Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig merker jeg at jeg er litt misunnelig på den norske lammesesongen nå... Det er ikke mye jeg savner fra Norge matmessig, men det jeg savner er til gjengjeld vanskelig å erstatte... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innspurt! Hepp, hepp!

*lokker med champagne i det fjerne* :Hehe:

Akkurat nå.... :bond: Men samtidig er det fremdriftshjelp jeg skal få i morgen, så jeg vet ikke hvor hardt jeg skal holde på heller, når det butter imot... Dessuten begynner jeg å bli :forkjola:

:danse: Endelig! Ny laptop! :danse:

Gratulerer! Er den rosa?

Egentlig merker jeg at jeg er litt misunnelig på den norske lammesesongen nå... Det er ikke mye jeg savner fra Norge matmessig, men det jeg savner er til gjengjeld vanskelig å erstatte... :sukk:

Har du ikke noen luftbromuligheter? Eller er det ikke lov, kanskje?

Jeg har akkurat spist lammekotelett med butter beans, og det var veldig, veldig godt. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er dessverre ikke rosa, det er en skandale! Måtte nøye meg med en sølvgrå sony. Litt større og tyngre enn jeg ønsket meg, men en veldig ok maskin til en veldig ok pris, ca 4500 nok.

Ja, luftbro blir det nok for pinnekjøttet. Det er jo greit å sende i posten, visstnok... jeg har ingen planer om å sjekke hva tollvesnet synes om den ideen. ;) Fersk lam får jeg jo forsåvidt tak i, men ikke samme kvalitet som det norske og heller ikke de samme stykkene. Store biter til fårikål er umulig å finne, hele lammelår faktisk heller ikke så vanlig. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperNilma! :hoppe:

Og jeg har gjentatt bedriften, og gjort meg ferdig med alt jeg gruet for i dag! Vi er best, altså! :danse::fnise:

I hvert fall så lenge vi stiller beskjedne krav til oss selv. :fnise:

Jeg er ikke ferdig enda. :tristbla: Men jeg gleder meg veldig til å bli det....

Men jeg :hoppe: for både SuperNilma og SuperEurydike!

Ferdig for dagen da? *sjekker kalenderen - jepp, det er tirsdag*

:danse: Endelig! Ny laptop! :danse:
She's back!!

Jeg har akkurat vært og kjøpt lammeskanker, lammebog, fårikålkjøtt, lammelår i skiver, og en sprellfersk torsk. :sjarmor: *ond*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt! Enkelte ting kan man ikke kompromisse med. :lur:

I den forbindelse kan jeg nevne at jeg har spist sprellfersk torsk med klassisk tilbehør (poteter, gulrot, rømme og flatbrød) i dag. :hoppe: Siden jeg kjøpte en hel torsk ble det også en filét til fryseren og en kjele med kraft som står til kjøling i dette øyeblikk. *fornøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært og kjøpt lammeskanker, lammebog, fårikålkjøtt, lammelår i skiver, og en sprellfersk torsk. :sjarmor: *ond*

Ehm... jeg har da i hvert fall lett tilgang på ting du bare kan drømme om. ;) Nå kan jeg kjøpe nyristede kastanjer overalt.

*ond tilbake*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... jeg har da i hvert fall lett tilgang på ting du bare kan drømme om. ;) Nå kan jeg kjøpe nyristede kastanjer overalt.

*ond tilbake*

Hrmf, jeg tenkte jeg for én gangs skyld kunne triumfere over lekre delikatessebutikker og denslags. :tunge1:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ond tilbake*

På denne tiden for tre år siden hadde jeg en vakker høstformidddag i Luzern pga. flybytte. Da spiste jeg ristede kastanjer like ved den gale overbygde trebroa. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hrmf, jeg tenkte jeg for én gangs skyld kunne triumfere over lekre delikatessebutikker og denslags. :tunge1:

Og vin i butikkene? :fnise:

Tror jeg vinner altså.......

På denne tiden for tre år siden hadde jeg en vakker høstformidddag i Luzern pga. flybytte. Da spiste jeg ristede kastanjer like ved den gale overbygde trebroa. *drømme*

Ah.. das Leben ist doch schön!

Og jeg lurer da litt på hvordan et flybytte fører til Luzern... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 - London.

Vanligvis er det rent smertefullt å komme seg ut av sengen når klokka ringer i sjutiden, men da den ringte 05.00 lørdags morgen tok det ikke mange sekundene før jeg var lysvåken.:hoppe: Turen gikk i det hele tatt greit, og klokken var knapt 9, engelsk tid, da vi landet.

Som vanlig tok vi Stansted Express inn til sentrum, og dro rett til hotellet for å sjekke inn. Hotellet hadde åpnet for bare en måned siden, og var nytt og riktig lekkert, men rommet vårt var det minste jeg har sett, selv i London. Greit nok, vi skulle jo bare sove der én natt.

Neste punkt på programmet var fotballkamp i Watford. Vår venn A som bor der jobber som frilanser innen reiseliv, og hadde arrangert fotballbilletter for en amerikansk dame, som vi hadde lovt å ”guide” fra undergrunnsstasjonen ved Baker Street og til kampen, siden vi hadde vært der før. Jeg gruet meg litt, siden smalltalk med fremmede, og attpåtil på engelsk, ikke er min sterke side, men damen var kjempetrivelig, og samtalen fløt lett underveis. Av alle ting hadde hun vært visesheriff i en by i California i årevis - veldig morsomt å treffe et menneske som lever et liv så totalt annerledes enn mitt.

I Watford møtte vi A og dro på klubben hans for en pint før kampen, like trivelig som alltid. På kampen var det stor stemning, med sang og trommer, og stor oppstandelse da motstanderne fikk tilkjent et mål der ballen aldri var innenfor streken. Mannen er fremdeles i sjokk, men alle var enige om at det var en morsom kamp. ;)

Vi hentet As kone, som er en veldig trivelig dame, og dro sammen inn til London for å treffe noen andre på pub. Der kunne jeg og mannen dessverre bare gjøre en lynvisitt, for vi hadde booket bord på Benares, og måtte innom hotellet for å pynte oss litt.

Etter et glass champagne i baren ble vi vist til bordet vårt i et ganske så sobert lokale, ingen digre porselenselefanter der i gården. Vi startet med en forrett av kamskjell – selvsagt perfekt stekt - alle hadde samme druedressing, men hvert skjell hadde skorpe av forskjellige frø og krydder; et hadde for eksempel sesamfrø, mens et annet hadde en søtlig chiliskorpe – nydelig! Til hovedrett hadde vi maisfôret kylling med korma- og stjerneanissaus, saag aloo (potet- og spinatrett) og assorterte brød til. Veldig godt; kyllingen var saftig, og hadde en silkeaktig saus, som var langt mer delikat og nyansert enn noe jeg har fått på andre indiske restauranter. Det eneste jeg har å innvende er at risen som fulgte med retten var så sterkt chilikrydret at den dominerte vel mye i forhold til den lekre sausen. Sommelieren anbefalte en Volnay til maten, og selv om jeg var litt skeptisk til rødvin til indisk mat, funket det overraskende godt. Til dessert hadde mannen et utvalg kulfi, mens jeg hadde krydderbakt rabarbra med yoghurtskum(!) – friskt og deilig, perfekt etter den krydrede middagen. Alt i alt, Benares levde så absolutt opp til forventningene.

På dette tidspunktet hadde vi vært oppe i nesten 20 timer, så vi tok en taxi tilbake til hotellet og falt rett i søvn i bøttekottet vårt, etter en lang og slitsom, men herlig, første dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiserapport! :hoppe:

For et måltid! :spise: Jeg skulle veldig gjerne vært på indisk gourmetrestaurant, må jeg si - her hjemme har vi helt gitt opp indisk mat vi ikke lager selv, fordi vi blir så uvel etterpå pga all msg'en eller hva det er. :forvirret: Men det der hørtes jo bare fantastisk ut!

Og :rulle: for mann i stadig sjokk etter urettmessig tilkjent mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer da litt på hvordan et flybytte fører til Luzern... :)

Zürich lufthavn er da bare en time unna med toget, og hvem vel gidder å henge der i tretten timer på en søndag når man kan dra til Luzern istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...