Ciara Skrevet 13. september 2008 #4221 Del Skrevet 13. september 2008 Det burde du. De bruker norske råvarer fra sesongen og har noen uvante kombinasjoner. Og det er alltid veldig godt. Restauranten har stort sett alltid (etter det jeg kjenner til) blitt kåret til en av byens beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. september 2008 #4222 Del Skrevet 13. september 2008 Du har sikkert nevnt det før, men jeg vil gjerne ha litt detaljer om hva du egentlig gjorde med de gulløyene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4223 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg gjorde ikke noe avansert med dem; jeg bare skrubbet dem godt, delte dem i to (de var jo bittesmå), hev dem i en form med litt gåsefett og Maldonsalt og stekte på 225 til de var gyldne og gjennomstekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4224 Del Skrevet 13. september 2008 Nei, nå må jeg komme meg i dusjen. Vi skal være hos venner kl. 21, og jeg surrer ennå rundt i slumreklær med håret til værs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4225 Del Skrevet 13. september 2008 Skrubbet, sparklet og klar til å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 13. september 2008 #4226 Del Skrevet 13. september 2008 Heldiggris. Jeg er nesten alene hjemme idag. Det er bare jeg og minsten. Nå skal han bade, så skal jeg tenne stearinlys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. september 2008 #4227 Del Skrevet 13. september 2008 Jeg gjorde ikke noe avansert med dem; jeg bare skrubbet dem godt, delte dem i to (de var jo bittesmå), hev dem i en form med litt gåsefett og Maldonsalt og stekte på 225 til de var gyldne og gjennomstekte. Unnskyld meg, men litt gåsefett? Hvordan tryller man fram det sånn helt uten videre? Jeg har spist kveite med hasselnøttpanering, og pasta med fersk krabbe (rense, rense) etter oppskrift fra River Café. Enkle og rene smaker over det hele. Særlig sistnevnte rett var jeg meget fornøyd med, med et lite unntak for chilien, som vi nesten ikke kjente noe til, selv om vi brukte to hele. (De økologiske har mye mer aroma og hete i seg - interessant.) Håper du har en strålende kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 13. september 2008 #4228 Del Skrevet 13. september 2008 Etter å ha lest om rødvinspærer ble dette utgangspunktet for min meny. Jeg fant tykke, ferske lammekoteletter, serverte dem med rødvinskokte pærer, fylt champinjong, dampet romanesco, og selvfølgelig tomater (i dag ble det ovnsbakte perletomater med timianolje). Føtegratinert potet var godt følge til denne retten. Lillemor ønsket seg sjokoladefondant, så det lagde jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. september 2008 #4229 Del Skrevet 13. september 2008 Var det du som hadde mangold med rød stilk? Jeg går litt i surr med hvem som lager hva. Jeg klarte nemlig ikke å motstå fristelsen til å kjøpe litt, men jeg har ikke helt funnet ut hva jeg skal bruke det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. september 2008 #4230 Del Skrevet 14. september 2008 Unnskyld meg, men litt gåsefett? Hvordan tryller man fram det sånn helt uten videre? Jeg har spist kveite med hasselnøttpanering, og pasta med fersk krabbe (rense, rense) etter oppskrift fra River Café. Enkle og rene smaker over det hele. Særlig sistnevnte rett var jeg meget fornøyd med, med et lite unntak for chilien, som vi nesten ikke kjente noe til, selv om vi brukte to hele. (De økologiske har mye mer aroma og hete i seg - interessant.) Håper du har en strålende kveld! Det får man kjøpt i sin lokale, velassorterte kolonialbutikk. Luftbro? Krabbepastaen så forøvrig helt deilig ut, og skal kopieres her i huset ved første anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. september 2008 #4231 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har spist kveite med hasselnøttpanering, og pasta med fersk krabbe (rense, rense) etter oppskrift fra River Café. Enkle og rene smaker over det hele. Særlig sistnevnte rett var jeg meget fornøyd med, med et lite unntak for chilien, som vi nesten ikke kjente noe til, selv om vi brukte to hele. (De økologiske har mye mer aroma og hete i seg - interessant.) Jeg har noe kveite jeg har lurt på hva jeg skal gjøre med, og jeg er sikker på at Nilma ikke har noe i mot at du utdyper den hasselnøttpaneringen her i boken hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. september 2008 #4232 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Jeg har noe kveite jeg har lurt på hva jeg skal gjøre med, og jeg er sikker på at Nilma ikke har noe i mot at du utdyper den hasselnøttpaneringen her i boken hennes Ok, jeg tar sjansen. Jeg rister først hasselnøttene i ovnen ved ca. 200 g til de begynner å lukte nøttete og litt sånn ristet. Avkjøler, og gnir dem mellom håndflatene slik at mest mulig av skallet går av, og grovhakker. Så kan man blande de hakkede nøttene med litt smeltet smør (jeg glemte det i går, og la i stedet et par små, tynne smørfliser på toppen av hvert fiskestykke før de gikk i ovnen). Man kan også ha grovhakket persille i blandingen. Så salter og peprer man kveitestykkene, pensler dem med litt eggehvite på toppen, og drysser/trykker på plass så mye nøtter som mulig. Stekes i ovnen ved 180 g til fisken er såvidt gjennomstekt. Ellers får jeg gå på gåsefettjakt i lokale delikatesser - de har det sikkert her også, jeg har bare aldri kommet på å lete etter det før. Endret 14. september 2008 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. september 2008 #4233 Del Skrevet 14. september 2008 Ok, jeg tar sjansen. Jeg rister først hasselnøttene i ovnen ved ca. 200 g til de begynner å lukte nøttete og litt sånn ristet. Avkjøler, og gnir dem mellom håndflatene slik at mest mulig av skallet går av, og grovhakker. Så kan man blande de hakkede nøttene med litt smeltet smør (jeg glemte det i går, og la i stedet et par små, tynne smørfliser på toppen av hvert fiskestykke før de gikk i ovnen). Man kan også ha grovhakket persille i blandingen. Så salter og peprer man kveitestykkene, pensler dem med litt eggehvite på toppen, og drysser/trykker på plass så mye nøtter som mulig. Stekes i ovnen ved 180 g til fisken er såvidt gjennomstekt. Takk Ellers får jeg gå på gåsefettjakt i lokale delikatesser - de har det sikkert her også, jeg har bare aldri kommet på å lete etter det før. Tror jeg må høre med Nilma hvor hun har kjøpt sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4234 Del Skrevet 15. september 2008 Heldiggris. Jeg er nesten alene hjemme idag. Det er bare jeg og minsten. Nå skal han bade, så skal jeg tenne stearinlys.Det var en veldig koselig kveld, hyggelig selskap og god mat og vin. Men jeg kunne forsåvidt godt tenkt meg å være alene hjemme også. Unnskyld meg, men litt gåsefett? Hvordan tryller man fram det sånn helt uten videre?Tror jeg må høre med Nilma hvor hun har kjøpt sitt Det jeg har nå kjøpte jeg i Lyon, men jeg er ganske sikker på at jeg har sett det her i byen også. Eurospar i sentrum / Helmersen? :klø: Jeg har spist kveite med hasselnøttpanering, og pasta med fersk krabbe (rense, rense) etter oppskrift fra River Café. Etter å ha lest om rødvinspærer ble dette utgangspunktet for min meny. Jeg fant tykke, ferske lammekoteletter, serverte dem med rødvinskokte pærer, fylt champinjong, dampet romanesco, og selvfølgelig tomater (i dag ble det ovnsbakte perletomater med timianolje). Føtegratinert potet var godt følge til denne retten. Lillemor ønsket seg sjokoladefondant, så det lagde jeg også Var det du som hadde mangold med rød stilk? Jeg går litt i surr med hvem som lager hva. Jeg klarte nemlig ikke å motstå fristelsen til å kjøpe litt, men jeg har ikke helt funnet ut hva jeg skal bruke det til.Det var meg, ja. Jeg lagde denne risottoen, og var veldig godt fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. september 2008 #4235 Del Skrevet 15. september 2008 God morgen Det jeg har nå kjøpte jeg i Lyon, men jeg er ganske sikker på at jeg har sett det her i byen også. Eurospar i sentrum / Helmersen? :klø: Jeg får ta en titt når vi er tilbake fra ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 15. september 2008 #4236 Del Skrevet 15. september 2008 Det var meg, ja. Jeg lagde denne risottoen, og var veldig godt fornøyd. Jeg endte også opp med risotto. Jeg kom over en oppskrift med mangold og steinsopp, og ble veldig fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4237 Del Skrevet 15. september 2008 Det merkes at det bare er 5 dager til ferie; jeg tilbringer uforsvarlig mye tid med å se på værmelding for Cornwall (lovende!), lese restaurantmenyer og generell dagdrømming. *feriemodus* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 15. september 2008 #4238 Del Skrevet 15. september 2008 Feriemodus hørtes fristende ut. Her er det mandagsfølelse. Jeg har imidlertid fri fra jobb, og koser meg med frokost etter trening. Det er forsåvidt ganske bra det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4239 Del Skrevet 15. september 2008 Feriemodus hørtes fristende ut. Her er det mandagsfølelse. Jeg har imidlertid fri fra jobb, og koser meg med frokost etter trening. Det er forsåvidt ganske bra det også. Feriemodus er deilig, men lite effektivt. Høres ut som du har en fin mandag, Elastica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4240 Del Skrevet 15. september 2008 Lang og slitsom dag. Endelig tid til litt avslapning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå