her er jeg! Travel dag i går; mange ærender av ymse slag, så det ble sent før jeg kunne sette meg ned, og da gadd jeg ikke logge meg på KG engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. november 2008 #4999 Del Skrevet 7. november 2008 Du må jo gi beskjed på forhånd når du blir borte, så vi ikke blir bekymret for deg I dag får jeg mannen hjem . Kommer din også i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2008 Forfatter #5000 Del Skrevet 7. november 2008 Du må jo gi beskjed på forhånd når du blir borte, så vi ikke blir bekymret for deg Det skal ikke mange timenes KG-fravær til, altså? I dag får jeg mannen hjem . Kommer din også i dag?Han kom i går kveld (hvilket selvsagt er en del av forklaringen på fraværet ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå