Gjest Elastica Skrevet 9. oktober 2008 #4581 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skjemmes over den ineffektive dagen idag, og har skammelig lyst til å gå tidlig hjem på toppen av det hele. Det blir fiskegrateng fra bunnen, så jeg må ha noe til ungene med en gang de kommer hjem. Ellers kan jeg avsløre at jeg ikek har vært særlig matlagingsinspirert denne uka, men har stort sett klart å lage hjemmelaget mat likevel. Elggryte fra fryseren mandag, grøt i går. Vi spiste riktignok søppelmat på kafé på tirsdag, men jeg skal fleske til i dag og i morgen. Har jeg bestemt meg, så har jeg bestemt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. oktober 2008 #4582 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Helt imponert over stadig pågående matlagingsprosjekt, Elastica! Det må definitivt være en større utfordring å innføre og gjennomføre en slik endring med små barn +++. Ellers har jeg også en ineffektiv dag. Igjen. Men jeg MÅ få unna det som står på planen i løpet av ettermiddagen (og kvelden om nødvendig), for å forberede meg til et møte jeg selv har generert i morgen. Jeg blir nok snart innhentet av Virkeligheten, som gir meg et kaldt og vått klaps i ansiktet, tenker jeg. Endret 9. oktober 2008 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. oktober 2008 #4583 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg blir nok snart innhentet av Virkeligheten, som gir meg et kaldt og vått klaps i ansiktet, tenker jeg. Skal du svømme? :klø: Takk for ros, forresten, jeg suger det til meg i disse uinspirerte tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. oktober 2008 #4584 Del Skrevet 9. oktober 2008 Skal du svømme? :klø: Nei, jeg er poetisk i tillegg til gåtefull. Trodde jeg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 9. oktober 2008 #4585 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vil også rose, jeg er i likhet med Eurydike veldig imponert. Sønnen min har i mange år vært stor nok til å ta seg mat selv når han kommer hjem fra skolen, så det haster aldri med middagen. Jeg tenker det er helt annerledes hos deg, pluss at du dessuten har tre gutter med alt arbeidet det medfører. Derfor er nok middagslaging fra bunnen en mye større anstrengelse for deg enn for mange andre her. Og derfor er jeg mektig imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4586 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ellers kan jeg avsløre at jeg ikek har vært særlig matlagingsinspirert denne uka, men har stort sett klart å lage hjemmelaget mat likevel. Elggryte fra fryseren mandag, grøt i går. Vi spiste riktignok søppelmat på kafé på tirsdag, men jeg skal fleske til i dag og i morgen. Har jeg bestemt meg, så har jeg bestemt meg.Det er så morsomt å lese om middagsprosjektet ditt, Elastica! Ellers har jeg også en ineffektiv dag. Igjen. Men jeg MÅ få unna det som står på planen i løpet av ettermiddagen (og kvelden om nødvendig), for å forberede meg til et møte jeg selv har generert i morgen. Jeg blir nok snart innhentet av Virkeligheten, som gir meg et kaldt og vått klaps i ansiktet, tenker jeg. Nei, jeg er poetisk i tillegg til gåtefull. Trodde jeg, da. Er det ikke en filmreplikk om å få et klask i ansiktet med en våt fisk eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4587 Del Skrevet 9. oktober 2008 Til Eurydike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. oktober 2008 #4588 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er det ikke en filmreplikk om å få et klask i ansiktet med en våt fisk eller noe sånt? Tja, vi har jo denne her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 9. oktober 2008 #4589 Del Skrevet 9. oktober 2008 Til Eurydike. (jeg var først helt sikker på at vi hadde postet samme lenke samtidig - det ville ha vært erketypisk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. oktober 2008 #4590 Del Skrevet 9. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #4591 Del Skrevet 9. oktober 2008 (jeg var først helt sikker på at vi hadde postet samme lenke samtidig - det ville ha vært erketypisk )Ja, det er sant. Kan godt være at det er den MP-sketsjen jeg har det fra, men jeg synes den Slapfish-siden var så utrolig passende akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. oktober 2008 #4592 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har ikke åpnet noen linker ennå, men var det ikke noe med en slapfish i en monty python-sketsj? Ellers suger jeg til meg all ros, jeg er faktisk både fornøyd og stolt. Dessuten glad for at mannen er med på prosjektet. Jeg har hittil registrert at jeg a) ikke har brukt så veldig mye mer tid på dette etter endt jobbedag - nettopp fordi det krever litt mer planlegging i forkant og b) det gir meg usigelig god samvittighet. Ungene er også veldig fornøyde. Det som irriterer meg nå, er at jeg tok ut kyllingfrikasse av fryseren mandag som vi planla å ha på tirsdag. Den står fremdeles i kjøleskapet og er sikkert for gammel til å spises. Hundene blir nok glade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. oktober 2008 #4593 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg er også veldig imponert, Elastica. Jeg lager veldig ofte rask mat på ukedagene, men det er ofte selvlaget ferdigmat fra fryseren, eller noe jeg bare kan slenge sammen innomellom studier. (Ergo blir det ofte noe som må koke/steke litt for seg selv, fordi jeg er hjemme hele dagen. Hurra for lammeskanker på vanlige onsdager, f.eks.) I dag har jeg tenkit å lage fleskepannekake i ovnen - eller helt eksakt blir det baconpannekake. Jeg håper at den hyperkresne pøbelprinsessen liker det. Hun liker bacon og hun liker pannekake. Men sammen i ovnen er jeg slett ikke sikker på. Smake skal hun, uansett! (Hvordaniallverden kunne jeg få et så kresent barn? Jeg som spiste fiskehoder, kråkeboller og snegler i veldig ung alder? Det er nok pappaens skyld, tenker jeg. I følge svigermor var han håpløs da han var liten.) Edit: jeg glemte jo helt å og av de morsomme linkene! Endret 9. oktober 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #4594 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hadde veldig fin kveld med venninne i går. Jeg spiste and og tiramisu, vi drakk rødvin og kaklet i vei. Det ble litt sent, og i og med at jeg har sovet i snitt 4-5 timer for natten den siste uken er jeg litt nå, men heldigvis er det helg. Helt avslappet blir den ikke, for vi får besøk av mamma og kjæresten, men det er jo bare koselig. Til de kommer i kveld har jeg tenkt å lage indisk mat: Mughlai-kylling, aloo gobi, cachumbar (tomat- og løksalat med koriander) og mynteraita, og om jeg får tid lager jeg nanbrød. Heldigvis er de åpne for alt som er nytt i matveien, ikke noe "middag må være kjøtt og poteter", så det er veldig morsomt å lage mat til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. oktober 2008 #4595 Del Skrevet 10. oktober 2008 Åh, jeg MÅ få laget indisk mat snart, kjenner at jeg får helt abstinenser bare av å lese hva du skal lage i kveld. Hadde jo en periode der jeg laget veldig mye, men så har det liksom dabbet litt av. Typisk periodekokk jeg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 10. oktober 2008 #4596 Del Skrevet 10. oktober 2008 Indisk! Lenge siden sist for min del også, og jeg har offisielt gitt opp å spise indisk ute, så jeg må definitivt ta igjen det forsømte snart. Ang. oppstandelse: Jeg måtte for en gangs skyld nå et evenement i morges der det ville være veldig pinlig å komme for sent. Hver dag denne uken har jeg blitt vekket med et rykk kl. 0630 av lystig spill fra naboleiligheten. Så vekkerklokke er liksom litt overflødig. Men tror du ikke at i dag, da jeg virkelig trengte vekking, da tok naboen seg en aldeles uventet pause!! Så jeg forsov meg selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #4597 Del Skrevet 10. oktober 2008 Åh, jeg MÅ få laget indisk mat snart, kjenner at jeg får helt abstinenser bare av å lese hva du skal lage i kveld. Hadde jo en periode der jeg laget veldig mye, men så har det liksom dabbet litt av. Typisk periodekokk jeg .Jeg har også tendenser til periodekokkelering, men jeg har hatt en veldig lang indisk periode nå, tror den har vart i over et år. Ang. oppstandelse: Jeg måtte for en gangs skyld nå et evenement i morges der det ville være veldig pinlig å komme for sent. Hver dag denne uken har jeg blitt vekket med et rykk kl. 0630 av lystig spill fra naboleiligheten. Så vekkerklokke er liksom litt overflødig. Men tror du ikke at i dag, da jeg virkelig trengte vekking, da tok naboen seg en aldeles uventet pause!! Så jeg forsov meg selvsagt. Unnskyld meg, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #4598 Del Skrevet 11. oktober 2008 Koselig med mammabesøk. I dag har vi vært på byrunde; lite handling (bortsett fra mat, et sted har jeg det jo fra ), men desto mer kaffedrikking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. oktober 2008 #4599 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg skal ha lammebog og bønnemos i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 12. oktober 2008 #4600 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei Nilma Så mye god mat det er her Jeg hadde også en periode hvor jeg lagde mye indisk, men det er litt lenge siden nå. Kanskje jeg burde ta det opp igjen. Det er jo så godt. Den lammebogen med bønnemos ser også veldig god ut. Må nok prøve den snart. Jeg har funnet oppskriften på lammebogen, men er den noen som har en god oppskrift på bønnemos å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå