salsera Skrevet 31. oktober 2008 #4841 Del Skrevet 31. oktober 2008 God helg! Jeg hukser at jeg har lest noe om pastinakksuppe et sted, men jeg husker ikke hvor. Kan dere hjelpe meg med å finne det igjen? Jeg er visst kronisk glemsk for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 31. oktober 2008 #4842 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fant den! Det var lettere å bruke Google enn søkefunksjonen her på KG. Middagen din i dag høres forresten spennende ut. Jeg håper du legger ut en rapport etterhvert. Jeg har ikke brukt urud dal ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4843 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det hørtes da godt ut! Forresten - vi skal lage osso buco av kalveskanker fra Bondens Marked i helgen! Var det ikke så at du laget det for en tid tilbake? Jeg lurer litt på hvaslags vin du evt hadde til.Jeg måtte søke litt tilbake i dagboken, og fant ut at vi hadde denne, som jeg fikk anbefalt på Vinmonopolet. Dessverre må jeg innrømme at jeg husker lite av hvordan den smakte, jeg tror ikke den gjorde noe uutslettelig inntrykk hverken den ene eller andre veien. Det var nok til stor hjelp, tenker jeg. Jeg holder forresten på å planlegge middager til jeg skal være alene hjemme et par dager til uken, og den ene dagen har jeg tenkt å ha en forenklet osso buco med lårskive av lam (pent singelfrosset til en slik anledning ) og "risotto" av risoni, som jeg har dilla på for tiden. God helg! Jeg hukser at jeg har lest noe om pastinakksuppe et sted, men jeg husker ikke hvor. Kan dere hjelpe meg med å finne det igjen? Jeg er visst kronisk glemsk for tiden.Pastinakksuppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4844 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fant den! Det var lettere å bruke Google enn søkefunksjonen her på KG. Middagen din i dag høres forresten spennende ut. Jeg håper du legger ut en rapport etterhvert. Jeg har ikke brukt urud dal ennå.Du kom meg akkurat i forkjøpet med suppeoppskriften! Som du ser står det oksekraft i oppskriften, men jeg regner med at det går fint å bruke en god grønnsakskraft. Jeg er også spent på middagen min i dag. Jeg husker jeg så Madhur Jaffrey lage noe liknende en gang, og synes det så veldig godt ut, så jeg gleder meg. Jeg har bare brukt urad dal en gang før, i en oppskrift der jeg trengte én skje, så jeg har hatt en pakke liggende og vansmekte lenge. De jeg har er splittede, men jeg regner med det funker fint å koke dem litt kortere. Rapport kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 31. oktober 2008 #4845 Del Skrevet 31. oktober 2008 Så bra at jeg stakk innom her, for nå kom jeg på at jeg har en uåpnet eske belgisk trøffelkonfekt i kjelleren God helg, gleder meg til middagsrapport Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #4846 Del Skrevet 31. oktober 2008 Så bra at jeg stakk innom her, for nå kom jeg på at jeg har en uåpnet eske belgisk trøffelkonfekt i kjelleren Kan man glemme sånt? :klø: Middagen ble god, den. Jeg likte selve linsene, krydringen var god (selv om den var enkel sammenliknet med mange indiske retter) og fløteskvetten var en litt uvanlig, men god, vri. Nå skal jeg straks ta en dusj, så regner jeg med at mannen har kaffe og konfekt klar til jeg er ferdig. Fredagskvelden er mitt absolutte favorittidspunkt i uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 31. oktober 2008 #4847 Del Skrevet 31. oktober 2008 Fredagskvelden er mitt absolutte favorittidspunkt i uka! Mitt også. Vin TV, og en blank og ubrukt helg å se frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 31. oktober 2008 #4848 Del Skrevet 31. oktober 2008 Da må jeg prøve de linsene en gang når jeg har fått spist opp noen andre. Jeg driver med en liten opprydding for tiden og har innført innkjøpsstopp på noen varer til vi har fått spist unna endel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 31. oktober 2008 #4849 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg liker også fredager, selv om jeg i dag måtte rømme huset pga grådige unger i teite kostymer. *humørløs* Men til gjengjeld har jeg spist god restaurantmiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 1. november 2008 #4850 Del Skrevet 1. november 2008 Håper du har en fin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 2. november 2008 #4851 Del Skrevet 2. november 2008 Hei Nilma Her kommer en supperapport fra meg. Jeg hadde middagsgjester i går, og serverte pastinakksuppe etter din oppskrift til forrett. Det vil si at jeg byttet ut oksekraften med lammekraft. Jeg hadde heller ikke bukkehornskløverfrø, så det ble utelatt (hvor kjøper du det forresten?). Og så jukset jeg litt da med å bruke ferdig malte krydder. Suppen ble meget vellykket og fikk mye skryt. Til suppen serverte jeg nystekt focaccia med rosmarin og hvitløk. Mens jeg er i matprathjørnet kan jeg jo fortelle at jeg serverte grillede marinerte lammelårskriver til hovedrett. Jeg marinerte kjøttet i hvitløk, litt soyasaus, olivenolje og lammekrydder fra Krusmyntagården. Jeg grillet kjøttet under grillen i stekeovnen. Ikke like godt som når det blir grillet på kullgrill, men et ok alternativ. Ellers er et besøk på Krusmyntagården å anbefale hvis man drar til Gotland. Eneste minus med dem er at de av en eller annen merkelig grunn blander MSG i noen krydderblandinger. I tillegg til kjøttet besto hovedretten av tzatziki, couscous med karamellisert løk og denne salaten. Til dessert ble det porsjonspavlovaer hvor jeg hadde ganske grovt hakkede valnøtter og litt balsamico i deigen. Den ble servert med krem, rørte rips og fileter av pomelo. Som drikke til serverte jeg en rød Masi. Verken jeg eller gjestene er vineksperter, så det er mulig noe annet hadde passet mye bedre. Men ingen klagde på drikken Et vellykket måltid med andre ord. Jeg har allerede spist frokost. Nå er det tid for en presskanne malabarespresso og noen biscotti. Håper du får en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4852 Del Skrevet 3. november 2008 Hei Nilma Her kommer en supperapport fra meg. Jeg hadde middagsgjester i går, og serverte pastinakksuppe etter din oppskrift til forrett. Det vil si at jeg byttet ut oksekraften med lammekraft. Jeg hadde heller ikke bukkehornskløverfrø, så det ble utelatt (hvor kjøper du det forresten?). Og så jukset jeg litt da med å bruke ferdig malte krydder. Suppen ble meget vellykket og fikk mye skryt. Til suppen serverte jeg nystekt focaccia med rosmarin og hvitløk.Så bra! Alltid hyggelig når egne favoritter faller i smak hos andre. Lammemiddagen din hørtes forresten også veldig god ut. Jeg har kjøpt bukkehornkløver fra Seasoned Pioneers - fantastisk side! Ellers har jeg hatt en veldig fin og avslappet helg, jeg har knapt giddet lese litt på KG engang, da snakker vi avslapning. I kveld skal vi på Madrugadakonsert med venner. Jeg har alltid likt dem veldig godt, men det er første gang det klaffer sånn at vi kommer oss på konsert med dem. Dessverre blir det vel siste gang også. Uansett, jeg gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. november 2008 #4853 Del Skrevet 3. november 2008 Hei Nilma! Du er på plass hver morgen i åtte-tiden. Flinke pike. Selv hadde jeg planlagt å legge meg en halvtimes tid etter at skoleguttene var ute av huset, men det ble nytraktet kaffe og kg i stedet. Om en halvtime skal jeg pangstarte dagen med spinning- og styrketime. Det blir hardt etter en uke i Spania med masse god mat, drikke og sene kvelder. Jeg fikk forresten til en lang svømmeøkt i bassenget i løpet av uka, og tenkte på deg. Jeg kunne konstatere at mine tidligere svømmekunster ikke var bleknet fullstendig og raste forbi de fleste (jojo, de var pensjonister ). Samtidig kunne jeg dagen etter også dessverre konstatere at det ikke var godt for kneet mitt. Men det var deilig, og jeg har lyst til å forsøke det igjen. Kanskje vondt dagen-derpå-kne var utslag av høyhelt sko-vandring den kvelden? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. november 2008 #4854 Del Skrevet 3. november 2008 Gjentok du fjorårets suksess med torskerester i Halloween-posene, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 3. november 2008 #4855 Del Skrevet 3. november 2008 I kveld skal vi på Madrugadakonsert med venner. Jeg har alltid likt dem veldig godt, men det er første gang det klaffer sånn at vi kommer oss på konsert med dem. Dessverre blir det vel siste gang også. Uansett, jeg gleder meg. Så flott at du endelig får sjansen til å høre dem. Det var en nydelig konsert vi hørte, og stemningen var mørk, magisk og majestetisk. Og litt trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. november 2008 #4856 Del Skrevet 3. november 2008 God morgen Håper dere får en flott konsertopplevelse i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4857 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg fikk forresten til en lang svømmeøkt i bassenget i løpet av uka, og tenkte på deg. Jeg kunne konstatere at mine tidligere svømmekunster ikke var bleknet fullstendig og raste forbi de fleste (jojo, de var pensjonister ). Samtidig kunne jeg dagen etter også dessverre konstatere at det ikke var godt for kneet mitt. Men det var deilig, og jeg har lyst til å forsøke det igjen. Kanskje vondt dagen-derpå-kne var utslag av høyhelt sko-vandring den kvelden?Svømming er deilig! Det har blitt lite av det her de siste ukene, men nå håper jeg snart å være i gjenge igjen. Dessuten har F&S-timeplanen blitt endret til mer passende tider for meg, så nå håper jeg å få til hvertfall to treninger og en svømmeøkt i uka. Det gjenstår selvsagt å se om planene blir realisert. Håper kneet ditt bare var litt humørsykt, sånn at du kan svømme mer. Gjentok du fjorårets suksess med torskerester i Halloween-posene, forresten? Jeg tenkte faktisk at det var synd du ikke var her på fredag, så vi kunne ha det litt morsomt i Halloween-trådene. Faktisk var det veldig stille hos oss på fredag, det ringte bare på døren to ganger, men jeg fant det fornuftigst å ikke åpne. Så flott at du endelig får sjansen til å høre dem. Det var en nydelig konsert vi hørte, og stemningen var mørk, magisk og majestetisk. Og litt trist. God morgen Håper dere får en flott konsertopplevelse i kveld Takk, jeg ser veldig frem til kvelden. Synd du ikke får den med deg, Fakse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 3. november 2008 #4858 Del Skrevet 3. november 2008 Så svømming er kjekt, plutselig? Jeg synes det er like interessant som å se på at snøen faller, men jeg er kanskje ikke den tålmodigste sjelen som finnes, og da er full fart sammen med Dyret kanskje det beste for meg, selv om det av og til blir i overkant. Du er heldig som skal på konsert i kveld! Nyt opplevelsen uten for mye klump i halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4859 Del Skrevet 3. november 2008 Svømming har alltid vært kjekt! Det er i hvert fall den eneste treningsformen en innbitt sofagris som meg synes er direkte morsomt. Du er heldig som skal på konsert i kveld! Nyt opplevelsen uten for mye klump i halsen. Skal prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. november 2008 #4860 Del Skrevet 3. november 2008 God svømmings og god konsert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå