Fakse Skrevet 2. oktober 2008 #4421 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kjøkken er kjekkere! Akkurat nå sjekker jeg ut denne produsenten. Den så jo veldig lovende ut! Finnes den i noen pene farger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. oktober 2008 #4422 Del Skrevet 2. oktober 2008 Den så jo veldig lovende ut! Finnes den i noen pene farger? Det skulle man tro, ja. Men etter litt googling er kjøkken blitt minst like lite kjekt som alt annet. Det viser seg at matt, mørk overflate, som er det jeg ønsker meg, sterkt frarådes pga fingermerker og matoljeflekker, som er håpløst å få bort. Advarsel fra produsenten selv. Og fra skuffede forbrukere. Noe av det samme synes å gjelde for Corian (les det med liten skrift under fargeprøvene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. oktober 2008 #4423 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kan jeg kjøkkenspamme litt? Da har jeg finlest og tenkt litt, nemlig. Hva tror dere om denne benkeplatefargen til disse bjørkefrontene? Samt kremhvitt stående panel på veggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 2. oktober 2008 #4424 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hva tror dere om denne benkeplatefargen til disse bjørkefrontene? Samt kremhvitt stående panel på veggene. Nå er du sikkert ikke interessert i min mening, men jeg har ikke vett til å holde kjeft og svarer likevel... Jeg liker godt mørke benkeplater, men jeg må innrømme at denne ikke tiltaler meg. Fargene fremstår, på min skjerm, veldig søleaktige og brungråbeige. Tonemessig synes jeg ikke platen passer sammen med de andre hovedelementene.. Selvfølgelig kan jeg bare uttale meg på bakgrunna det inntrykket jeg får fra pcskjermen, i virkeligheten kan det jo se helt annerledes. ut. Ok, jeg har ombestemt meg litt. Tonemessig kan det sikkert fungere, men jeg liker fortsatt ikke selve uttrykket til benkeplata. Endret 2. oktober 2008 av onyx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 2. oktober 2008 #4425 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kan jeg kjøkkenspamme litt? Da har jeg finlest og tenkt litt, nemlig. Hva tror dere om denne benkeplatefargen til disse bjørkefrontene? Samt kremhvitt stående panel på veggene. Hm. Jeg ble helt gal av alle fargealternativene og ble plutselig glad for at jeg ikke har råd til å pusse opp mitt eget kjøkken. Men til saken: Jeg synes kjøkkenet du linket til var veldig, veldig fint, men så er jeg en av dem som alltid har likt lys bjørk og skandinavisk stil og tre og levende materialer (ikke nødvendigvis furuhælvete, men jeg liker altså lys bjørk. ). Dessuten liker jeg litt varme toner/farger. På min Mac-skjerm ser benkefargen ut til å ha varme toner i seg som for meg ser ut til å harmonere med tonen i innredningen, mer enn å kræsje med den. Men jeg er på ingen måte noen farge- eller interiørekspert altså. Dessuten blir det jo et litt teoretisk resonnement, siden man ikke får sett de to sammen. Det er derfor mer enn mulig at onyx har mer rett enn meg. Jeg liker forresten også mørke benkeplater, synd det frarådes. Og kremhvit stående panel synes jeg også er veldig fint! *glad for å kunne bidra til kjøkkenforvirring* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 2. oktober 2008 #4426 Del Skrevet 2. oktober 2008 Og dette skrev jeg mens onyx endret innlegget sitt, tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 2. oktober 2008 #4427 Del Skrevet 2. oktober 2008 Og dette skrev jeg mens onyx endret innlegget sitt, tydeligvis. Nehei, for jeg endret innlegget mitt klokka 20.11... Men jeg er fortsatt ikke helt sikkert på at de tonemessig passer sammen, men det kan fungere. Jeg ser vel for meg at kombinasjonen kan bli litt blass og kjedelig.... *bidrar velvillig til kjøkkenforvirring* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 2. oktober 2008 #4428 Del Skrevet 2. oktober 2008 Nehei, for jeg endret innlegget mitt klokka 20.11... Men jeg er fortsatt ikke helt sikkert på at de tonemessig passer sammen, men det kan fungere. Jeg ser vel for meg at kombinasjonen kan bli litt blass og kjedelig.... *bidrar velvillig til kjøkkenforvirring* Haha, jeg så det! Men jeg så i alle fall ikke endringen din før jeg postet, sådetså. Jeg forstår Euydike dithen at hun kanskje egentlig ønsker seg noe enda mørkere og "renere", men at det frarådes pga slitasje og merker og denslags. Stemmer det? I så fall er hun ute på den uhorvelig vanskelige praktisk-kompromiss-veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2008 #4429 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har kremhvitt kjøkken, med kremhvite panelvegger, og denne benkeplaten i stenmønstret sort i sommehuskjøkkenet. Jeg liker veldig godt kontrasten mellom det kremhvite og den sorte benkeplaten. Enkelt og rimelig IKEA-kjøkken, men utrolig funksjonelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 2. oktober 2008 #4430 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har kremhvitt kjøkken, med kremhvite panelvegger, og denne benkeplaten i stenmønstret sort i sommehuskjøkkenet. Jeg liker veldig godt kontrasten mellom det kremhvite og den sorte benkeplaten. Enkelt og rimelig IKEA-kjøkken, men utrolig funksjonelt. Jeg digger IKEA! (selv etter gårsdagen). Men jeg stusset litt da jeg fikk opp en knallgul benkeplate da jeg klikket på linken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. oktober 2008 #4431 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg digger IKEA! (selv etter gårsdagen). Men jeg stusset litt da jeg fikk opp en knallgul benkeplate da jeg klikket på linken. Det hadde sett litt rart ut med den knallgule platen på det sommerhuskjøkkenet, ja. Hvis man trykker på bindersen ved siden av tittelen på dagboken min, og klikker på de to bildene som er nr. 4 og 5 nedenfra (fra mai 2008), så er det bilder av kjøkkenet mitt der. Jeg liker fargekontrasten veldig godt - og tror også det ville funket godt med blond bjørk, kremhvitt og sort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. oktober 2008 #4432 Del Skrevet 3. oktober 2008 God morgen Nilma Hva står på menyen i helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4433 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det skulle man tro, ja. Men etter litt googling er kjøkken blitt minst like lite kjekt som alt annet. Det viser seg at matt, mørk overflate, som er det jeg ønsker meg, sterkt frarådes pga fingermerker og matoljeflekker, som er håpløst å få bort. Advarsel fra produsenten selv. Og fra skuffede forbrukere. Noe av det samme synes å gjelde for Corian (les det med liten skrift under fargeprøvene).Så synd, for det første du linket til var virkelig utrolig lekkert! Kan jeg kjøkkenspamme litt? Da har jeg finlest og tenkt litt, nemlig. Hva tror dere om denne benkeplatefargen til disse bjørkefrontene? Samt kremhvitt stående panel på veggene.Åhh, kjempefint kjøkken! Jeg synes kanskje det er litt finere med mindre mønster på benkeplaten, men forstår det som Fresi at det ikke er så aktuelt på grunn av av faren for merker osv.? I så fall tror jeg dette er et godt alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4434 Del Skrevet 3. oktober 2008 God morgen, Fakse! Dagens middag er jeg ikke helt sikker på, jeg har lyst på pasta, og gjerne i en vegetarversjon. Vi hadde nemlig fryserrydding for et par dager siden, og fant ut at vi har en del kjøtt som må spises om ikke alt for lenge, så jeg må prøve å få noe lett på menyen innimellom. I morgen tenker jeg å kombinere to idéer jeg har fått her, nemlig langtidsstekt lammebog (uten chili) og bønnemos med ansjos og chili. Det burde vel funke? Søndag blir det potetkarbonader, altså potetmos som blandes med løk, bacon, egg og litt mel og stekes som kaker og serveres med salat. Gammel favoritt fra barndommen, og veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4435 Del Skrevet 3. oktober 2008 For øvrig kan jeg meddele at humøret steg betraktelig utover dagen i går. En venninne ringte og lurte på om vi skulle gå ut å spise, og siden jeg er en enkel sjel er det lite som ikke blir bedre med litt mat og vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 3. oktober 2008 #4436 Del Skrevet 3. oktober 2008 Mat og vin er mine planer i helga også. Men vi har ikke bestemt oss for hvor vi skal spise. @Eurydike: Jeg likte godt bjørkekjøkkenet! Selv ville jeg nok ha valgt en litt mindre spraglete benkeplate, siden veggene også har litt tekstur i og med at det blir panel. Men fargetonene i benkeplata var fine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 3. oktober 2008 #4437 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg vil også kjøkkenspamme Vi har bjørkekjøkken, nærmere bestemt dette. Vår benkeplate ble en mørk grå laminat ( Ingen kunne fortelle oss om det vannbårne systemet i gulvet ville tåle vekten av stein). Jeg er superfornøyd med kjøkken og fargekombinasjon. På veggene har jeg malte flater i en ren gråfarge (skumring), og over benken har vi store stålfliser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 3. oktober 2008 #4438 Del Skrevet 3. oktober 2008 Leser du brevene mine, Toro? Det gjelder å holde seg oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 3. oktober 2008 #4439 Del Skrevet 3. oktober 2008 I morgen tenker jeg å kombinere to idéer jeg har fått her, nemlig langtidsstekt lammebog (uten chili) og bønnemos med ansjos og chili. Det burde vel funke? Det tror jeg funker utmerket. Vi har hatt limabønnemos med purreløk og fløte til lammebogen (med chili), og det var veldig godt. Eurydike: Foreldrene mine har bjørkekjøkken med mørk grå benkeplate (laminat), og det er en veldig fin kombinasjon. Hvor bra det passer sammen kommer nok også an på hvor kald eller varm den mørke gråtonen er, noe som er litt vanskelig å se ut fra et lite bilde på skjermen. Men i utgangspunktet ser det veldig fint ut! Dersom veggfargen skal inneholde gule pigmenter, ville jeg hatt den så lys som mulig for å skape nok kontrast til bjørkefrontene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. oktober 2008 #4440 Del Skrevet 3. oktober 2008 For øvrig kan jeg meddele at humøret steg betraktelig utover dagen i går. En venninne ringte og lurte på om vi skulle gå ut å spise, og siden jeg er en enkel sjel er det lite som ikke blir bedre med litt mat og vin. Så herlig Blir god mat og vin til mannen i kveld, og god mat til meg, vi skal nemlig hit for å feire en god nyhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå