Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nilma. Kan jeg spørre deg om du har noen anbefalinger vedrørende Tallinn? Jeg vet du har skrevet noe tidligere, men det forsvant dessverre med den forrige dagboken min.

Nå begynner det å nærme seg, og vi har ikke engang fargekodet tidsplan. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nærme seg, og vi har ikke engang fargekodet tidsplan. :grine:
:sjokk:

Jeg skal prøve å komme opp med noe i løpet av dagen. :)

Nå: :kaffekopp: og så :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen til deg også, nextlife! Fin dag her også. :)

(Jeg har oppdaget at jeg har mer å gjøre i dag enn jeg var klar over, så egentlig er jeg ikke her inne. :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg har oppdaget at jeg har mer å gjøre i dag enn jeg var klar over, så egentlig er jeg ikke her inne. :sjenert:)

Huff. Du er ikke alene, for å si det sånn. Jeg burde også jobbe i vei, og er smertelig klar over alt jeg burde gjort for lengst. Men jeg har ikke så lyst! :grine:

I stedet vil jeg tenke på hva jeg skal ha til middag kommende helg. :tommelsmil: Planlegger å kjøpe inn ferskt lam på fredag og fryse ned, samt lage en kjapp middag med grillet lam og godt, enkelt tilbehør samme kveld. Først tenkte jeg på denne. Men så dumpet jeg også over denne. Særlig den butterbean-mosen synes jeg hørtes lovende ut, med chili, sitron, persille og ansjos. :spise: Og den burde også være god til stekt eller grillet hvit fisk, kanskje? Men jeg tror jeg ville laget den av selvkokte bønner, og da blir middagen ikke så kjapp likevel.

Muligens litt ondt gjort å lokke deg med matprat på en travel dag, da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt ondt gjort å lokke deg med matprat på en travel dag, da. :sjenert:
Eurydike er ond! :grine:

Men jeg lar meg villig lokke. :sjenert:

Som det forekommer i blant, har vi tenkt nesten likt; jeg har planer om lammehandel i dag eller morgen og lammemiddag til helgen. Den bønnemosen så smaskens ut, jeg måtte lagre oppskriften straks. Du kan kanskje koke bønnene dagen i forveien, så sparer du tid den dagen du skal ha middagen? Den første oppskriften så også god ut, jeg tror jeg har laget noe liknende en gang, og mener å huske at erter og linser var veldig godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det forekommer i blant, har vi tenkt nesten likt; jeg har planer om lammehandel i dag eller morgen og lammemiddag til helgen. Den bønnemosen så smaskens ut, jeg måtte lagre oppskriften straks. Du kan kanskje koke bønnene dagen i forveien, så sparer du tid den dagen du skal ha middagen? Den første oppskriften så også god ut, jeg tror jeg har laget noe liknende en gang, og mener å huske at erter og linser var veldig godt sammen.

Smart idé! :tommelsmil:

Jeg vurderer også å lage varianten med feta, erter og linser fredag, og så evt forsøke bønnemosen til fisk lørdag.

Nå skal jeg ikke lokke mer. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke lokke mer. :sjenert:
Hva skal du da, da? Jobbe, liksom? :tunge1:

For øvrig er det for sent, jeg har allerede lyst på lammemiddag, enda jeg nettopp har spist lunsj - eller kanskje nettopp derfor, måtte spise kantinelunsj i dag igjen. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Du er ikke alene, for å si det sånn. Jeg burde også jobbe i vei, og er smertelig klar over alt jeg burde gjort for lengst. Men jeg har ikke så lyst! :grine:

I stedet vil jeg tenke på hva jeg skal ha til middag kommende helg. :tommelsmil: Planlegger å kjøpe inn ferskt lam på fredag og fryse ned, samt lage en kjapp middag med grillet lam og godt, enkelt tilbehør samme kveld. Først tenkte jeg på denne. Men så dumpet jeg også over denne. Særlig den butterbean-mosen synes jeg hørtes lovende ut, med chili, sitron, persille og ansjos. :spise: Og den burde også være god til stekt eller grillet hvit fisk, kanskje? Men jeg tror jeg ville laget den av selvkokte bønner, og da blir middagen ikke så kjapp likevel.

:tommelopp: Nå har jeg sittet og jobbet i timevis, også tenkte jeg at jeg skulle innom KG en liten tur for å få middagstips - jeg kjøpte nemlig lammekoteletter i dag morges. Juhu! Her fant jeg to oppskrifter - behøvde ikke å spørre engang, jo. :nigo:

*i dag: Lam med butterbeans*

*i morgen: Lam med linsesalat...*

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du da, da? Jobbe, liksom? :tunge1:

For øvrig er det for sent, jeg har allerede lyst på lammemiddag, enda jeg nettopp har spist lunsj - eller kanskje nettopp derfor, måtte spise kantinelunsj i dag igjen. :sprettoy:

:slåss:

Jeg har faktisk jobbet skikkelig effektivt nå, og gjort unna minst halvparten av det jeg har på planen i dag. I løpet av en drøy time. Enten er jeg ekstremt effektiv når jeg først setter i gang, eller jeg er realistisk og kjenner meg selv (altfor) godt, så jeg setter meg veldig lave mål i utgangspunktet. :rulle:

Det er selvsagt det første som er riktig. :filer:

Og pøbelsara: Gleden var på min side! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er jeg ekstremt effektiv når jeg først setter i gang, eller jeg er realistisk og kjenner meg selv (altfor) godt, så jeg setter meg veldig lave mål i utgangspunktet. :rulle:

Det er selvsagt det første som er riktig. :filer:

Selvsagt! :fnise: Ikke det at jeg kjenner meg igjen, altså...

Oppsummering av den siste timen her:

-surfe på KG

-jobbe intenst i et kvarter

-oppdage at sameradioen overtar på P2 -> på YouTube for å finne noe å høre på

-jobbe i to minutter

-lage te

-surfe litt til

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! :fnise: Ikke det at jeg kjenner meg igjen, altså...

Oppsummering av den siste timen her:

-surfe på KG

-jobbe intenst i et kvarter

-oppdage at sameradioen overtar på P2 -> på YouTube for å finne noe å høre på

-jobbe i to minutter

-lage te

-surfe litt til

:sukk:

Jeg konstaterer at du er minst like ille som meg. :fnise:

Og nå: Lunsj!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konstaterer at du er minst like ille som meg. :fnise:

Og nå: Lunsj!! :hoppe:

Thihi! Ikke bare får man mattips, men også prokrastineringstips her inne. Jeg er heldigvis ikke så flink til å prokrastinere denne uken, men det blir nok bedre igjen etterhvert, tenker jeg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Deception
Thihi! Ikke bare får man mattips, men også prokrastineringstips her inne. Jeg er heldigvis ikke så flink til å prokrastinere denne uken, men det blir nok bedre igjen etterhvert, tenker jeg. :nigo:

Problemet ved å prokrastinere er at man blir så stresset av ting som må gjøres at man ikke har sjanse til å være her inne. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk jobbet skikkelig effektivt nå, og gjort unna minst halvparten av det jeg har på planen i dag. I løpet av en drøy time. Enten er jeg ekstremt effektiv når jeg først setter i gang, eller jeg er realistisk og kjenner meg selv (altfor) godt, så jeg setter meg veldig lave mål i utgangspunktet. :rulle:
Jeg har nettopp kopiert bedriften, og er uforskammet - og sannsynligvis ufortjent - fornøyd med meg selv. :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kopiert bedriften, og er uforskammet - og sannsynligvis ufortjent - fornøyd med meg selv. :tommelsmil:

SuperNilma! :hoppe:

Og jeg har gjentatt bedriften, og gjort meg ferdig med alt jeg gruet for i dag! Vi er best, altså! :danse:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperNilma! :hoppe:

Og jeg har gjentatt bedriften, og gjort meg ferdig med alt jeg gruet for i dag! Vi er best, altså! :danse:

:fnise:

Jeg er ikke ferdig enda. :tristbla: Men jeg gleder meg veldig til å bli det....

Men jeg :hoppe: for både SuperNilma og SuperEurydike!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...