Nilma Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4181 Del Skrevet 11. september 2008 Men forresten, apropos Emma, har du prøvd Emmas under? Det er vel litt enklere retter til ok priser, så kanskje det kunne være noe? Jeg har ikke kommet meg dit selv ennå, men de jeg har snakket med som har vært der har vært rimelig fornøyde. Ikke allverdens å velge i, men det de har ser jo ikke så verst ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4182 Del Skrevet 11. september 2008 Nå gidder jeg ikke mer, nå drar jeg på svømming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. september 2008 #4183 Del Skrevet 11. september 2008 Men forresten, apropos Emma, har du prøvd Emmas under? Det er vel litt enklere retter til ok priser, så kanskje det kunne være noe? Jeg har ikke kommet meg dit selv ennå, men de jeg har snakket med som har vært der har vært rimelig fornøyde. Ikke allverdens å velge i, men det de har ser jo ikke så verst ut. Så akkurat på det, og det frister. Men jeg vil ikke dra med hele flokken fra jobb dit før jeg har vært der selv liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4184 Del Skrevet 12. september 2008 Så akkurat på det, og det frister. Men jeg vil ikke dra med hele flokken fra jobb dit før jeg har vært der selv liksom...Nei, det ville jo vært litt kjedelig om du endte opp med å bli pepret med tomater av misfornøyde kolleger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. september 2008 #4185 Del Skrevet 12. september 2008 Det ble ettermiddagsbiff på Steakers på oss i går. Mør biff og godt tilbehør, så alle var fornøyde. Bortsett fra meg som pga omstendighetene må bestille den "well done"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4186 Del Skrevet 12. september 2008 Ellers er jeg veldig fornøyd med at det er helg; jeg synes de siste ukene har gått utrolig fort, men denne uken har virket ualminnelig lang og kjedelig. I kveld skal vi bare slappe av hjemme, og i morgen kveld skal vi besøke venner. Fruen i huset har akkurat vært i London, så jeg ser frem til full rapport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4187 Del Skrevet 12. september 2008 Det ble ettermiddagsbiff på Steakers på oss i går. Mør biff og godt tilbehør, så alle var fornøyde. Bortsett fra meg som pga omstendighetene må bestille den "well done" ...AKA "ødelagt kjøtt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. september 2008 #4188 Del Skrevet 12. september 2008 AKA "ødelagt kjøtt"? Ja, men det var faktisk ikke så værst til å være "ødelagt". I det minste ikke stekt litt ekstra bare for å være sikker, og det var dessuten mørt og fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. september 2008 #4189 Del Skrevet 12. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4190 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, men det var faktisk ikke så værst til å være "ødelagt". I det minste ikke stekt litt ekstra bare for å være sikker, og det var dessuten mørt og fint Det var enda godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4191 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har problemer med konsentrasjonen, i dag grunnet planer om utstrakt mathandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4192 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har problemer med konsentrasjonen, i dag grunnet planer om utstrakt mathandling. Hva er det for noe spennende du skal handle, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4193 Del Skrevet 12. september 2008 Hva er det for noe spennende du skal handle, da? Vel, det vet du jo nå. *ferdighandlet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4194 Del Skrevet 12. september 2008 Vel, det vet du jo nå. *ferdighandlet* Jepp, og jeg er ikkeno' misunnelig. Fikk du alt du skulle ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4195 Del Skrevet 12. september 2008 Jepp, og jeg er ikkeno' misunnelig. Fikk du alt du skulle ha? Ja! Med ett eller to små unntak, tror jeg - jeg mistet litt oversikten underveis. Har rapportert litt hos Zia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4196 Del Skrevet 12. september 2008 PS: Hvis du etterhvert har lyst til å være med på litt tilbehørshøyttenkning til søndagsmiddag med entrecôte av villhjort, er du hjertelig velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. september 2008 #4197 Del Skrevet 12. september 2008 PS: Hvis du etterhvert har lyst til å være med på litt tilbehørshøyttenkning til søndagsmiddag med entrecôte av villhjort, er du hjertelig velkommen. *heter ikke Nilma, men tenker høyt* Jeg synes det er godt med litt søtlig tilbehør til vilt, og særlig vilt med utpreget "vill"-smak. Rødvinsbakte pærer tor jeg du nevnte en gang, Eurydike. Dessuten tror jeg at ovnsbake rotgrønnsaker kan være godt til - rødbeter og søtpoteter har jo ganske mye sødme, og smaker veldig godt sammen, synes jeg. Dessuten er fargene lekre sammen. Rosenkål er en av de få tingene jeg ikke synes er særlig godt, men det ser jo dekorativt ut, da... Kanskje noe annet grønt, f. eks. bønner? Og for meg er fjellmandel - helt moset - det aller, aller beste tilbehøret til vilt. Jeg laget en slags sirup av skogsbæreddik og tyttebær sist gang jeg hadde vilt - det var kjempegodt! Jeg kan stikke innom med en oppskrift på noe liknende i løpet av helgen. Men nå: Bananmuffins ut av ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4198 Del Skrevet 12. september 2008 Nå spammer jeg litt altså, Nilma, men det er mat, så jeg håper det er greit. *heter ikke Nilma, men tenker høyt* Jeg synes det er godt med litt søtlig tilbehør til vilt, og særlig vilt med utpreget "vill"-smak. Rødvinsbakte pærer tor jeg du nevnte en gang, Eurydike. Dessuten tror jeg at ovnsbake rotgrønnsaker kan være godt til - rødbeter og søtpoteter har jo ganske mye sødme, og smaker veldig godt sammen, synes jeg. Dessuten er fargene lekre sammen. Rosenkål er en av de få tingene jeg ikke synes er særlig godt, men det ser jo dekorativt ut, da... Kanskje noe annet grønt, f. eks. bønner? Og for meg er fjellmandel - helt moset - det aller, aller beste tilbehøret til vilt. Jeg laget en slags sirup av skogsbæreddik og tyttebær sist gang jeg hadde vilt - det var kjempegodt! Jeg kan stikke innom med en oppskrift på noe liknende i løpet av helgen. Men nå: Bananmuffins ut av ovnen. Takk og takk og takk! Hihi, vi har tenkt ganske likt allerede, ser du. Pærene står på planen - jeg har nemlig en pose norske økologiske som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til. Posjerer dem med både rødvin og litt tyttebær, så får jeg liksom alt i ett. Rødbeter har jeg, også økologiske, noen helt eksepsjonelle nyhøstede eksemplarer med friskt, flott lauv på, som jeg også har lyst til å spise. Jeg tror imidlertid de utgår til fordel for pærene, og rødbetene parres i stedet med fisk i morgen. Bønner har jeg, nærmere bestemt økologiske voksbønner (dvs gule). De kan passe flott til hjorten, ikke minst med ramsløkpuré på. Eller jeg kan velge forvellet og sautert grønnkål og rødbeteblader. Jeg heller litt mot det siste. Dessuten har jeg to flotte pastinakker, som jeg feks kan lage puré av, lett inspirert av Nilma (og meg selv! ) i middagstråden i dag. Å, det blir gjevt! *opprømt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4199 Del Skrevet 12. september 2008 Det høres ut som om du allerede har mange gode idéer til hjortetilbehør, Eurydike. Det eneste jeg kommer på å tilføye er at om du lager pastinakkpuré er det kanskje ikke så dumt med litt rømme/crème fraîche til, både fordi jeg tror det er godt til pastinakk (jeg bruker det i hvert fall i sellerimos, og det er nydelig), og fordi jeg liker tradisjonelle smaker som rømme/einebær/tyttebær/blåbær til vilt (ikke nødvendigvis alt samtidig ). Har du planlagt noe saus til? De posjerte pærene høres fantastiske ut, det må jeg forsøke å huske til neste viltmiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4200 Del Skrevet 12. september 2008 Nå skal jeg forresten straks gå i gang med middagen her. Jeg har vært på polet mens mannen har tatt fredagsvasken - fin arbeidsfordeling (hans forslag!). Jeg prøvde å komme på en Allesverloren-vin vi hadde til lam en gang før, som var helt fantastisk, men dessverre husker jeg ikke hvilken. Mannen på polet stemte på denne, så jeg håper den er like god som den jeg husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå